Ne-am dorit să aflăm cum au decurs primii doi ani de cursuri și practică, cum se vede ecosistemul antreprenorial de la noi dar și care sunt planurile de viitor ale The Entrepreneurship Academy, chiar de la Ilinca Păun, unul dintre fondatorii acestui proiect educațional de la noi și noul CEO al facultății de antreprenoriat. Parte din board-ul The Entrepreneurship Academy încă de la implementarea acestui concept în România – în urmă cu doi ani -, Ilinca va prelua funcția de CEO al organizației începând cu luna martie a acestui an.

”Mandatul meu este de dezvoltare a unei facultăți cu reputație excelentă, care să fie printre opțiunile principale a tinerilor ce vor o educație modernă, internațională, eficientă, de business aplicat”, afirmă Ilinca Păun, fost managing partner al Colliers Internațional și unul dintre specialiștii din industria locală de real-estate.

”Ne dorim răspândirea cât mai extinsă a unui model educativ care să îi ajute pe tineri să intre o relație corectă de interdependență și nu de dependență, cu lumea în care trăiesc”, completează ea.

În viziunea noului CEO al EA, facultatea va crește anual numărul de studenți din fiecare serie, va căuta să atragă noi profesioniști ca mentori și experți de la care studenții să aibă de învățat partea practică a dezvoltării unei afaceri și va crea generații de antreprenori care pot construi afaceri scalabile și pe termen lung. Și cel mai important, am putea spune, Ilinca are în plan dezvoltarea modelului educațional astfel încât să fie preluat și folosit și de alte organizații de învățământ de la noi.

”Dorim ca impactul pe care îl vor avea studenții prin modul lor de a face business să fie pozitiv și să aducă progres sănătos în societate”, spune Ilinca Păun.

The Entrepreneurship Academy - ”Facultatea de realitate”

The Entrepreneurship Academy este o facultate de business de 4 ani de zile, cu specializarea Antreprenoriat. Facultatea este acreditată internațional (mai exact în Olanda), iar modelul educațional după care funcționează aceasta este cel finlandez, care îmbină practica în afaceri cu teoria. Facultatea este creată în parteneriat cu Team Academy Olanda, una dintre cele mai importante școli internaționale de antreprenoriat, iar modelul educațional universitar adus de EA în România a fost implementat cu succes și în Finlanda, Franța, Germania, Marea Britanie, Spania, Ungaria, Argentina sau Peru.

”Pe scurt, suntem o „Facultate de Realitate”. În 50% din timpul lor, studenții lucrează la business-urile lor, în echipe de câte 15 studenți. Restul de timp este dedicat workshop-urilor și cursurilor de la facultate”, explică CEO-ul The Entrepreneurship Academy.

În traducere, studenții trec prin experiențe reale de business și provocări practice pe care trebuie să le rezolve, în echipă. De altfel, o parte cheie din metodologia facultății sunt conceptele de lucru în echipă și autonomie în învățare.

The Entrepreneurship Academy - modelul educațional

Totodată, potrivit Ilincăi Păun, o altă componentă importantă în cadrul curriculumului facultății este reprezentată de sesiunile Team Coaching. ”Se întâlnesc săptămânal pentru a împărtăși și integra fiecare pas al învățării, însoțiți în acest demers de un Team Coach. Acesta are un rol dublu: pe o parte acționează ca un consultant pentru afacerile studenților și pe de altă parte acționează ca un “diriginte” care se asigură că stundeții obțin creditele necesare promovării anului. Discuta ce merge bine și ce nu, ce proiecte pot face, cum se simt și ce au nevoie în educația lor. Studenții sunt parte din procesul de învățare, există o buclă de feedback constanța între noi și ei. Se discută deschis despre cine sunt și ce vor să devină ca oameni, facultatea creând contextul pentru ca ei să își descopere și așeze valorile sănătoase pentru viitor, pentru a crea afaceri pe termen lung, sustenabile”, detaliază reprezentantul The Entrepreneurship Academy.

Cunoștințele teoretice sunt și ele importante, facultatea colaborând cu unii dintre cei mai buni experți din mediul de business pentru a preda un curriculum extins de business management, ce include module de marketing și product development, finanțe, vânzări, elementele învățate fiind aplicate în practică de către studenți.

