PiciordePlay.ro e o platformă de streaming de teatru. A pornit în pandemie, ca răspuns la nevoile oamenilor și instituțiilor culturale. Dar apoi a devenit un business care a rezistat atunci când altele s-au închis pe piață. La finalul anului trecut platforma lansată de Alexandru Aramă a fost locul II în categoria Startup în cadrul competiției Startarium - Românii sunt Antreprenori.

Urmărește interviul integral cu Alexandru Aramă în video-ul de mai sus pentru a afla tot ce a avut de spus, într-o poveste despre răbdare și muncă pentru business cultural.

Noi l-am invitat pe Alex în studioul start-up.ro pentru a descoperi mai multe despre evoluția sa, într-un interviu din seria #Antreprenori, powered by ING Bank. Alături de Alex Aramă, cofondator este Alexandru Harsany, CFO al PiciordePlay.

PiciordePlay a depășit 10.000 de utilizatori pe platformă. Până la Startarium, platforma nu a primit nicio investiție, dar acum sunt în căutare pentru a putea să scaleze. Pentru că Alexandru Aramă nu vede site-ul ca unul care să rămână doar la teatru, ci să se extindă spre diferite experiențe culturale.

Conform datelor și analizelor PiciordePlay.ro, cu o scalare accelerată, site-ul poate ajunge la cifre de 30 de ori mai bune decât în momentul de față.

Înainte de antreprenoriat

Alexandru Aramă a petrecut 18 ani în telecom și în banking, mai ales în zona de management comercial și operațiuni clienți.

“Am devenit antreprenor în urma unui moment în care m-am simțit limitat de perspectivele pe care le oferă dezvoltarea într-o companie și am zis că e momentul să-mi caut cumva un orizont mai larg de oportunități. Așa că am început să construiesc treptat pasul către antreprenoriat, care de altfel, a venit planificat și destul de așezat”, explică Aramă.

Nu și-a dat demisia peste noapte, ci doi ani de zile a construit business-ul Meșteșugar Digital cu care a făcut trecerea de la angajat la antreprenor.

Meșteșugar Digital oferă servicii pentru companiile care vor să fie prezente online - de la site-uri, ecommerce și așa mai departe. Adică dezvoltare IT.

Meșteșugar Digital a fost business-ul lui principal, există și astăzi, dar în pandemie a lansat PiciordePlay.ro, o platformă de streaming de teatru.

O platformă dincolo de pandemie

A fost o idee conjuncturală de pandemie, dar care se dezvoltă și acum.

“Un grup de oameni s-au gândit că e momentul potrivit pentru a avea atât disponibilitatea artiștilor să se expună într-un astfel de context, dar și disponibilitatea spectatorilor să accepte online ca fiind o alternativă bună. Ce a contat foarte mult la momentul respectiv a fost că ne-am străduit să construim o experiență care să nu fie un compromis pentru teatru din sală. Și cred că asta a făcut diferența mare față de diverse alte proiecte de teatru online care s-au mai întâmplat în perioada respectivă. “, spune Aramă.

Astfel, PiciordePlay.ro a vrut să se construiască drept o platformă care nu înlocuiește teatrul în sală, ci oferă o experiență diferită. Așa au descoperit că un public țintă important pentru ei sunt cei care nu se duc niciodată live la teatru, dar ar dori să consume astfel de conținut online.

S-au luptat și cu preconcepțiile industriei de teatru, mai ales după pandemie.

“Ce am simțit noi este că imediat, apropo de reculul de după pandemie, multă lume, mulți din industrie vedeau proiectul ăsta ca un fenomen conjunctural și aveau rezerve în ceea ce privește existența sa în continuare”, explică Aramă.

Una dintre provocările pentru Aramă a fost să învețe răbdarea. Pentru că o asemenea platformă nu crește peste noapte. Și s-a hrănit cu rezultatele existente și cu satisfacția binelui pe care-l produce un asemenea proiect.

“Într-o lume în care sunt foarte mulți bani peste tot și în care se caută următorul UiPath, următorul proiect de milioane de euro, poveștile mai simple, ca proiectele culturale, ca o brutărie, au impact imediat și schimbă comunitatea și oamenii din jurul lor, chiar dacă sunt mai puțin apetisante și interesante pentru investitori”, spune cofondatorul PiciordePlay.ro.

Experiența de la Startarium - Românii sunt Antreprenori

PiciordePlay.ro au fost premiați la Startarium cu locul II la categoria Startups. A fost o ieșire în lume și un feedback primit de către echipă.

“Startarium a fost experiență fenomenală, efectiv total peste așteptări. Am aplicat cumva într-un context antreprenorial în care sunt o grămadă de proiecte foarte bune și cu perspective de creștere uluitoare peste noapte. Noi cu proiectul nostru cultural, cu făcutul de bine, am avut așa mereu sentimentul că n-ai cum să îți faci loc pe aceleași criterii. Și când am ajuns acolo în finală și a fost absolut uimitor”, spune Aramă.

Startarium, eveniment powered by ING Bank, le-a confirmat traiectoria și au primit feedback din partea juriului, dar și din partea comunității PiciordePlay.ro. În plus, cu ajutorul legăturilor de la Startarium au avut vizibilitate și reușesc să transforme lucruri în platformă. De exemplu, de doi ani se chinuiau să introducă plata cu carduri culturale, importantă pentru ei. Pentru că în general comisioanele sunt foarte mari, abia după Startarium au reușit să dezvolte un parteneriat care să le permite să ofere acest serviciu la costuri bune.

Un sfat pentru antreprenori

“Doar să facă lucruri. Am sentimentul că e foarte mult loc să faci. În țara asta sunt o grămadă de oportunități și trebuie doar motivația de a te ridica de pe canapea”.

Un sfat pentru sine

L-am provocat pe Alex Aramă să se gândească la el în tinerețe și să-și dea un sfat.

“Aș încerca să-mi deschid mai multe orizonturi. Nu m-aș opri din a urma o carieră corporatistă, dar mi-aș recomanda să o structurez mai clar, definită în timp și cu obiective de învățare și dezvoltare, pentru ca lucrurile să se miște mai dinamic. Cred că aș căuta să-mi deschid cât mai multe perspective. Asta mi-a lipsit mie la 20 de ani, pentru că mi-am imaginat că am descoperit asta și voi funcționa doar așa”.

Dacă ai ajuns până aici, să știi că Alexandru Aramă a spus mult mai multe lucruri interesante în clipul de mai jos, în interviul integral. Dă-i play.

Și nu uita să te abonezi la canalul nostru de YouTube, start-up Business, pentru a vedea aceste materiale în avanpremieră.