Ediția din acest an a Bright Labs Incubator este structurată în trei etape: preselecție, validare și incubare. Preselecția a avut loc între lunile februarie și aprilie și a constat în 5 evenimente care au acoperit ariile profesionale și geografice vizate, din România și străinătate.

Seria de evenimente a început cu Bright Labs Pitch Nights Oradea. Al doilea eveniment a fost Bright Labs Pitch Nights Cluj, urmat de Bright Labs Pitch Nights pentru Expați, Bright Labs Pitch Nights Timișoara și Bright Labs Pitch Nights pentru Profesioniști din diferite domenii. Etapa de preselecție s-a încheiat cu Bright Labs Hackathon, un eveniment desfășurat la Oradea, timp de două zile.

Un număr de 20 de startup-uri au fost selectate pentru etapa de validare, care a început în a doua săptămână a lunii aprilie. În această etapă, timp de șase săptămâni, echipele au participat la următoarele workshop-uri:

  • Lean analytics & Risk prioritization, cu Tudor Birlea de la FreyaRecruiting
  • Problem framing cu Daniel Andor de la Durran
  • Opportunity Tree cu Vasilica Bob de la 123FormBuilder
  • Problem & Solution Validation Interview cu Tudor Birlea de la FreyaRecruiting
  • Prototyping cu Daniel Andor de la Durran
  • Lean Canvas cu David Achim de la Make IT in Oradea
  • Crafting your Pitch Deck cu Răzvan Șuta de la Startup Wise Guys
  • Pitching Rehearsal cu Cristian Tămaș de la Typing DNA și Cătălin Run de la Prime Dash

Pitching Day a marcat finalul etapei de validare. 17 echipe și-au prezentat progresul startup-ului din ultimele săptămâni, iar juriul a avut rolul de a evalua și selecta cele mai promițătoare startup-uri pentru următoarea etapă a Bright Labs Incubator. Startup-urile au fost din industrii percum Smart City, Medtech și SaaS, industrii care au fost preferate și în ediția din anul precedent. În plus, acest an a adus și echipe din industriile web3, sustenabilitate și spațiu.

Juriul a evaluat startup-urile participante după următoarele criterii: echipă, dimensiunea pieței, componenta de inovatoare și validarea cu publicul-țintă. Pe lângă asta, echipa Make IT in Oradea a acordat un calificativ în funcție de nivelul de implicare al fiecărei echipe din timpul etapei de validare. Membrii juriului au fost:

  • Monica Obogeanu, Startup Programs Manager - Orange România
  • Istvan Barta, Fondator și CEO - Tracknamic
  • Lucian Luncan, Managing Director - Publi24
  • Cătălin Rus, COO - Prime Dash

La finalul evenimentului, opt echipe au fost selectate pentru etapa de incubare și fiecare a primit un premiu de 5000 de euro, bani destinați pentru dezvoltarea proiectelor lor. Cele opt echipe au fost:

  • Palm Benefits - un marketplace care facilitează relația comunicarea și relația comercială dintre managerii de proprietăți și furnizorii de servicii pentru proprietăți
  • DocsGen - o aplicație web care generează documente pe baza unui formular
  • NFTickets - un sistem bazat pe blockchain care oferă organizatorilor de evenimente controlul asupra vânzării biletelor pe piețe secundare, dar și prețuri corecte pentru participanții care le cumpără
  • 2 people - o platformă de modă dedicată schimbului de haine
  • TreeDev Software Solutions SRL (Institute Assistant) - o soluție care oferă o gamă largă de funcționalități pentru a ajuta instituțiile să funcționeze eficient
  • Hygge - un jurnal de mindfulness ghidat de inteligență artificială
  • PackE - o platformă care contribuie la îmbunătățirea turismului local și la construirea loialității clienților folosind NFT-uri
  • MD Priority - un sistem-suport care va contribui la o asistență medicală mai bună în unitățile de primiri urgențe

La finalul evenimentului, membrii juriului, dar și echipele câștigătoare au împărtășit cu echipa Make IT in Oradea experiența lor din cadrul programului.

Andreea Ciforac (foto), co-fondator PackE, a vorbit despre experiența ei și a spus că “Au fost foarte multe de învățat încă de la începutul programului. Nu știam de lucruri care țin de business, cum ar fi faptul că înainte de a crea un prototip este bine să-ți validezi ideea prin cercetare și interviuri. Am învățat toate aceste lucruri și am făcut acești pași înainte să începem să creăm un prototip pentru aplicație.”.

Istvan Barta (foto), Fondator și CEO Tracknamic, membru în juriu și mentor în cadrul programului, a vorbit despre potențialul echipelor din această ediție: “Calitatea echipelor din acest eveniment a fost foarte ridicată. Cred că cel puțin 2-3 din startup-urile selectate au potențial bun de a scala în piață.”.

Ce urmează?

Cele 8 startup-uri selectate pentru etapa de incubare vor trece printr-un proces intensiv de dezvoltare, timp de 16 săptămâni. Vor participa la workshop-uri cum ar fi Design Sprint, Product Vision & Strategy Frameworks, Q&As, studii de caz pe diferite subiecte de interes, și vor merge la conferințe dedicate startup-urile de tehnologie.

“Make IT in Oradea” este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT. Inițiativa este construită pe trei direcții:

Bright Labs Incubator este un program unic în România, dedicat fondatorilor de startup-uri de tehnologie care vor să-și lanseze produsele în piață în 6 luni.

Află mai multe despre inițiativele Make IT in Oradea.