Atragerea de clienţi noi în portofoliu, precum şi lansarea de noi asistenţi virtuali în cadrul clienţilor existenţi, au determinat o creştere a veniturilor recurente lunare din licenţe de 304% faţă de veniturile recurente înregistrate în aceaşi perioadă din 2019.

În urma cererii ridicate de asistenţi virtuali generată de criza COVID-19, compania şi-a revizuit pozitiv creşterea veniturilor recurente din licenţe, estimând până la sfârşitul anului 2020 o creştere de 560%. Serviciile de implementare generează o valoare de cinci ori mai mare pentru reţeaua de parteneri de implementare.

În structura cifrei de afaceri, cea mai mare contribuţie a avut-o sectorul serviciilor financiare (bănci, asiguratori, leasing financiar şi operational), care a generat 49% din cifra de afaceri, în timp ce serviciile de sănătate au contribuit cu 25%, retailul cu 15%, restul de 11% revenind altor sectoare, preponderent servicii şi utilităţi.

Noi clienți în portofoliul DRUID

Printre companiile care s-au alăturat portofoliului de clienţi DRUID în prima jumătate a anului 2020, se numără BRD Societe Generale, Garanti Bank, Libra Bank, Idea Bank, Alpha Bank, OTP Bank, OTP Leasing, Groupama Asigurări, Provident, Orange România, Orange Moldova, Carrefour, Cărtureşti, Altex, Profi, FAN Courier, Cora.

De asemenea, o serie de clienţi din 2019 au decis să-şi extindă echipele interne de asistenţi virtuali, lansând noi chatboţi care să automatizeze diverse alte procese. Printre aceştia, Banca Transilvania, Regina Maria, Asirom, Servier Pharma, eON, Dona, Orange şi Provident îşi extind permanent chatboţii dezvoltaţi pe tehnologie DRUID, pentru a automatiza noi fluxuri de lucru.

Criza generată de evoluţia COVID-19 şi măsurile legislative impuse au determinat compania să-şi schimbe rapid strategia de produs, pentru a ajuta mediul de afaceri local cu soluţii care să răspundă unor nevoi concrete de transformare digitală atât a relaţiilor cu clienţii, cât şi de menţinere a productivităţii angajaţiilor în condiţiile lucrului de acasă.

Pentru semnarea documentelor la distanţă, DRUID s-a parteneriat cu Namirial şi CertSign, furnizori de semnătură electronică simplă, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată. Astel, companiile au putut continua semnarea documentelor prin intermediul chatboţilor, în orice scenariu de semnare, cum ar fi la punctul de vânzare, la punctul de acordare service tehnic, angajaţi aflaţi în mişcare, sau angajaţi care lucrează de acasă.

Pentru evaluarea condiţiilor de riscuri comerciale şi de creditare, platforma DRUID a fost integrată cu serviciile oferite de KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de credit risc management şi informaţii de afaceri din România.

Pentru oferirea de soluţii de înrolare digitală a clienţilor sau angajaţilor, DRUID a semnat un parteneriat tehnologic cu Tremend. Parteneriatele tehnologice de integrare cu Vonage şi SDL au permis chatboţilor DRUID comunicarea prin WhatsApp Business, în scenarii de utilizare perfect compatibile cu reglementările GDPR, dar şi traducerea conversaţiilor în timp real în peste 100 de limbi.

Parteneriat cu UiPath și extindere internațională

Mai mult, prin integrarea cu roboţi UiPath, DRUID a oferit soluţii de automatizare într-un mod conversaţional, simplu şi natural, a unor procese end-to-end, cum ar fi preluarea şi soluţionarea cererilor de amânare a ratelor la creditele bancare, degrevând centrele de suport ale instituţiilor financiare şi oferind clienţilor răspunsuri rapide la solicitări.

În luna iunie, DRUID a semnat un acord global cu UiPath, liderul pieţei de automatizare a proceselor de afaceri prin intermediul roboţilor (RPA), prin care UiPath a integrat abilităţile conversaţionale DRUID în prima platformă de hiperautomatizare din lume.

Astfel, prin chatboţi preconfiguraţi pe industrii, roluri şi procese, UiPath oferă organizaţiilor şi partenerilor săi de implementare cea mai performantă experienţă digitală de automatizare la nivel global.

DRUID colaborează activ cu marile companii de consultanţă, care au adăugat centrelor proprii de expertiză în dezvoltarea de roboţi RPA pe tehnologie UiPath, abilităţi în configurarea şi dezvoltarea de asistenţi virtuali pe tehnologie DRUID. Pe langă alianţele cu EY, PWC, Deloitte, şi KPMG, DRUID şi-a extins puternic ecosistemul de parteneri.

În primele 6 luni, s-au semnat 18 noi contracte cu o serie de parteneri de implementare, integratori de sisteme şi furnizori de soluţii de automatizare, printre care Inform Lykos, Asseco, Tremend, Trend Consult, Future Decoded, RPA Box, Matricia, Enterprise Concept sau Neurony. Puteți citi despre contractele semnate în acest an aici.

În urma parteneriatului cu UiPath, DRUID a început expansiunea internaţională prin dezvoltarea unui ecosistem de parteneri în toate regiunile lumii. Astfel, au fost semnate 12 parteneriate strategice cu furnizori de soluţii de automatizare, printre care Microelectronic (Australia, Noua Zeelandă şi Pacificul de Sud), Enterprise RPA şi Tquila Automation (UK), Kognetic (UAE), Element Blue şi Confiance Group (USA).

Dezvoltarea internaţională va continua în a doua jumătate a anului prin lansarea operaţiunilor din Statele Unite, process amânat câteva luni din cauza suspendării zborurilor peste ocean.

“Suntem proaspăt îmbarcaţi într-un roller coaster de mare viteză. Ţintim o creştere a veniturilor recurente din licenţe de peste 6 ori faţă de anul trecut. O dată cu lansarea operaţiunilor în Statele Unite, mă aştept să consolidăm rapid structura internă şi să accelerăm expansiunea internaţională prin atragerea de noi runde de finanţare” declară Liviu Drăgan, CEO DRUID.

DRUID îşi propune să devină lider în următorii 5 ani în piaţa globală a soluţiilor conversaţionale bazate pe inteligenţă artificială. Această piaţă este estimată a creşte de la 4,2 miliarde de dolari în 2019 la 15,7 miliarde de dolari până în 2024, cu o rată medie anuală de creştere de 30,2%.

Soluţiile de tip Conversational AI sunt bazate pe tehnologii care uşurează interacţiunea între om şi sistemele informatice. Aceste soluţii combină într-o singură platformă tehnologii şi instrumente necesare dezvoltării de asistenţi virtuali inteligenţi.

Rolul asistenţilor virtuali inteligenţi este să preia de pe umerii oamenilor activităţile repetitive, consumatoare de timp, şi să le ofere suport în accesarea rapidă a informaţiilor existente dar de multe ori împrăştiate în mai multe sisteme informatice utilizate în cadrul unei organizaţii.

Tehnologiile moderne permit antrenarea rapidă a asistenţilor virtuali inteligenţi pe diverse roluri de business, în orice domeniu de activitate.