Deși multe dintre secțiunile de pe platforma Youth Portal, așa cum este denumit acest portal pentru tineri, sunt dedicate temelor de bază, ca de exemplu modul în care scoți pe cineva din lista de prieteni sau blochezi o persoană, o parte din informație este structurată într-un format jurnalistic, cu scopul de a ajuta utilizatorii din generația Z să fie mai bine informați decât generațiile precedente în ceea ce privește experiența de utilizator Facebook.

Un exemplu de bună practică este faptul că Facebook organizează informațiile cu privire la colectarea și prelucrarea datelor într-un mod mai accesibil. Chiar dacă acestea nu răspund la toate întrebările, sunt ușor de parcurs pentru cei care caută doar elementele de bază.

Facebook recomandă tinerilor utilizatori să se gândească (timp de 5 secunde) înainte de a face o postare publică. „Vor exista întotdeauna la școala voastră oameni care împărtășesc lucruri în mod exagerat pe rețelele sociale (și adulți, de asemenea). Rezistați impulsului, ignorați zgomotul lor și păstrați detaliile suculente pentru prietenii voștri apropiați”, sugerează Liz Perle, consultantul pe tineret și trenduri emergente al Facebook.

Portalul are, de asemenea, o secțiune de confidențialitate care explică, în termeni simpli, modul în care Facebook folosește datele utilizatorilor pentru a-și îmbunătăți serviciile și pentru a determina ce reclame sunt afișate. Acesta explică modul în care împărtășește datele cu cercetătorii, furnizorii, agențiile de publicitate și modul în carese aplică legea în cazul în care autoritățile solicită date personale. „Nu vindem conținutul sau datele voastre”, este specificat în această secțiune. „Nu am făcut-o vreodată și nu o vom mai face niciodată”.

În contextul scandalului Cambridge Analytica, cei de la Facebook au revenit recent cu câteva precizări privind procedurile de acces ale datelor personale ale utilizatorilor, iar acum poți să vezi și informațiile pe care le are Facebook despre tine.