În urma unor investiții de aproximativ 6 milioane de euro, Agroland se va extinde cu 20 astfel de magazine cu o suprafață de cel puțin 500 de metri pătrați, începând din 2020.

Planul de dezvoltare se întinde pe durata următorilor 4 ani, iar pentru 2020 sunt planificate deschiderile a 5 dintre cele 20 de supermarketuri.

În vest sunt deja consacrate astfel de supermarketuri agricole, cu suprafețe chiar mai mari, de până la 1000 mp și chiar peste. Programe de finanțare dedicate agriculturii precum tânăr fermier și nu numai, au revitalizat zona agricolă în România. Observăm o creștere de la zona de agricultură de hobby, către diverse formule de antreprenoriat”, spune Horia Cardoș, fondator Agroland.

Strategia investițiilor urmează modelul rețelei Agroland. Astfel, peste 50 % dintre aceste magazine vor fi construite din surse proprii și vor fi proprietatea exclusivă Agroland, cu o investiție de aproximativ 400.000 euro, 20 % vor reprezenta spații închiriate în centre comerciale tip strip-mall, iar restul de 30% vor reprezenta francize către partenerii deja existenți în rețeaua Agroland.

Pentru anul viitor 2 locații sunt deja pregătite pentru demararea construcțiilor în regim propriu, 1 locație este închiriată și 3 locatii sunt francizate către parteneri în zonele Banat, București și Moldova.

Categoriile de produse din cele 20 de supermarketuri vor fi segmentate astfel:

  • produse pentru fermă
  • produse pentru gradină
  • produse pentru animale de companie

În prezent cele 250 de magazine tradiționale Agroland cu suprafețe cuprinse între 50-150 mp, întinse pe 28 de județe deservesc 400.000 de clienți anual.

În rețeaua de supermarketuri conducerea Agroland asteptă între 5 și 8.000 clienți unici anual, cu o frecvență medie de 4-5 cumpărături pe an și o cifră de afaceri de 1 milion de euro per magazin, începand cu anul 3.

La finalul celor 4 ani dedicat investițiilor, Agroland se așteaptă ca cele 20 de supermarketuri să aducă dublarea cifrei de afaceri, la 60 de milioane de euro.