Care sunt tacticile pe care trebuie să le adopte un antreprenor pentru a influența creșterea afacerii sale? Șapte specialiști și-au exprimat opiniile referitor la acest subiect într-un articol publicat de TNW.

Ești oamenii de care te înconjori

Max Kelly, Director General al Techstars, spune că totul se rezumă la oamenii pe care îi ai ăn jurul tău. Atunci când își aleg companiile în care să investească, cei de la Techstars urmăresc „echipa, echipa, echipa, piața, ideea de tracțiune”. În opinia lui, călătoria unui startup de succes va dura 10 ani, așa că este important să te asiguri că ești însoțit de oameni foarte buni.

Măsoară ceea ce contează

„Datele nu au niciun sens dacă nu ai o Steaua Nordului și nu pui întrebările potrivite pentru a genera impact”, spune Clarissa Shen, COO al Udacity. Măsoară ceea ce contează, chiar dacă asta înseamnă să pui succesul asupra consumatorilor mai presus de succesul afacerii. Pot exista caracteristici care satisfac și construiesc încredere și acestea sunt mai importante decât să crești trafic. „Feriți-vă de indicatori vanitoși!”, atenționează Shen.

Clarissa Shen, COO al Udacity

Fii pregătit de internaționalizare

Axel Bard Bringéus, International Expansion Partner la EQT Ventures, spune că trebuie să te gândești la expansiunea internațională din prima zi. „Dacă lansarea pe mai multe piețe diferite este o necesitate pentru ca afacerea ta să câștige, planifică lucrurile încă de la început. Chiar dacă s-ar putea să îți ia mai mulți ani de la înființare până când vei avea piața de produse potrivită de care ai nevoie pentru a te simți pregătit să lansezi primele piețe internaționale, să te pregătești pentru asta de la început este esențial.”

Concentrează-ți energia pe un singur lucru

„Concentrare. Există atât de multe lucruri pe care le-ai putea face în primele etape la deschiderea unei companii, dar timpul este cea mai prețioasă resursă”, afirmă David Goldberg, cofondator și CEO al Pledge Founders. El spune că trebuie să găsești ceea ce poate să îți împingă compania înainte și să-ți concentrezi energia ca să fii incredibil de bun la asta.

Fă ceva mic în fiecare zi

„Găsește un lucru mic pe care poți să-l faci azi și fă-o. Ar putea să fie vorba despre a intra în contact cu cineva, să înveți ceva nou sau să-ți dezvolți în continuare produsul sau serviciul”, Nicole Mills, Director Technology Talent Development la Booking.com. În opinia ei, câte un lucru mic îndeplinit în fiecare zi duce la progres și creștere.

Asigură un model de business durabil

Didier Rappaport, fondator și CEO al Happn, spune că este important ca o companie să integreze un model economic durabil în produsul său încă din prima zi. „Multe startup-uri reușesc să ajungă celebre și să adune un număr semnificativ de utilizatori, însă doar câțiva dintre ei reușesc să fie profitabili”.

Ascultă-ți clienții

„Ascultă. Află din ceea ce auzi. Capturează informațiile astfel încât să le poți organiza și clasifica. Ce spun clienții despre experiențele lor este incredibil de valoros”, sugerează Adrian McDermott, President of Products la Zendesk.