Printre temele abordate alături de Mădălina Stănescu se numără:

  • Prima campanie în search - vei ști să creezi prima ta campanie în rețeaua de căutare, cum scrii anunțuri eficiente și cum să alegi cuvinte cheie relevante.
  • Elemente de bază în Google Ads - vei înțelege noțiunile de bază cu care lucrăm în Google Ads, cum deschizi un cont și care sunt funcționalitățile disponibile.
  • Raportare - vei ști să alegi indicatorii de performanță, să măsori rezultatele campaniilor tale și să creezi un model de raport relevant.

Webinarul este susținut de Mădălina Stănescu, Trainer Certificat Google și fondatorul agenției Optimized, singura din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads) pentru ecommerce.

Optimized este agenție de digital marketing specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Bing Ads etc) pentru ecommerce. Portofoliul agenției cuprinde magazine online, alături de care specialiștii Optimized lucrează pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS), care vor să scaleze profitabil campaniile PPC, care au obiective clare și știu că marketingul este o investiție.

Sprijinim comunitatea de antreprenori din țara noastră prin materialele pe care le realizăm pe start-up.ro precum și prin marketplace-ul de servicii BizTool.ro, unde poți să găsești consultanți și specialiști care te pot ajuta în dezvoltarea afacerii tale.

Ești consultant și vrei mai mulți clienți? Intră în comunitatea Biztool.ro, oferită de start-up.ro, aici.

Puteți urmări înregistrarea webinarului BizTool.ro - cum setezi prima campanie Google Ads Search la finalul acestui articol, pentru mai multe detalii practice, sau puteți citi cele mai importante informații din workshop mai jos.

Cum ne ajută motoarele de căutare?

Cele mai căutate sunt Google, Bing, Yandex, DuckDuck Go.

SEM (Search Engine Marketing) – plătești anunțuri care vor fi listate de motoarele de căutare atunci când oamenii caută produse similare cu ale tale.

Ne referim la partea plătită – vom plăti anunțuri pentru ca motorul de căutare să le listeze atunci când un utilizator caută un anumit produs sau serviciu.

SEO (Search Engine Optimization) – optimizarea conținutului site-ului pentru a fi listat în rezultatele organice.

De ce ce alegem să folosim Google Ads Search, la ce ne ajută?

  • Evidențiezi ce mesaje vrei și direcționezi utilizatorii pe pagini specifice.
  • Obții trafic de calitate – oamenii interesați de produsele sau serviciile tale.
  • Plătești doar când cineva dă click pe anunțul tău – plată pentru fiecare rezultat obținut.
  • Poziția anunțurilor.
  • Îți completează eforturile de SEO – vezi ce căutări au fost efectuate de utilizatorii care au ajuns pe site-ul tău – vorbim despre cuvinte cheie, anumiți termeni de căutare.

Mit: când faci reclame în Google, scade indexarea SEO – este fals, nu are nicio legătură faptul că investim bugete de marketing în căutare sau pentru publicitate cu eforturile noastre de SEO.

Unde apar anunțurile în Google

  • Mai apar și în rețeaua de display – există o rețea de parteneri Google – și putem să plasăm reclama pe site-urile respective.
  • Ele apar în rețeaua de căutare – anunțurile însoțite de Ad.
  • În momentul în care facem reclamă în Google Ads, unde apar anunțurile noastre?
  • De anul trecut au început să fie și reclame de tip shopping, însoțite de imaginea produsului, locul de unde se poate cumpăra.
  • Prima campanie de Google Ads Search – noțiuni de bază cu care lucrăm

Este important să reținem acești termeni:

  • Poziție – unde este plasat anunțul.
  • CTR – click through rate (procentul click-uri/afișări) – trebuie să avem o rată cât mai mare, asta înseamnă că anunțul nostru a fost de interes pentru utilizatori.
  • Afișări – de câte ori a fost afișat anunțul tău.
  • Clicks – numărul de accesări al anunțului tău.
  • CPC – cost per click pentru anunț.
  • Conversii – de câte ori a fost atins obiectivul tău – e o acțiune prin care ne dorim ca utiilizatorul să interacționeze cu noi, dacă avem un magazin online, conversia este momentul în care utilizatorul a plasat comanda. Avem și microconversii, iar în e-commerce o microconversie este când un produs a fost adăugat în coș, sau în wishlist, sau chiar abonarea la newsletter.

Dacă este un business fizic, o microconversie poate fi vizitarea paginii cu adresa.

Dacă avem un business care oferă servicii, conversia noastră va fi programarea.

Primii pași în Google Ads

  • Conectarea cu Google Analytics – important de făcut. Vă ajută atât la partea de analiză a rezultatelor, la partea de creare a listelor de audiențe.
  • Crearea unui cont Google Ads- pe pagina Google Ads: selectarea obiectivului principal. Important de menționat dacă gestionați mai multe conturi de Google Ads.
  • Conversion Tracking – date despre firma, moneda (important de pus la început, nu se poate schimba), setat partea de conversions – să ne asigurăm că trackingul este pus la punct și este corect. Există varianta Google Track Manager- acolo se păstrează, la un loc, toate informațiile de tracking pentru toate platformele pe care le folosiți.
  • Dacă faceți campanii video, e bine să legați contul de YouTube de Google Ads. Dacă aveți prezență fizică, vă puteți conecta contul de Google My Business de Google Ads.

