Platforma MERO, fostă Nova Booker, a atras la finalul anului trecut o investiție de 300.000 de euro din partea fondului Founders Bridge, cunoscut pentru susținerea mediului antreprenorial local și implicarea în dezvoltarea afacerilor finanțate.

De asemenea, în luna aprilie Mero a anunțat achiziția Logbox, un sistem avansat de gestiune pentru saloanele de înfrumusețare din România pentru a putea să se extindă cu o ofertă completă.

Mero este administrat de Adrian Trif, dar și de soția sa, Andreea Trif, Managing Partner, cu experiență de 15 ani în companii de tehnologii și media din România și Suedia, în trecut Chief Product Officer la Tocmai.ro.

Cum a crescut Mero și alături de el și piața

Adrian s-a alăturat de curând Mero în poziția de Managing Partner. Produsul a fost fondat în 2017 la Craiova sub numele de Nova Booker.

„E o piață grea care încă se maturizează. E loc de creștere foarte mult. Nu știu dacă sunt cu toate platformele din piață 10% din piață. Pandemia a ajutat mult, pentru că a venit un push de la consumatori care au început să se uite online, să compare”, spune Adrian Trif.

„Platforma Mero oferă și partea de recenzii. Sunt peste 400.000 de recenzii în platformă. Nevoia crește tot mai mult, pentru că avem un consumator care stă online și vrea să cerceteze și să se informeze înainte să meargă la un salon”, mai menționează acesta.

El consideră că-n momentul de față piața merge în valuri succesive de maturizare. Antreprenorul explică faptul că piața românească de digitalizare a saloanelor de beauty trece de la product solution fit la product market fit, în care saloanele sunt interesate direct de simplificarea proceselor și de digitalizare.

Pe o piață de 100.000 de profesioniști în zona de beauty, Mero spune că e lider de piață.

„Mero are 3.000 din acești 100.000, noi fiind lideri de piață. Și când zicem asta, nu spunem că am listat ca pe Pagini Aurii și atât. Vorbim de specialiști activi. Au programările pe Mero. Dacă îmi cade serverul, 3.000 de specialiști vin la mine și protestează. Nu operăm doar în zona de generare de tranzacții, ci vorbim de o folosire activă”, spune acesta.

Mero a trecut de 4 milioane de programări totale din platformă, dintre care un milion au fost făcute doar în ultimele șase luni.

„Ca număr de utilizatori unici în marketplace sunt undeva la 140.000 lunar. Fie sunt clienți ai saloanelor, fie clienți care sunt în marketplace în zona de discovery”, spune Trif.

Ce face Mero pentru digitalizarea saloanelor?

„Mero facilitează tranzacțiile recurente. Focusul nostru pentru saloane e de a le digitaliza experiența de programare cu clienții lor existenți. Dar și de a câștiga clienți prin partea de marketplace, unde se expun, expun serviciile și sunt descoperiți de cei care vor să exploreze piața”, spune Adrian Trif.

Astfel, ei digitalizează experiența la programare pentru că, spune el, e important ca specialistul să se concentreze pe clientul de pe scaun. „Undeva la 20% din clienții noi nu revin la o a doua programare dacă simt că sunt tratați fără respect la o primă interacțiune”, explică acesta.

Clienții au opțiunea de a integra Mero în site și de a trimite clientul spre pagina lor din Mero. Dar Adrian e mulțumit că Mero a facilitat programările recurente.

„Mergem pe un model de business validat la nivel internațional, un abonament fix. Nu credem în altfel de modele de business, din simplul fapt că au fost eșecuri la nivel internațional”, spune acesta. Iar acest lucru se vede momentan în cifre, unde au un churn rate, adică acei clienți care renunță la produs, de aproximativ 3-4%.

Odată cu achiziția Logbox, Mero vrea să-și consolideze poziția în piață. Pe lângă programări, odată cu Logbox au și un software de administrare și gestiune.

„Foarte mult timp am fost limitați la saloane mici sau soloprenori, pentru că ne lipseau anumite feature-uri mai complexe de comisionare, abonamente, casă de marcat, gestiune, stocuri, produse, vânzări. În saloanele mari se vând și produse beauty”, explică acesta.

„Strategic am mers pe a face achiziția Logbox, pentru că ei aveau acea jumătate a întregului, ceea ce ne oferă posibilitatea să spunem că suntem o soluție complexă pentru saloanele de beauty”, menționează antreprenorul.

Focusul și planurile de viitor

Având doar puțin din piața totală din România, Mero nu vrea să se ducă momentan spre alte piețe, fiind prematur.

„Strategic ne vedem ieșiți din România, dar momentan focusul este local. În ceea ce privește consolidarea mergem în paralel. Ne dorim pe lângă faptul de a atrage parteneriate noi să creștem baza de clienți”, spune Adrian Trif.

„Vrem să dublăm ce s-a întâmplat în anul anterior, așa cum am făcut și în 2021. Ne va ajuta și fuziunea cu Logbox din perspectiva volumului”, încheie Adrian Trif.