Prima serie de studenți români înscriși în cadrul The Entrepreneurship Academy au trecut deja prin stagii practice de business și au văzut cum funcționează ecosistemul antreprenorial din alte țări.

Potrivit Ilincăi Păun, studenții din primul an de studii au petrecut 6 săptămâni în Amsterdam, în timp ce grupa din anul 2 a plecat recent în Silicon Valley, acolo unde vor petrece o lună. ”În anul 3 vor alege o locație cu piața emergență de business (Brazilia, Rusia, India, China, Africa de Sud sau oricare altă țară pe care o aleg), iar teza de licență și examenul final îl vor da în anul 4 la final în Amsterdam”, a mai spus ea.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Viitorul studenților antreprenori

După doi ani de zile, primii 52 de studenți înrolați în cadrul The Entrepreneurship Academy și-au luat deja viitorul în propriile mâini. Asta și pentru că opțiunile lor nu apar abia la finalul celor 4 ani de studii, ci și le construiesc în mod constant.

În țările în care modelul The Entrepreneurship Academy este implementat, circa 91% dintre absolveși au un loc de muncă în prima jumătate de an de la absolvirea cursurilor, iar aproape jumătate dintre ei au un business sustenabil la 2 ani de la absolvire.

La noi, o parte dintre studenți au fos deja abordați pentru joburi în cadrul unor organizații mature, iar ceilalți vor să devină antreprenori și să-și continue afacerile începute în facultate sau să înceapă unele noi.

”Au învățat să asculte, să ofere și să primească feedback, să lucreze în echipă și chiar să faciliteze lucrul cu echipe. Au avut cursuri de marketing, idea generation, voice of customer, presentation skills, accounting, design thinking, interactive innovation, sales, statistics și digital media. Au vizitat multe companii, au cunoscut mulți leader valoroși și au citit multe cărți. Pentru cei mai mulți dintre ei, antreprenoriatul e felul în care-și văd câștigată libertatea, felul în care se văd trăind de acum înainte, deși, au înțeles și că fiecare etapă vine cu mult mai multe provocări decât își imaginau la început: de la găsirea ideei, la implementare, vânzare, până la angajare sau dat afară oamenii. O parte dintre ei au trecut prin toate aceste etape și au avut ocazia să împărtășească și celorlalți din provocările trăite și lecțiile pe care le-au învățat. Au avut perioade grele, dar sunt motivați să meargă mai departe”, detaliază CEO-ul EA.

Înscrieri în cadrul The Entrepreneurship Academy

Potrivit managerului facultății de antreprenoriat, în sesiunea de toamnă sunt disponibile 60 de noi locuri, selecția fiind făcută în mai multe etape. Cel mai important pas, spune Ilinca Păun, este participarea la un Boot Day, adică o zi în care noii candidați să lucreze împreună la un proiect. Acest Boot Day este urmat de un interviu, iar în urma acestuia reprezentanții facultății vor decide cine va primi o invitație și o ofertă educațională.

”Căutăm inteligența emoțională și o relaționare foarte bună cu cei din jurul lor. Creativitatea și dorința de a face lucrurile diferit este un plus. Dar probabil că cel mai valoros este spiritul liber, autonom, și dorința de a munci”, spune Ilinca referitor la studenții pe care fondatorii EA la nivel local îi așteaptă.

Revenind la procesul de admitere în cadrul The Entrepreneurship Academy, acesta contă în mai multe etape. Condițiile tehnice, după cum spun reprezentanții facultății, sunt absolvirea liceului (și evident promovarea bac-ului), precum și obținerea unui certificat de limba engleză recunoscut la nivel internațional - IELTS – Academic 6, CAMBRIDGE – CAE C, TOEFL – 79 (asta pentru că limba de predare și conversare în cadrul EA este engleza). Procesul de aplicare poate începe și fără cele două condiții, însă la începutul studilor acestea trebuie îndeplinite.

Cum poți aplica

Astfel, procesul de aplicare începe prin completarea unui formular de pe site-ul EA, iar prima aplicație conține:

  • Datele personale
  • Informațiile academice ale aplicantului
  • Informații despre certificatul de limba engleză
  • Un set de documente scanate
  • Două eseuri de motivație
  • Un video în care studentul își justifică motivația pentru a aplica.