Tipuri de campanii Google Ads

Campanii în rețeaua de căutare (search), display, shopping, video, smart, discovery.

Google Ads Search

Vorbim despre un proces de licitație:

  • Cel mai relevant cuvânt din cont intră în licitație cu bid-ul maxim.
  • O persoană caută pe Google unul dintre acele cuvinte – Google va arăta anunțurile companiilor care au licitat pe acel cuvânt cheie.
  • Identificăm cuvintele cheie relevante pentru afacerea noastră și decidem cât suntem dispuși să plătim pentru fiecare click – dacă vindem jucării, cuvintele cheie vor fi jucării, jucării pentru copii, jucării educative, etc.
  • Dacă una sau mai multe companii au ales același cuvânt, atunci începe licitația.
  • Anunțul câștigătorului este afișat.

Determinarea poziției ad-ului – Ad Rank

Cum facem să ajungem pe prima poziție, sau pe pozițiile acelea de sus?

  • Punctajul general al anunțului stabilește poziția anunțurilor și dacă acestea pot apărea sau nu.
  • Google Ads calculează punctajul general al anunțului pentru fiecare anunț din licitație.
  • Ia în calcul câțiva factori la calcul pentru scorul de calitate: competitivitatea unei licitații, suma licitată, calitate anunț & pagină destinație (pagina trebuie să conțină cuvântul cheie), impact extensii anunț, contextul – așa se stabilește poziția pe care este listat anunțul.

Resurse Google Ads by start-up.ro on Scribd

Prima campanie în Google Ads Search

Pasul 1: alegerea cuvintelor cheie - cum poți să le alegi: surse proprii (cuvinte cheie, locație) – ce este relevant pentru afacerea ta, search trends (Google Trends), keyword tools (Keyword Planner – recomandări de cuvinte cheie pe care să le folosești pentru afacerea ta).

Pasul 2: cum structurez o campanie

Important să știm că regula de bază este ca un anunț să oglindească structura site-ului tău. Dacă ai un magazin online cu mai multe categorii, în contul Google Ads, campaniile ar trebui să fie categoriile tale din site, iar campaniile, la rândul lor, sunt formate din grupuri de anunțuri.

Grupuri de anunțuri – sunt formate din subcategoriile categoriei tale din site.

Pasul 3: cum scriem anunțurile

2 titluri – 30 caractere

2 căi de destinație – 15 caractere

Descriere – 80 caractere

Anunțurile trebuie să respecte politica Google AdWords:

  • - Fără simboluri sau emoji
  • - Fără repetiții
  • - Nu omitem spații
  • - Nu introducem numărul de telefon în text

Cum să construiești anunțuri relevante:

  • Creează o conexiune clară între cuvântul cheie pe care licitați și anunț.
  • Scoate în evidență produsul și legătura între cuvântul cheie căutat de utilizator.
  • Subliniază beneficiile tale versus ale concurenței – promoții, discount, livrare în aceeași zi, comunicare rapidă, etc.
  • Include un call to action (chemare la acțiune).
  • Testează mereu anunțurile – să aveți mai multe anunțuri create ca să-l ajutați pe Google să decidă care are o performanță mai bună.

Pasul 4: tipurile de potrivire ale cuvintelor cheie

  • Exact match
  • Phrase match
  • Broad match
  • +modified +broad +match
  • Negative keyworkds

Dacă sunteți la început de drum și aveți un buget limitat de promovare – ideal să mergeți pe exact match – adică trebuie să scrieți cuvinte cheie între paranteze pătrate.

Pasul 5: extensiile de anunțuri

De ce le folosim – permit adăugarea unor informații suplimentare, ne ajută să câștigăm vizibilitate & rată de click mai mare la un cost redus.

Cum funcționează – sitelinks, adresa locația, telefon, etc. afișate odată cu anunțul vostru.

Tipuri de extensii: de locație, de apel, sitelinks.

Și aceste extensii sunt luate în calcul când Google stabilește poziția anunțului.

Pasul 6: optimizări de bază – după ce pornește campania

  • Vizează publicul țintă din anumite regiuni.
  • Reduci costurile prin cuvinte negative, keyword matching – exclude anumit trafic pe site-ul nostru.
  • Arată anunțurile doar între anumite intervale orare.
  • Testează formate de anunțuri, mesaje, strategii de licitație.

Bugetul este stabilit fie la nivel de perioadă sau de zi pe campanie.

Poate să fie și un buget de 10 lei/zi.

Toată ”arta” Google Ads stă în zona de optimizare și scalare a contului.

Audiențele pentru Search – anunțurile noastre din Google Search fi văzute doar când utilizatorii dintr-o anumită listă caută cuvântul cheie pe care noi îl licităm.

Când lucrurile nu funcționează în Google Ads:

Tip problemă: campania nu are afișări sau click-uri – cauză posibilă: cuvintele cheie sunt prea specifice și nu sunt căutări pe ele, bid-ul pe cuvânt cheie este prea mic.

Tip problemă: costul pe click este prea mare – cauză posibilă: verifică scorul de calitate, încearcă să mergi pe cuvinte cheie mai specifice, asigură-te că nu plătești pentru trafic irelevant.

Tip problemă: bugetul se consumă prea repede – cauză posibilă: structurează contul în mai multe campanii astfel încât să poți aloca bugete separate, ajustează bid-ul în funcție de dispozitiv.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.