Orașele se transformă datorită oamenilor care trăiesc în ele și datorită afacerilor care creează comunități în jurul lor. O cafea bună, o masă cu prietenii, o poveste cu un antreprenor poate să facă dintr-un oraș o poveste.

Afacerile orașului nu sunt doar niște galantare seci. Altfel ne-am duce să ne luăm cafeaua de la un automat. Sau mâncarea de la un tonomat. Ne bem cafeaua preferată unde este gustoasă și suntem primiți cu un zâmbet și cu brațele larg deschise. Cu o poveste. Cu viața antreprenorului pusă în acea aromă. Ne alegem locurile din oraș unde să ne facem cumpărăturile, unde să ne tundem, unde să mâncăm bine pentru că ne fac să ne simțim ca acasă. Găsim astfel de case temporare și devenim mai buni.

Descoperă afacerile care ne-au fascinat și pe noi în lista de mai jos.

Ai o propunere de afacere interesantă? Scrie-ne pe hello@start-up.ro.

Le Bab

Dacă vrei să te simți ca în ”1001 de nopți” măcar vreme de câteva ore, în timp ce în fața ochilor și papilelor gustative ți se perindă bucate tradiționale din Orientul Mijlociu dar cu un twist, Le Bab din București e locul potrivit.

Le Bab este un concept pornit la Londra, iar în 2019 se extindea la București la marginea Centrului Vechi. Au profitat de faptul că pot găsi ingredientele potrivite pentru preparate, au observat apetitul românilor pentru mâncarea orientală, și au venit cu un concept reinventat.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

OTOTO

De câțiva ani de zile, tot mai multe zone de prin București au început să aibă un aer occidental, cu localuri cochete, în care poți să guști o cafea, sau în care poți să servești brunch-ul în weekend, sau chiar poți îmbina relaxarea cu o sesiune de cumpărături. Un astfel de loc este OTOTO, un concept care îmbină cafeneaua de specialitate cu cel al unui magazin în care poți descoperi branduri independente și sustenabile.

OTOTO a fost creat ca o alternativă la retailul tradițional, după cum ne povestește Ana Tănasă, cofondator al brandului care a apărut în peisajul bucureștean în urmă cu un an, dar care a reușit deja să-și atragă alături o comunitate.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Friddi

Dacă ați fost măcar o singură dată la Roma, sau printr-un alt oraș din Italia, și ați gustat gelato acolo, cu siguranță gustul v-a rămas în memorie și v-ați dorit să aveți și acasă o înghețată deosebită. Din vara lui 2019, Friddi a adus gelato, sorbetto și tiramisu cu gustul de Italia chiar în mijlocul Bucureștiului pentru a satisface toți pofticioșii indiferent de anotimp.

Friddi este un brand românesc, născut din pasiunea pentru înghețată artizanală și din respect pentru ingrediente naturale. În laboratorul Friddi echipa produce gelato și sorbetto artizanale, tiramisu, torturi din înghețată, biscuiți tradiționali italieni (cantuccini), și alte câteva prăjituri complementare cafelei.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Mabo Coffee

Că a bea cafea este, pe lângă o activitate delicioasă, și una de socializare știam deja. Însă acest lucru a devenit mult mai pregnant în ultimii doi ani, mersul după o cafea bună fiind ”evadarea” de care am avut nevoie pentru a putea să ne părăsim casele și să ne întâlnim cu apropiații sau doar ca să schimbăm câteva vorbe cu barista care ne pregătea licoarea preferată.

Mabo Coffee Roasters este unul dintre business-urile de cafea născute chiar în primele luni ale lui 2020 și unul dintre cele care au prosperat în pandemie.

Bogdan Georgescu, vicecampion mondial la prăjit cafea în 2019, a reușit să-și pună la punct ultimele detalii ale business-ului său în luna ianuarie 2020. Auzea deja niște zvonuri îndepărtate despre coronavirus, dar a decis să deschidă prăjitoria și mica cafenea sub brandul Mabo în ciuda vremurilor care se anunțau.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Kane

Răzvan Crișan a fost convins încă de mic că pentru a-și găsi ”locul” și ”jobul potrivit” va trebui să încerce mai multe lucruri. Și-a găsit menirea odată cu înființarea grupului Kané, în 2014. Dar pentru a înțelege, cu adevărat, ce face diferit în industria ospitalității, au mai trebuit să treacă câțiva ani.