”După trimiterea datelor, o echipă de selecție evaluează aplicația și invită (sau nu) candidatul la un EA-Boot Day. Acesta este un eveniment de două zile care ne ajută să cunoaștem mai bine candidatul. În prima zi canidații sunt grupați în echipe care lucrează timp de 10 ore la rezolvarea unui brief de business emis de o companie parteneră. În tot acest timp studenții participă și la worshop-uri de perfecționare (create în funcție de natura brief-ului) dar și sunt monitorizați. La finalul zilei candidații prezintă ideile companiei client. Primesc feedback iar a doua zi au loc interviuri individuale cu ei. După interviuri timp de o săptămână, profilul lor este evaluat din nou, integrând activitatea din EA-Boot Day și primesc o scrisoare prin poștă cu răspunsul. Acesta poate fi pozitiv, negativ sau îi invităm în altă ediție de Boot Day, în cazul în care nu ne-am făcut o imagine clară asupra lor”, explică Ilinca Păun.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

După ce primesc răspunsul, candații au la dispoziție 30 de zile pentru a-și confirma locul, plătind un depozit de garantare în valoare de 770 de euro (10% din taxa de școlarizare pe an). La începutul lunii septembrie începă cursurile, iar întreg procesul de selecție poate dura între 3 și 7 săptămâni de la completarea aplicației la momentul plății acelui depozit.

The Entrepreneurship Academy - taxa de școlarizare

În ceea ce privește taxa de școlarizare, acesta este acum (pentru anul școlar 2018) de 7.200 de euro/an (taxa rămâne neschimbată pe parcursul celor 4 ani de studii).

Există, însă, și posibilitatea de a avea acces la burse. De altfel, de la deschiderea academiei valoarea fondului de burse a fost de aproape o jumătate de milion de euro. bursele sunt acordate pe durata întregului program și sunt condiționate de performanța academică a studentului antreprenor. ”Din această sumă aproape 10% au fost ridicați direct de către studenții noștri prin acțiuni individuale de fundraising. Avem câteva cazuri de studenți care și-au acoperit deja singuri din acțiuni de fundraising taxele de școlarizare pentru întregul program. Pentru anul academic 2018 - 2019 în momentul de față avem un fond de burse în valoare de 48.000 de euro”, spune Ilinca Păun, precizând faptul că printre companiile și antreprenorii care au susținut financiar studenții The Entrepreneurship Academy se numără NN, ING Bank, Fan Courier, Medlife, GMP, Trend Consult sau Wargha Enayati (fondatorul Fundației Regina Maria).

Dacă vă interesează oferta The Entrepreneurship Academy, trebuie să știți că procesul de admitere se desfășoară periodic. De exemplu, un Boot Day are loc la aproximativ 6 săptămâni.

”Următorul Boot Day are loc pe 23 februarie și apoi pe 30 martie. Experiența se va desfășura periodic până în luna iulie 2018”, declară reprezentantul EA.

De asemenea, semetrial au loc sesiuni Open Doors la care pot participa tineri care vor să afle mai multe despre facultate, experții care predau sau studenții deja înrolați în program (următoarea sesiune va avea loc pe 20 aprilie).

Ecosistemul antreprenorial românesc

Ilinca Păun își dorește ca The Entrepreneurship Academy să ajungă și în alte orașe din România. însă, momentan, are în plan perfecționarea modelului și așteaptă primii absolvenți antreprenori care pot face afaceri la standarde înalte.

Ce a atras-o la acest proiect? ”Misiunea de a crea un model de prosperitate pentru o societate mai bună prin educația tinerilor în business cu specific antreprenorial. Apoi oamenii din jurul proiectului, inițiatorii care m-au invitat să mă alătur lor. Sunt o categorie de oameni deschiși la minte, cu experiență de business, cu valori sănătoase ce doresc să creeze impact pe termen lung în România”, spune ea.

De altfel, din punctul său de vedere, în ultimii ani s-a putut vedea cum motivația tinerilor de a începe afaceri pe cont propriu a crescut, ideile lor fiind încurajate de mediul privat. ”Corporațiile nu mai sunt un model sustenabil de prosperitate. Și înțelegând acest lucru, tinerii au de ales. Unii, mulți încă, aleg să meargă în străinătate, dar alții aleg să facă ceva aici. Se va schimba în timp proporția. România va fi o țară foarte cool și făină în care să trăiești, dar mai e nevoie de timp”, afirmă Ilinca Păun, CEO-ul The Entrepreneurship Academy.