Zonele de business care au evoluat în primele șase luni ale lui 2023 sunt:

  • Serviciile DevOps, unde creșterea este susținută de nevoia companiilor de a-și moderniza infrastructura IT pentru a deveni mai competitive și mai eficiente
  • eCommerce, unde avântul este alimentat de potențialul acestui segment de piață, aflat într-o expansiune constantă în ultimii ani, datorită creșterii apetitului consumatorilor pentru tranzacțiile digitale
  • Securitate cibernetică și protecția datelor, unde creșterea este impulsionată de cererea tot mai mare a companiilor pentru soluții de securitate avansate, care să preîntâmpine amenințările cibernetice
  • Serviciile de Cloud, care au crescut de asemenea în mod susținut, în condițiile în care din ce în ce mai multe companii migrează către o infrastructură cloud, mai sigură, mai agilă și mai eficientă decât soluțiile on premise.

“În 2023, cele mai multe companii au devenit foarte precaute cu noile investiții, ceea ce a dus la o temporizare a implementării de proiecte. În acest context, ne-am concentrat pe creșterea calității serviciilor noastre pentru a acoperi întreaga plajă de nevoi apărute din partea clienților. Chiar și în climatul curent, dominat de prudență, am obținut o creștere de 20% a veniturilor noastre. În viitorul apropiat, ne așteptăm la o accelerare a investițiilor în proiecte de tehnologie. Este singura cale prin care companiile pot deveni mai performante”, a spus Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Pe lângă creșterea veniturilor din serviciile de consultanță, dezvoltare software și conexe, au înregistrat creșteri foarte bune și cele două produse software dezvoltate de Zitec: Mirro.io și Regista.ro.

Mirro.io, platforma de management al performanței dezvoltată de Zitec, a înregistrat în primul semestru din 2023 o creștere a numărului de utilizatori de aproape trei ori față de perioada similară a lui 2022. În 2023, în portofoliul Mirro s-au adăugat nume cunoscute pe plan local precum eMAG, Kinderpedia, sau Imobiliare.ro. Mirro acoperă activ și zona agențiilor de marketing.

“Felul în care lucrăm s-a schimbat profund în ultimii ani. Pentru a ține pasul cu așteptările oamenilor și cu noile standarde din piață, companiile vor continua să se bazeze pe instrumente inovative de management al performanței, precum Mirro.io. Astfel vor putea lua decizii bazate pe date, pentru a menține motivația echipelor și pentru a-și păstra avantajul competitiv în strategiile lor de retenție și de recrutare. Pentru restul anului, planurile noastre de expansiune includ și companii din Horeca/Retail/FMCG, unde abordarea Mirro bazată pe creșterea comunităților ne poziționează ca principala alegere a unor lideri de piață în aceste segmente”, a explicat Simona Lăpușan, CEO și fondator Mirro și co-fondator Zitec.

La jumătatea anului 2023, numărul instituțiilor publice locale, naționale și guvernamentale digitalizate cu ajutorul Regista, platformă creată de Zitec, se apropia de 1.200, generând o dublare a veniturilor Regista comparativ cu prima jumătate a anului 2022.

“Regista este în plină creștere. A început ca un proiect și a devenit o companie de sine stătătoare, parte a grupului de firme Zitec. Traiectoria ei este susținută de nevoia mare de inovație din acest segment și de așteptările cetățenilor, care evoluează rapid. Ei cer digitalizarea într-o și mai mare măsură a administrației publice. În consecință, drumul până la ghișeu sau la primărie dispare încet încet, tendință evidențiată de înmulțirea documentelor procesate digital de când am lansat proiectul. În plus, vedem primării și instituții publice care nu se mai mulțumesc doar să digitalizeze, ci doresc să automatizeze proceduri întregi de interacțiune cu cetățenii.” a spus Edward Crețescu, director general Regista.

