IMM-urile și online-ul: două treimi dintre cei care nu au site consideră că nu au nevoie

Lipsa timpului, a relevanței și a resurselor necesare se numără printre motivele pentru care business-urile locale mici și mijlocii nu au o prezență online, conform unui studiu realizat de Smart Bill și agenția de marketing online Canopy.

laptop-1704776_1920

Astfel, 69% dintre companiile mici și mijlocii din România dețin un site web, în timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care susțin că nu au site consideră că nu este necesară o prezență online deoarece afacerea este la început sau nu au avut până acum resurse interne necesare.

De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la social media, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing și Pay Per Click (PPC). Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 1.000 de companii mici și mijlocii din România.

8% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,43% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezențe online

Conform studiului, 18% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,43% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezențe online. Doar 10% dintre companii care nu dețin un site web au precizat că intenționează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul e deja în construcție.

„Tehnologia ne impactează semnificativ viețile și cel mai ințelept lucru pe care îl putem face este acela de a o pune la treabă în slujba noastră. Promovarea pe canale online este cel  mai bun exemplu în această direcție”, spune Mircea Căpăţînă, Co-Founder & Biz Dev Manager Smart Bill.

Dintre companiile care au declarat că dețin un site web, 66% aleg să își promoveze serviciile și produsele prin intermediul Social Media, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) pentru promovarea în mediul online. Aproximativ 38% dintre respondenți au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenți, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar. Puțin peste 10% au declarat că folosesc și alte metode de promovare online.

Doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online

De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat că site-ul este gestionat de o persoană desemnată din cadrul firmei, în timp ce 17% își gestionează prezența pe web prin intermediul unei agenții de publicitate sau a unui colaborator extern și doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online. Interesant este și faptul că în aproximativ 9% dintre companii prezența online e gestionată de către administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.

Totodată, pentru a ajuta afacerile din România să înțeleagă mai bine mediul online și oportunitățile sale, Smart Bill și agenția Canopy lansează în premieră trei ghiduri de business pe care le pune la dispoziție, gratuit, companiilor din România.

„Sunt milioane de români care cumpără online, milioane care folosesc motorul de căutare Google și rețeaua Facebook. Ne-ar plăcea ca fiecare antreprenor din România să conștientizeze că mediul digital este plin de oportunități pentru a dezvolta un business pe termen lung, indiferent de segmentul de piață sau de istoricul brandului. Acesta este și motivul pentru care am dezvoltat împreună cu Smart Bill această serie de ghiduri care vin cu o abordare nouă: îți arată în mod practic cum poți construi o prezență online memorabilă și cum poți fructifica avantajele mediului online pentru a obține rezultate cu investiții eficiente”, explică Cristian Ignat, fondator și Chief Canopyst al agenției de marketing online Canopy.

Cele trei ghiduri de business create de Smart Bill și Canopy, grupate sub conceptul „Cum să facturezi mai mult și mai ușor”, vin cu o abordare practică a oportunităților din mediul online și canalelor de promovare disponibile. Fiecare antreprenor, om de vânzări sau specialist în marketing poate învăța în mod practic cum construiești pas cu pas o prezență online memorabilă, cum interacționezi și comunici relevant cu clienții tăi sau cum poți descoperi punctele forte pe care poți miza în lupta cu alți competitori. Mai mult de atât, cititorii vor descoperi cum poți promova eficient o afacere, cu focus pe rezultate și vor primi acces la exemple de strategii aplicate de companii cu succes în mediul digital.

Ghidurile  vor fi disponibile gratuit, începând cu 14 decembrie, în exclusivitate pentru clienții Smart Bill, urmând ca din ianuarie să fie puse la dispoziția tuturor companiilor. Companiile interesate să primească ghidurile începând cu luna ianuarie se pot înregistra aici.

Studiu Smart Bill – Canopy by Vlad Andriescu on Scribd

Comentezi?

Jurnalist cu o experiență de 10 ani în presa de business (Forbes România, Ziarul Financiar, Business Standard), călător pasionat, ascultător avid al poveștilor spuse de oameni faini și junior în ale antreprenoriatului. Co-fondator al www.thetrends.ro, Oana scrie despre cele mai noi tendințe din lumea tech, descoperă locuri de vis pentru următoarea vacanță și urmărește îndeaproape antreprenorii locali.