Acest articol a fost publicat ca o scrisoare către cititorii newsletter-ului start-up.ro, în secțiunea Nota Redacției, în data de 11 aprilie 2023.


Dar astăzi am vrut să celebrez în această scrisoare acele afaceri și acei antreprenori care există, dar care poate nu sunt atât de spectaculoase, atât de sexy, nu sunt inovația ajunsă pe Pământ. Ci pur și simplu sunt business-uri care fac bani, care angajează și care merg.

Așa că astăzi închin pentru cele mai plictisitoare afaceri din țară, cele despre care nu scriem, pe care le uităm că există. Cele care rămân în umbra unor startup-uri tehnologice care aduc inovație, dar sunt la început de drum. Cele care nu vor deveni niciodată o știre care începe cu „Românul care”.

Cine sunt afacerile acestea?

Sunt motoarele și pinioanele unei economii care se rotește în fiecare zi. Sunt sufletul plictisitor al unei economii, dar care sunt atât de evidente încât nu devin o știre de presă sau un interviu.

Afacerile ca magazinul din colț care trăiește în continuare în lumea lui Mega Image, Carrefour sau Kaufland. Cu doamna pe care o știi de când erai mic și lumea ei era cea mai colorată dintre blocuri.

Afacerile precum vulcanizarea la care mă duc să-mi schimb cauciucurile de 5 ani, o clădire mică și anonimă în Rahova, dar care funcționează 24 de ore, al cărui patron are un respect extraordinar pentru fiecare client și te ține minte, dar care are și aceiași angajați de 5 ani. Aceiași. Și nu e o meserie grea.

Afacerile precum cele de construcții cu muncitori pe schele în oraș. Cele cu oameni în solarii și care produc legume și fructe. Afaceri precum un fost specialist care face bani pe Uber sau pe taxi.

Nu vei auzi prea curând despre ele la știri. Și înțeleg și de ce nu. Sunt plictisitoare. Sunt oameni banali și niște afaceri care funcționează și atât.

Dar care oferă masă oamenilor. Oferă liniște. Și care își fac treaba onest.

Uneori nu trebuie să fii un titlu de presă ca să fii bun. Așa că astăzi să celebrăm Ziua Afacerilor Plictisitoare!