Anul 2015 a însemnat pentru startup-urile locale un an în care au primit investiții, deși ecosistemul mai are mult până să ajungă la nivelul european. O serie de startup-uri au participat la acceleratoare europene, o serie au primit investiții. Investițiile de peste un milion de euro sunt greu de găsit, iar aceasta este o listă a principalelor momente financiare a lui 2015.

Dacă mai aveți și alte exemple de investiții pe care nu le-am menționat în listă, adăugăm la articol pe măsură ce ne spuneți care sunt alte investiții care merită menționate.

123ContactForm

Catalyst România a investit un milion de euro pentru un pachet minoritar în 123ContactForm, o companie de chestionare online lansată acum patru ani. Anul trecut, compania a avut venituri de 2,2 milioane de lei, cu 127% mai mult față de anul anterior și un profit de 0,22 milioane de lei.

SkinVision

SkinVision e o companie fondată la București care are o aplicație care detectează semnele cancerului de piele. Anul acesta a primit o rundă de finanțare suplimentară de 3 milioane de euro în Olanda. Lansată în 2011 în România, SkinVision și-a mutat birourile în Amsterdam, după o primă rundă de investiții cuprinsă între 2 și 3 milioane de euro de la fondul olandez Personal Health Solutions Capital. SkinVision permite realizarea unei fotografii a unei alunițe suspecte și identifică, pe baza unor algoritmi, dacă aceasta prezintă risc de cancer.

Vector Watch

Probabil că startup-ul românesc al anului este, de departe, Vector Watch. Tehnologia a fost creată de ingineri din București, iar Vector a lansat produsul anul acesta și a avut o campanie de marketing intensă. Nu sunt date de vânzări încă, dar testele de pe internet au avut rezultate pozitive, majoritatea review-urilor fiind mulțumiți de autonomia de peste 30 de zile a ceasului. Echipa lui Andrei Pitiș a deschis platforma către programatori care să creeze aplicații suplimentare. La finalul anului, Vector a primit o investiție de 5 milioane de dolari - 2 milioane de dolari de la GECAD (Radu Georgescu), 1,5 milioane de dolari a venit de la fondul 3TS Capital, iar alte 1,5 milioane de dolari de la un grup de investitori printre care s-a numărat și Radu Apostolescu, cofondator eMAG.

Spring

Deși nu e tocmai un startup local, Spring îl are printre cofondatori pe Octavian Costache. El îndeplinește funcția de CTO. Spring a primit 25 de milioane de dolari anul acesta. Spring are un concept similar cu Pinterest sau Instagram, dar produsele prezentate pot fi cumpărate cu o singură atingere, fiind un mall mobil.

Trei echipe la Seedcamp

O altă veste importantă pentru ecosistemul local a fost acceptarea a trei startup-uri în programul Seedcamp Week Londra, unul dintre cele mai competitive acceleratoare de pe continent. Echipele participante au primit 80.000 de euro investiție, dar și acces la ecosistemul Seedcamp. DeviceHub.net e un produs destinat internetului lucrurilor, o platformă care conectează fabricile la internet și oferă productivitate crescută liniilor de asamblare. Traderion e o unealtă de training și testare pentru traderii bancari, oferind un antrenament practic pe care altfel ar trebui să-l ofere băncile. UiPath e o companie care automatizează procese și le robotizează. Are clienți ca Delta Airlines, HP sau AIG.