În urma acestui rezultat, 2Performant a înregistrat 2 milioane de vânzări intermediate în anul 2023, fiind primul an în care compania depășește acest prag.

„Suntem mândri de faptul că am depășit recent pragul de 2 milioane de vânzări intermediate într-un an, pentru prima dată în istoria companiei noastre. După ce în 2022 am fost la o distanță foarte mică de atingerea acestui obiectiv remarcabil, anul 2023 a fost marcat de un avans semnificativ al vânzărilor intermediate. Această creștere ne-a permis să depășim borna de 2 milioane de vânzări chiar înainte de începerea ultimului trimestru al anului, care reprezintă, în mod tradițional, perioada cea mai fructuoasă pentru industria de eCommerce. Performanța este adânc înrădăcinată în cultura 2Performant, fiind o valoare fundamentală atât pentru echipa noastră, cât și pentru utilizatorii noștri. Colaborarea dintre acești doi piloni contribuie la dezvoltarea platformei, care este un proces continuu, în care investim constant și căruia îi alocăm resurse importante. Marketingul afiliat este un domeniu cu un potențial semnificativ încă neexploatat, având capacitatea de a redefini modul în care este abordată publicitatea online. Prin extinderea ecosistemului nostru, ne propunem să creștem relevanța conținutului publicitar pentru utilizatorii de internet, anticipând că randamentul investițiilor advertiserilor în marketingul afiliat va continua să progreseze”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al 2Performant.

Vânzările intermediate de 2Performant în al treilea trimestru din 2023 au avut o valoare totală de 33,5 milioane de euro (fără TVA), o majorare cu 38% față de T3 2022, acestea generând afiliaților comisioane de 2 milioane de euro, +31%. În această perioadă, utilizatorii platformei au trimis 23,4 milioane de click-uri către magazinele din 2Performant, o creștere de 15% comparativ cu al treilea trimestru din 2022. Câștigul mediu al afiliaților per 100 de click-uri s-a ridicat la 8,35 euro, un avans de 14%, în timp ce rata de conversie a crescut cu 0,6pp, ajungând la 2,9%.

În ceea ce privește randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit, acesta a fost de 17,2 euro, o majorare cu 5%. Valoarea medie a vânzării prin intermediul platformei a fost de 49 de euro (fără TVA), o scădere cu 6%, față de al treilea trimestru din 2022, în contextul inflației ridicate, care a influențat obiceiurile de consum ale cumpărătorilor, precum și al creșterii ponderii produselor farmaceutice din totalul vânzărilor, ale căror valoare medie este mai scăzută.

În primele nouă luni ale acestui an, 2Performant s-a axat pe eficientizarea ecosistemului, ceea ce a determinat creșteri importante în T3 2023 în ceea ce privește rezultatele medii per indicator, respectiv numărul mediu de vânzări crescând cu 125% per afiliat, cu 84% per client și 94% per relație activă (care generează trafic).

Principalele categorii de produse vândute în al treilea trimestru din 2023 au fost: Farmaceutice, Modă, Cărți, Beauty, Electronice IT&C, Jucării și Produse pentru copii, Casă & Grădină, Produse pentru animale de companie, Sănătate & Îngrijire Personală și Sporturi & Outdoors. În perioada analizată, primii zece clienți ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Dr.Max, Answear, DY Fashion, NailsUp, Otter, Librărie.net, Kinder Auto, SpringFarma, Flanco și evoMAG.

În cei 14 ani de activitate, 2Performant a intermediat 10,9 milioane de vânzări cu o valoare totală de 505 milioane de euro, prin 657 de milioane de click-uri trimise către magazinele online, generând afiliaților comisioane de 33 de milioane de euro.

Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afișate tendințele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de rețea, cât și defalcat pe principalele industrii. Compania va continua să publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acționarii și investitorii să aibă o înțelegere cuprinzătoare asupra funcționalității indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate.

2Performant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață.