Cum îți cunoști clienții mai bine. Secrete de retargeting de la Cătălin Emilian, RTB House

Dacă ai un startup în zona comerțului online știi că majoritatea celor care intră pe site nu convertesc. O soluție ar fi retargetarea, adică o cunoaștere mai bună a utilizatorilor și urmărirea lor în funcție de activitatea lor pe internet. Am vorbit cu Cătălin Emilian, country manager RTB House despre trenduri în acest domenii și soluții inclusiv pentru startup-uri.

De ce e importantă retargetarea

Retargetarea înseamnă practic o cunoaștere mai bună a clienților pe care-i are un startup sau un magazin online. Practic, știi mai multe despre ei, ai rate de conversie mai bune, dar nu numai, după cum ne-a explicat country managerul RTB House, Cătălin Emilian. “În prezent, clienții le folosesc în mare parte doar pentru campanii bazate pe performanță, dar consider că aplicarea scenariilor mai rafinate de retargeting aduc un plus de valoare. Puterea retargetingului, combinată cu abilitatea de a reutiliza datele complexe pe care le colectează, permite ajungerea cu mai mare eficiență către diferite grupuri unice de utilizatori”, a spus Emilian.

El explică o modalitate de folosire a retargetării: “Spre exemplu, poți ajunge cu precizie la acei oameni care vin din Google Adwords sau din comparatoarele de prețuri și într-o perioadă fixă de timp, cum ar fi ultimele șapte zile. Acestea sunt acum scenarii posibile mulțumită retargetării „Algoritmice”.

“Din punctul nostru de vedere, pe partea de retargetare vedem o creștere pe zona de reactivare a utilizatorilor care au vizitat magazinul online în urmă cu ceva timp și în acest moment nu mai sunt în procesul de achiziție. În acest sens se pot retargeta acei utilizatori care n-au mai vizitat site-ul magazinului de o perioadă mai lungă de timp, cum ar fi în ultimele 14 zile”, crede CM-ul RTB House. Lipsa de activitate a lor în acest timp înseamnă că fie au renunțat la planurile de achiziție, fie au cumpărat din altă parte. Faptul că n-au vizitat site-ul într-o perioadă atât de lungă de timp, înseamnă și că s-ar putea să nu fie la curent cu actualul portofoliu și actualele prețuri ale produselor.

“Scopul acestor campanii este să crești interacțiunea utilizatorilor cu brandul, astfel încât să fii cât mai mult în mintea lor și la următoarea achiziție să fii prima opțiune pe care o iau în calcul”, spune Emilian.

Retargetarea în ecommerce

Potrivit country managerului RTB House, soluțiile de retargetare oferite de companie funcționează cel mai bine în industria magazinelor online.

Observăm rezultate foarte bune în IT&C, fashion și travel. De exemplu, hotelurile și agențiile de turism pot, mulțumită retargetării, să ajungă cu mare ușurință la clienții potențiali

“Observăm rezultate foarte bune în IT&C, fashion și travel. De exemplu, hotelurile și agențiile de turism pot, mulțumită retargetării, să ajungă cu mare ușurință la clienții potențiali. Acum, nu mai este suficient să ai o campanie mare și banii să fie cheltuiți pe click-uri și afișări. Astăzi, suntem capabili să ajungem fix la acei oameni interesați să achiziționeze în curând o vacanță într-o destinație precisă și acestora să le furnizăm cele mai bune oferte ale agențiilor de turism și ale hotelurilor”, a spus Emilian.

De asemenea, RTB House urmărește cu atenție și integrarea cu rețelele sociale. “Si noi urmăm același trend și acordăm o importanță tot mai mare acestui canal. În perioada următoare, o să finalizăm o integrare mai avansată cu Facebook, care ne va permite să creștem volumele livrate pe acest canal”, a mai spus șeful RTB House.

Retargetarea funcționează pentru magazinele online care vor să ofere rezultate cât mai personalizate utilizatorilor lor. Pentru jucătorii mici, startup-urile din ecommerce, Emilian recomandă o mai mare atenție la clienți. “Punctul forte al unei astfel de afaceri este că poate să ofere mai multă atenție clienților săi și să fie mai atentă la nevoile specifice ale acestora”, explică Emilian.

Pentru un startup, dincolo de promovare, cred că este mai importantă optimizarea platformei și a proceselor interne, astfel încât să obții cât mai mult din traficul de pe site

“Pentru un startup, dincolo de promovare, cred că este mai importantă optimizarea platformei și a proceselor interne, astfel încât să obții cât mai mult din traficul de pe site. Pe măsură ce rezultatele se îmbunătățesc crește și investiția în promovare”, a mai spus Cătălin Emilian.

Pentru promovarea unui startup eu m-aș axa pe Google, Facebook, rețele de afiliere, SEO și content marketing. Primele două oferă un control foarte mare și sunt ușor de scalat campaniile pe care le derulezi prin ele. Rețelele afiliate îți permit să plătești doar în funcție de rezultate obținute, iar SEO și content marketing-ul te ajută să creezi o fundație puternică pentru promovarea afacerii pe care o dezvolți. Odată ce ai construit o bază stabilă, poți începe să lucrezi la loializarea și fidelizarea clienților și este cel mai bun moment să începi să aplici tehnologiile de remarketing și retargeting”, spune șeful RTB House.

Strategia pentru 2016

RTB House are în plan anul acesta extinderea afacerii și dezvoltarea echipei. “Vrem să intrăm cu tehnologia noastră în Statele Unite ale Americii, Japonia, Coreea de Sud și Australia. Pe zona de echipă este foarte importantă partea de recrutare, dar și dezvoltarea abilităților echipei actuale. Dacă ne referim la România, aici am reușit să cucerim destul de repede o cotă de piață însemnată și acum ne concentrăm pe client service, deoarece aceasta este o componentă importantă pentru noi. Totodată, vom căuta să încheiem parteneriate noi și să integrăm în portofoliul nostru cât mai mulți din marii publisheri României”, a spus Cătălin Emilian, country manager pentru RTB House.

“În acest moment derulăm mai mult de 70 de campanii pentru clienți precum Altex, Answear, Avon, Cel.ro, evoMAG, F64, FashionDays, FashionUP, OLX, Orange, PC Garage sau Shopmania”, a mai spus Emilian.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".