Obiectivul de creștere cu 60% față de valoarea anului 2019 se bazează pe planuri ambițioase de extindere atât la nivel național, cât și internațional. Astfel, pe parcursul anului 2020, brandul își propune să deschidă 8 noi locații în țară, în Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Brașov, Bistrița, București și Sibiu, prima din acest an fiind la Târgu Mureș.

Afacerea și-a dublat valoarea în ultimii doi ani, de la 1,2 milioane euro, cifră de afaceri înregistrată în 2018, la 2,5 milioane euro, la sfârșitul anului trecut, pe fondul unei strategii coerente de extindere.

Numai în 2019, Meron a inaugurat propria prăjitorie de cafea în Cluj-Napoca, alături de alte 3 Iocații în Oradea, Cluj-Napoca și Zalău. Fiecare dintre aceste investiții a fost posibilă ca răspuns firesc la creșterea generală a pieței cafelei de specialitate, cu 18-20% față de anii anteriori. Investiția de jumătate de milion de euro în prăjitoria proprie a fost de asemenea un pas firesc în dezvoltarea lanțului de cafenele.

Cu 80.000 de clienți lunar, o echipă de aproximativ 100 de angajați și potențialul de a deschide 30 de locații în următorii 5 ani, Meron vizează extinderea pe plan internațional.

”Consumatorii noștri sunt pretențioși, lucru care ne bucură și ne ambiționează, deoarece ei dictează tendințele. Pentru noi, educația lor este un pilon important în strategia noastră. Dorim să aducem o schimbare de percepție asupra rutinei în care se bea cafeaua. Ne bucurăm să vedem că misiunea pe care ne-am asumat-o acum 5 ani, aceea de a promova cafeaua de specialitate dă roade. Vom continua să investim în cafeaua de calitate procurată direct de la producători și prăjită în prăjitoria Meron, în educația constantă a echipei noastre de barista și în locații deschise aproape de consumatorii cafelei Meron”, a declarat Bogdan Ciocian, Founder& CEO Meron.

În Cluj-Napoca, unde brandul a reușit să strângă în jurul lui o comunitate educată în spiritul consumului cafelei de specialitate, numărul de coffee shop-uri va ajunge, la sfârșitul anului 2020, la 10.

În prezent, lanțul de coffe shop-uri Meron numără 12 locații, 7 în Cluj-Napoca (Napoca, Platinia, VIVO!, două, Central, Roastery, prăjitoria proprie și Iulius Mall), una în Zalău (Value Centre), una în București (Cișmigiu), una în Satu-Mare (Shopping City), două în Oradea (Lotus Center și Alecsandri).

Valoarea unei investiții într-o nouă locație se situează în jurul sumei de 100.000 de euro, ca în cazul Meron Lotus, prima cafenea deschisă în Oradea.

Conceptul Meron s-a născut în 2015, când un grup de investitori clujeni și-a propus să aducă în România cultura cafelei de specialitate și, odată cu aceasta, un nou tip de spațiu pentru consum. Cu o investiție inițială de 90.000 euro în prima locație, Meron s-a dezvoltat mai departe prin francizare. În doar doi ani, afacerea însuma 4 coffee shop-uri și se transforma într-un lanț de cafenele, odată cu inaugurarea Meron - Platinia Shopping Center, Cluj-Napoca.