Apple încearcă să fie o companie influentă în domeniul streaming-ului de muzică. După ce practic a inventat această categorie, prin iTunes, în ultima vreme mișcările Spotify au făcut ca Apple să încerce diferite metode. Americanii au cumpărat Beats, au lansat Apple Music, iar acum se pare că vor cumpăra Shazam.

Potrivit TechCrunch, tranzacția se va semna săptămâna aceasta și va fi anunțată luni, cel mai târziu. Site-ul anunță că prețul va fi de 401 milioane de dolari. E sub evaluarea Shazam, care a primit în total aproximativ 143 de milioane de dolari investiție și era considerat un unicorn.

Shazam are peste un miliard de download-uri. În 2016 Shazam a făcut 54 de milioane de dolari venituri, mult sub ce ar avea nevoie pentru a fi o companie profitabilă. Pierderile din 2016 sunt de 5 milioane de dolari.

Site-ul a fost lansat în 1999, înainte de epoca aplicațiilor, ca un serviciu accesibil prin SMS. O parte din venituri e realizată și prin realitate augmentată, practic, prin realizarea de poze în anumite locuri, care apoi trimit spre o pagină de internet. Se integrează cu Snapchat și Siri.

Apple Music are în momentul de față 30 de milioane de utilizatori, în timp ce Spotify are 60 de milioane de utilizatori plătitori și 140 de milioane care folosesc serviciul gratuit.