Friddi este un brand românesc, născut din pasiunea pentru înghețată artizanală și din respect pentru ingrediente naturale. În laboratorul Friddi echipa produce gelato și sorbetto artizanale, tiramisu, torturi din înghețată, biscuiți tradiționali italieni (cantuccini), și alte câteva prăjituri complementare cafelei.

Gelateria a fost deschisă în iulie 2019 de Ciprian Sălceanu, Alexandru Becuț și Simona Retevoescu în spațiul Landmark din București.

”Avem o singură locație proprie în care servim înghețată la acest moment, și mai multe locații partenere înrolate în programul de parteneriat „Friddi Friends”. Nu plănuim deschiderea unor locații noi în 2022 dar plănuim dezvoltarea de noi parteneriate și construirea unui concept de franciză”, ne-a povestit Ciprian Sălceanu, partener fondator în cadrul Friddi Gelato Experience.

Ciprian menționează faptul că, în acest moment, au mai mulți parteneri din zona de HORECA în cadrul programului „Friddi Friends” program menit să aducă înghețată artizanală realizată de Friddi în cât mai multe locații.

Astfel, pasionații de gelato pot comande produsele Friddi din restaurante și pizzerii precum Mamizza, Pasta del Popolo, Fabio Pizza, Saola, Orygyns.

”De asemenea avem mai multe parteneriate cu retaileri tradiționali sau moderni cum ar fi: Ototo; Freshful; Mega Image; KooKoo Groceries; Bolt Groceries; Real Foods”, adaugă Ciprian.

Potrivit lui, colaborările au fost cele care au adus un plus de notorietate pentru brandul Friddi și au sporit comunitatea strânsă în jurul său. De asemenea, alăturarea cu aceste branduri au sporit credibilitatea brandului și l-au poziționat corect, aliniat atât cu valorile sale cât și cu nivelul de calitate al produselor.

Ciprian ne menționează și o serie de elemente diferențiatoare pentru care clienții aleg produsele gelateriei. De exemplu, pasiunea pentru produs și ingredientele utilizate, ”fără a face niciun compromis (spre exemplu utilizăm fistic 100% bronte bio, vanilie Madagascar, ciocolată de origine)”.

Un alt element este locatia, care ajută la experienta comunității reunite într-o grădina urbană. Iar un alt element pe care Ciprian îș consideră că diferențiază Friddi de alte gelaterii este curajul de a experimenta mereu cu gusturi noi.

”Ingredientele utilizate sunt de cea mai bună calitate, nu facem compromisuri nici în ceea ce privește producția și nici în ceea ce privește procesul servire, suntem atenți la detalii. La noi a funcționat foarte bine respectul față de ce facem și respectul față de clienți, lipsa compromisurilor, precum și comunicarea sinceră, menită să ne conecteze autentic cu comunitatea”, ne spune Ciprian referindu-se la modul în care Friddi a reușit să strângă în jurul său o comunitate loială de consumatori.

În opinia sa, o importanță foarte mare pentru un business, în general, dar și pentru un business de HoReCa sau retail, este că acesta să fie conectat tot timpul la feedback-ul clienților.

”Clienții te pot ghida foarte bine în ceea ce privește strategia de produs și de business dacă știi să asculți. Feedback-ul pozitiv îți oferă energie pentru a merge mai departe iar feedback-ul negativ te învață să fii din ce în ce mai bun și mai adaptat la nevoia clientului”, afirmă cofondatorul Friddi, spunând cu bucurie faptul că află des de la clienții Friddi că au servit cea mai bună înghețată, mai bună chiar și că în toate locurile din Italia unde au servit înghețată.

”Acest feedback ne flatează și ne obligă în același timp să facem toate eforturile pentru a fi tot mai buni”.

Din punct de vedere al dezvoltării business-ului Friddi, în 2021 încasările s-au dublat față de 2020, iar numărul de clienți a crescut semnificativ, pe fondul unei piețe în plină dezvoltare pe de o parte și al crizei sanitare pe de alta.

În acest an, echipa de fondatori a Friddi vizează consolidarea operațiunilor, extinderea programul de parteneriate „Friddi Friends”, dezvoltarea liniei de produse destinate retailului. Totodată, un alt plan pentru dezvoltarea Friddi vizează creionarea unui model de francizare întrucât, de la deschidere până acum au existat multe solicitări.

La final, l-am rugat pe Ciprian să ne ofere și un mesaj pentru un antreprenor care își dorește să-și deschidă o afacere dar care se teme cu privire la reușita viitoarei sale afaceri.

”I-aș spune că temerile sunt îndreptățite și că, pe măsură dezvoltării business-ului vor apărea și alte temeri pe lângă cele inițiale. În opinia mea, pentru a face față uzurii care este normal să apară în momentul în care ridici un business de la 0 trebuie să se asigure de 3 lucruri: business-ul lui are un scop clar și în conformitate cu valorile antreprenorului – acest lucru îi va da energie și putere de a merge mai departe. Antreprenorul trebuie să știe să își conștientizeze, gestioneze și controleze temerile și să aibă mare atenție la alegerea și definirea parteneriatelor”. Din punctul său de vedere, nu există alegere potrivită, ci doar alegere în ceea ce privește decizia de a întra în afaceri.

---

”Afacerile Orașului” este un proiect realizat cu susținerea CEC Bank. CEC Bank este unul dintre susținătorii ecosistemului antreprenorial din România, prin pachetele oferite afacerilor tinere. Prin pachetul Start-Up Localnicii, CEC Bank oferă un pachet de servicii complete pentru startup-uri, cu zero costuri în primul an.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.