Colaborări pe termen lung cu clienții Zitec și extindere pe piețele internaționale

În primele 6 luni din 2023, Zitec a început colaborarea cu o serie de clienți noi (atât din piața internațională, cât și din cea locală), printre care se numără Libra Internet Bank, Philips România, KFC, X-Flow, precum și alte branduri de renume.

Volumul de business din proiectele noi a crescut cu 138% în primele șase luni ale acestui an față de perioada ianuarie - iunie 2022. Amploarea proiectelor dezvoltate cu clienți internaționali a crescut de asemenea, în concordanță cu direcția strategică pe care Zitec și-a asumat-o, de a se extinde accelerat și pe piețele externe.

Parteneriatele de încredere pe care Zitec a reușit să le clădească alături de clienți de renume confirmă viziunea pe termen lung a companiei.

  • Clienți care sunt alături de Zitec de peste 8 ani: STMicroelectronics, Flanco, Network One Distribution (NOD), Credit Europe Bank, TechSoup Global, Depanero. Clienți precum eMag sau EDEX (Universitatea din Nicosia) sunt alături de Zitec de peste 10 ani, în timp ce Amadeus Marketing România a depășit borna de 20 de ani.
  • Clienți care sunt alături de Zitec de peste 5 ani: PayU, The Fundworks, Pegasus, Benefit Seven (7card), Sameday
  • Clienți care sunt alături de Zitec de peste 3 ani: AdoreMe, Arctic, Chimpex, Romcim, RoadGrandTours Inc, Strauss Romania.

Zitec acoperă multiple industrii și are o amprentă puternică în fintech, retail, logistică și e-commerce, educație, turism și ospitalitate.

Flexibilitate a mediului de lucru

În 2023, Zitec a investit în creșterea nivelului de leadership și dezvoltarea abilităților necesare unui mod de colaborare eficient în cadrul echipelor. Colegii din Zitec au participat la programe de dezvoltare profesională și personală, obținând certificări în domenii precum data engineering sau cloud.

Rata de loializare în cadrul echipei a urcat până la 96% la final de iunie 2023, de la 94% la jumătatea anului 2022.

Rata de acceptare a ofertelor de angajare în cadrul companiei este de 82% pentru semestrul I din 2023, peste media pieței internaționale de IT, care este de 72%, conform unui studiu de piață al Gartner.

Zitec a îmbrățișat un model axat pe flexibilitate, în care colegii aleg cum doresc să lucreze - de acasă sau de la birou - în funcție de preferințele și nevoile lor. Acest grad ridicat de flexibilitate rămâne în continuare la dispoziția echipei.

În același timp, Zitec a reamenajat recent biroul din București pentru a oferi o experiență mai plăcută și mai aproape de nevoile de lucru ale colegilor. Compania pune totodată la dispoziția oamenilor care lucrează din alte regiuni din România și opțiunea utilizării unor spații de coworking. Astfel, se păstrează dimensiunea de colaborare și conexiune la nivelul întregii echipe.

Zitec a continuat și inițiativele pentru comunitatea sa și a alocat un buget în creștere cu 23% pentru această zonă în primele șase luni din 2023 comparativ cu perioada similară a anului trecut. ZiHack, hackatonul anual Zitec, a ajuns la a douăsprezecea ediție anul acesta și a reunit peste 120 de colegi, organizați în 14 echipe. De asemenea, compania susține pasiunile oamenilor din echipă prin organizarea unei serii largi de evenimente, precum: competiții de sailing, board-games, alergare, drumeții, cursuri de muzică, sau întâlniri ale clubului de carte.

Prin intermediul programului de wellbeing Refresh, Zitec își propune să-i ajute pe colegi să gestioneze mai bine situațiile solicitante, modul în care se adaptează la schimbare, precum și să își organizeze mai eficient timpul sau finanțele personale, punând la dispoziție resurse de dezvoltare dedicate fiecărui subiect care îi preocupă.