Global Privacy Report, publicat de Kaspersky Lab, arată că o persoană din două (59%) alege să își ascundă de șef activitatea de pe rețelele de socializare. Această atitudine la locul de muncă îi vizează și pe colegii lor, 52% dintre respondenți preferând să nu le dezvăluie activitățile lor din mediul online.

Un angajat petrece, în medie, 13 ani și două luni la locul de muncă. Interesant este că nu tot timpul este folosit pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu sau pentru a obține o promovare: aproape două treimi (64%) dintre participanți recunosc că vizitează zilnic site-uri care nu au legătură cu munca, de la birou.

Deloc surprinzător, 29% dintre angajați nu vor ca angajatorul lor să știe ce site-uri vizitează. Și mai interesant este faptul că un respondent din doi (52%) vrea ca nici colegii să nu fie la curent cu activitățile sale online.

Activitatea pe rețelele de socializare pare a fi un domeniu mai puțin privat pentru mulți și, prin urmare, mai potrivită să fie împărtășită cu colegii, dar nu și cu șeful. Acest lucru se datorează, probabil, temerii angajaților de a nu dăuna imaginii companiei sau faptului că o productivitate redusă a personalului motivează companiile să monitorizeze rețelele sociale ale angajaților și să ia decizii care le influențează cariera pe baza acesteia. Astfel de politici i-au determinat pe 59% dintre respondenți să spună că nu vor să-și dezvăluie activitățile de pe rețelele de socializare șefului lor, în timp ce 54% nu doresc să dezvăluie aceste informații nici colegilor lor.

Alți 34% dintre respondenți nu vor ca angajatorul să vadă conținutul mesajelor și al e-mail-urilor lor. În plus, 5% au spus chiar că le-a fost afectată cariera în mod iremediabil ca urmare a scurgerii de informații personale. Astfel, oamenii sunt preocupați să își construiască o bună reputație la locul de muncă și să nu își distrugă relațiile existente.

”Deoarece accesarea mediului online face parte din viața noastră de zi cu zi în prezent, delimitarea existenței digitale, la locul de muncă și acasă, continuă să se estompeze”, explică Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky Lab. „Și nu e nici bine, nici rău. Pur și simplu, așa trăim în epoca digitală. Trebuie doar să vă amintiți că, în calitate de angajați, trebuie să fiți din ce în ce mai precauți cu privire la ceea ce postați pe rețelele de socializare sau la site-urile pe care preferați să le utilizați la locul de muncă. O mișcare greșită pe Internet ar putea avea un impact iremediabil, pe termen lung, asupra perspectivelor de promovare, chiar și pentru cel mai ambițios angajat.”

Pentru ca angajații să nu cadă pradă amenințărilor de pe Internet, la locul de muncă, sunt câteva reguli elementare care trebuie respectate în era digitală:

  • Nu postați nimic din ce ar putea fi considerat defăimător, obscen sau care încalcă drepturi de autor. Dacă aveți dubii, mai bine nu postați.
  • Fiți conștienți că administratorii de sistem ar putea, cel puțin teoretic, să afle obiceiurile de navigare pe Internet pe care le aveți.
  • Nu hărțuiți, nu amenințați și nu discriminați niciun coleg, partener, competitor sau client – nici pe rețelele de socializare, nici în mesaje, e-mail-uri sau pe alte căi.
  • Nu postați fotografii ale altor angajați, ale clienților, furnizorilor, partenerilor sau ale produselor companiei fără acord prealabil, în scris.
  • Folosiți o soluție de management de parole pentru a vă asigura că nu intră nimeni neautorizat în conturile de social media sau în alte conturi personale, la birou. Instalați o soluție de securitate eficientă, de genul Kaspersky Security Cloud, pentru a vă proteja dispozitivele.