L-am întâlnit pe Răzvan în restaurantul Kané, așa cum îl descrie chiar el, ”flagship-ul” proiectelor grupului și unul dintre cele mai curajoase proiecte în care s-a implicat. Era o zi ploioasă spre final de aprilie, într-un oraș gri plin de bălți, însă odată ajuns în fața casei de patrimoniu care găzduiește restaurantul, nu aveai cum să nu-ți ridici umbrela de pe ochi și să nu privești cu încântare fațada impunătoare.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Casa del Pan

În brutăria lui Daniel miroase a pâine proaspătă și a croissante aburinde. ”Coca hotărăște pentru mine ce timp am”, ne spune Daniel Ion, grăbit să termine de plămădit un aluat înainte de a începe filmarea. Nu-l poate lăsa la voia întâmplării, să faci pâine artizanală este un adevărat proces cu precizia unui ceas elvețian.

Brutar chef al Casa del Pan, Daniel Ion Marian a transformat munca în pasiune și, alături de familie a deschis o brutărie artizanală care, nu întâmplător se numește ”casa pâinii”.

În Casa del Pan, Daniel și-a dorit să aducă toată experiență acumulată în cursuri de perfecționare la cele mai bune școli din Spania și Elveția și masterclass-uri cu brutari și patiseri din Franța, Italia, Spania și Elveția, precum și în cei peste 20 de ani de activitate ca brutar în Spania.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

FIX Me a Drink

În 2011, Diana și Alex au plecat la Londra pentru a-și urma acolo pasiunea pentru fotografie, respectiv pentru plante medicinale. Cinci ani mai târziu, au revenit în București cu un singur plan în minte: de a deschide primul botanical bar din Capitală. Adică FIX Me a Drink.

FIX Me a Drink este un cocktail bar. Noi l-am numit botanical bar pentru că explorăm ingredientul botanic, din natură, pentru a obține anumite arome. În mare ne concentrăm pe o nostalgie a unor ingrediente cu care noi am crescut, și cum să le aducem înapoi în modernitate și să le integrăm”, ne povestește Alexandru Ciomârtan, cofondator FIX Me a Drink, cel care se ocupă cu crearea de ingrediente și dezvoltarea de produs.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Sneaker Industry

Bogdan Macovei și Andrei Gaiță au pornit un business din pasiune. Povestea pare clasic antreprenorială și nu doar tipic românească. Mai ales că această cultură a sneakers-ilor și a streetwear este foarte populară în afara granițelor noastre. Însă la noi, Bogdan și Andrei au reușit să-și transforme pasiunea într-o industrie. Mai exact Sneaker Industry (SNKRIND).

Așa cum ne povestește Silvana Marica, om de bază în Sneaker Industry încă din 2016, director de marketing, PR și co-owner, proiectul a fost lansat în 2014 fiind destinat pasionaților de sneakers și streetwear de la noi din țară.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Pickles

Alexandra Blaș face parte din generația nouă de antreprenori din HoReCa care și-a descoperit și cizelat pasiunea pentru bucătărie prin străinătate, apoi s-a decis să-și pună în aplicare o idee inedită pentru un local întorcându-se acasă. În cazul ei, Pickles, un restaurant în care meniul este axat într-o bună măsură pe murături, și mai ales pe murături prăjite.

Totodată, Pickles este și un exemplu de business de HoReCa început în pandemie, care a trecut de criza de atunci, și-și primește clienții cu murături prăjite și sandvișuri cu calamar prăjit pe care să le savurezi, în tihnă, ascultând muzică sau conversând cu prietenii, fără a te preocupa de zgomotul din jur al orașului.

”Este un meniu care e la bază de origine americană, pentru că ingredientele sunt de acolo. Pe lângă murături prăjite avem și alte mâncăruri originare de acolo, sandvișurile cu multă brânză, ouăle Benedict, Bloody Mary, preparate care au fost încă de la început pe meniu și sunt constant. Tot timpul încerc să fac lucruri de acolo, dar încerc să le și adaptez și pe specificul de aici, cu ce ingrediente avem noi și ce ar putea să mănânce lumea, să le și placă”, ne explică Alexandra ce a stat la baza ideii ei de a lansa un astfel de local original.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Asteroidul B612

Odată intrat în spațiul din zona Cotroceni care găzduiește ”sufrageria cu cărți” a Anei Sipciu, te entuziasmezi văzând multitudinea de volume de povești ilustrate și, indiferent de vârsta pe care o ai, te transformi într-un copil curios și dornic să descopere toate lumile minunate care se ascund prin paginile acestora.

De fapt, asta a fost și dorința Anei, care a deschis librăria Asteroidul B612 la finalul lunii decembrie 2019: de a crea un spațiu cald și comod în care copiii să poată descoperi cele mai frumoase povești din lume.

”Asteroidul B612 este o librărie pentru copii până în 12 ani, din București. Eu cred că este mai mult decât asta, este un spațiu de explorare, descoperire și conexiune pentru familii”, își începe Ana, mereu cu zâmbetul pe buze, propria poveste, în cazul ei, de antreprenoriat.

Urmărește reportajul nostru din seria „Afacerile Orașului” în video-ul de mai jos.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.