Cei de la Y Combinator par să se axeze pe startupuri care oferă produse sau servicii B2B. Asta ar fi concluzia după sesiunea de demo organizată săptămâna trecută.
Astfel, dintre cele 124 de startupuri care au participat la demo day-ul de vară organizat de Y Combinator, 41 își vindeau produsele către întreprinderi mari și către alte afaceri. La polul opus, adică în zona companiilor care se adresau direct consumatorilor, se află numai 25 de startupuri.
Diferența între cele două categorii este uriașă, având în vedere că, în 2005, când Y Combinator a luat naștere, numai 25% din portofoliul său era alcătuit din companii cu un model de business B2B, iar această tendință s-a menținut timp de aproximativ cinci ani. Din 2012, media a crescut la circa 40%, potrivit Quartz.
Trendul este unul logic. Având în vedere că tehnologia își face din ce în ce mai mult loc în cadrul întreprinderilor mari, e normal ca startupuri create de oameni care au lucrat în corporații să vină cu soluții pentru problemele mai mult sau mai puțin simple ale companiilor.
De asemenea, având în vedere că giganți precum Google și Facebook au acaparat aproximativ jumătate din totalul veniturilor din publicitate online, e normal ca startupurile să caute modele de business diferite și piețe mai puțin aglomerate.