Cu toate acestea, valorificarea oportunităților de creștere și menținerea unui impact pozitiv asupra societății necesită o nouă abordare la nivel de management care prioritizează încrederea și sporește responsabilitatea.

Raportul, intitulat “Intelligent Enterprise Unleashed: Redefine Your Company Based on the Company You Keep”, evidențiează progresele rapide ale tehnologiei, cum ar fi Inteligența Artificială (AI), analiza avansată de date și tehnologia cloud, care permit companiilor nu doar să creeze servicii și produse inovatoare, ci să și schimbe modul în care oamenii lucrează și trăiesc. Aceasta, la rândul său, schimbă modul în care companiile relaționează cu clienții și partenerii de afaceri.

Pentru a realiza raportul Technology Vision, Accenture a intervievat peste 6,300 de manageri IT și directori de companii din întreaga lume. Mai mult de 4 din 5 respondenți (84%) sunt de acord că, în prezent, prin intemediul tehnologiei, companiile reușesc să se integreze perfect în viețile oamenilor.

Un exemplu este Amazon care, nu numai datorită prezenței sale extraordinare în online, ci și a dispozitivului Echo și a asistentului bazat pe Inteligență Artificială Alexa, s-a integrat în viața de zi cu zi a oamenilor într-o asemenea măsură încât dezvoltatorii imobiliari construiesc dulapuri dedicate Amazon în complexe de apartamente noi și oamenii acordă accesul fizic în casele lor brandului Amazon, prin intermediul sistemului său de acces inteligent care le permite curierilor să facă livrări atunci când nu este nimeni acasă.

"Tehnologia este acum încorporată în viața noastră de zi cu zi și redesenează multe părți ale societății. Așa cum orașele s-au dezvoltat în jurul porturilor și apoi a căilor ferate, sau așa cum oamenii și-au reconstruit viețile în jurul electricității, lumea de azi se reimaginează în jurul inovației digitale și, prin extensie, în jurul companiilor care furnizează aceste servicii. Acest lucru necesită un nou tip de relație, bazat pe încredere și devăluirea unor cantități mari de informații personale", a declarat Paul Daugherty, CTIO la Accenture.

Raportul constată că această ultimă transformare tehnologică este unică prin faptul că, pentru prima dată, schimbarea este bidirecțională: oamenii nu folosesc doar produsele și serviciile companiilor, ci le împărtășesc acestora informații și le oferă acces la ele. Aceste niveluri de "inovație integrată" și grad de încredere necesită o relație mai profundă, un adevărat parteneriat bazat nu numai pe produsele unei companii, ci și pe obiectivele și valorile acesteia. Iar acest parteneriat în ambele sensuri aduce noi responsabilități, pentru consumatori, parteneri de afaceri și societate în ansamblu, necesită leadership și angajament la cel mai înalt nivel ierarhic al companiei.

Organizațiile inteligente înțeleg că aceste noi așteptări ale societății pot fi transformate într-un avantaj competitiv. Companiile folosesc volumul mare de interacțiuni pentru a construi parteneriate cu clienții, angajații, guvernul și publicul. Și acest lucru se extinde dincolo de consumator sau de zona de retail.

Tesla, un alt exemplu, colaborează cu guvernele pentru a accelera elaborarea principiilor necesare implementării autovehiculelor autonome. Și Siemens, oferind sistemul său de operare MindSphere pentru Internet of Things, care pot fi utilizat pentru diverse tipuri de dispozitive, cum ar fi cele de fabricație, componentele rețelelor inteligente sau echipamentele de generare a energiei electrice, creează noi parteneriate și se încorporează în arhitecturile IT ale partenerilor săi de afaceri.

Raportul Technology Vision 2018 identifică 5 trenduri de tehnologii emergente pe care companiile trebuie să le abordeze pentru a reuși să creeze parteneriatele necesare succesului în economia digitală:

  • Business Fluent: Conceput pentru parteneriate scalabile - Companiile depind de parteneriate bazate pe tehnologie pentru a se dezvolta, însă sistemele lor IT de tip legacy nu sunt concepute pentru a fi scalabile din punct de vedere al parteneriatelor. Pentru a deveni cu adevărat o companie inteligentă, organizațiile trebuie, în primul rând, să se redefinească pe ele însele;
  • Realitate Extinsă: Sfârșitul Distanței – tehnologiile precum realitatea virtuală și cea augmentată transformă modul în care oamenii trăiesc și lucrează, prin eliminarea distanței dintre oameni, informație și experiențe;
  • Citizen AI: Dezvoltarea Inteligenței Artificiale (AI) în beneficiul companiei și a societății – pe măsură ce Inteligența Artificială (AI) își sporește capabilitățile, la fel se întâmplă și cu impactul acesteia asupra vieților oamenilor. Organizațiile care își doresc să valorifice potențialul Inteligenței Artificiale trebuie să recunoască acest impact și să dezvolte tehnologia într-un mod responsabil;
  • Veridicitatea Datelor: Importanța Încrederii – prin transformarea lor pentru a rula volume imense de date, companiile se confruntă în prezent cu un nou tip de vulnerabilitate: datele inexacte, manipulate și părtinitoare, care duc la o înțelegere imprecisă a businessului și la decizii eronate. Pentru a face față acestei provocări, companiile trebuie să urmeze o strategie bine pusă la punct pentru a maximiza veridicitatea și pentru a minimiza stimulentele pentru manipularea datelor;
  • Internet of Thinking: Crearea de Sisteme Distribuite Inteligente – companiile pariază mult pe mediile inteligente, cu ajutorul roboticii, Inteligenței Artificiale și a experienței virtuale, însă pentru a implementa aceste medii, este nevoie nu numai de angajați foarte bine pregătiți, ci și de moderniarea infrastructurii tehnologice actuale.

”Prin aceste noi parteneriate cu clienții, angajații și colaboratorii de business, companiile generează mai multă încredere și se integrează mai mult în societate, devenind tot mai indispensabile, alimentându-și propria creștere”, afirmă Paul Daugherty, CTIO la Accenture.