Pentru a afla cine sunt clienții YOXO, ce obiceiuri de consum au, dar și ce oferte speciale îi așteaptă, și pentru a ne face o imagine de ansamblu mai clară asupra acestui nou ”competitor” pe piața de abonamente de telefonie mobilă, am stat de vorbă cu Alina Stan, YOXO Lead.

Despre YOXO am mai scris pe start-up.ro. YOXO e un abonament 100% digital - îți descarci o aplicație, scanezi un buletin, alegi opțiunile și știi cât plătești pe lună. Activarea abonamentului se face în aceeași zi, fără drumuri la ghișeu, iar apoi poți să-l folosești după ce restartezi telefonul.

În plus, nu are durată contractuală, ci se reactivează în fiecare lună, așa cum ești obișnuit de la serviciile de streaming de filme sau muzică, de exemplu. O alegere riscantă? Poate. Dar cu siguranță una care a dat roade pentru YOXO.

YOXO; un produs dezvoltat cu ajutorul utilizatorilor

”Ne place să spunem că YOXO a crescut într-un an cât alții în trei și e un motiv de bucurie pentru întreaga echipă care a pus umărul la dezvoltarea acestui nou serviciu de pe piață. Cel mai mare indicator al succesului său stă chiar în feedback-ul abonaților”, povestește Stan.

Potrivit ei, gradul de satisfacție al utilizatorilor este foarte ridicat și mulți dintre clienți sunt exclusiv pe YOXO, nemaiavând și alte abonamente sau servicii de telefonie mobilă.

”Noi suntem în permanentă legătură cu utilizatorii YOXO, am dezvoltat produsul alături de ei încă din primele luni, și am continuat să păstrăm o conexiune și să ținem în continuare cont de dorințele și nevoile lor. La ultimul sondaj pe care l-am făcut, în toamnă, 9 din 10 utilizatori ne-au spus că mulțumiți și foarte mulțumiți de funcționalitățile și flexibilitatea pe care YOXO le oferă, iar 8 din 10 sunt mai încântați de oferta YOXO decât de orice altă ofertă disponibilă de pe piață. Pentru noi, asta a fost o confirmare a faptului că facem bine ceea ce facem și că trebuie să continuăm în aceeași direcție. O altă confirmare este faptul că 3 din 4 clienți folosesc exclusiv un abonament YOXO, fără să mai aibă și alte servicii de telefonie mobilă”, declară reprezentanta YOXO.

”Vorbim mereu cu utilizatorii pentru a analiza gradul de mulțumire al lor și pentru a identifica noi nevoi sau dorințe pe care ar vrea să le acomodăm. De aceea, dezvoltarea și implementarea funcționalităților abonamentului a fost prioritară în ultimul an, iar actualizările seviciului YOXO au fost bazate pe recomandările primite de la utilizatori.”, mai spune ea.

Și strategia pare să dea roade. Cu toate că nu sunt ”încătușați” cu o perioadă contractuală, utilizatorii nu renunță la el. Iar secretul stă în comunicare și în transparență - în ascultarea feedback-ului și în aplicarea lui.

”De la bun început ne-am propus să avem o relație transparentă și deschisă cu utilizatorii noștri, fiind convinși că aceste două valori sunt necesare pentru orice relație sănătoasă și de lungă durată. Așadar, am dezvoltat aplicația astfel încât utilizatorii YOXO să poată avea acces în timp real la consumul lor, să își poată adăuga extra opțiuni oricând și am păstrat mereu un dialog deschis cu ei, pentru a actualiza serviciul cu noi funcționalități pe care ei ne-au spus că și le doresc”, declară Alina Stan, YOXO Lead.

Cine este utilizatorul YOXO?

Fiind vorba despre un abonament 100% digital, tentația este de a crede că e un produs care se adresează exclusiv tinerilor. Și așa a și fost gândit. Dar la un an după lansarea oficială, cifrele indică spre un fenomen pe care cei de la YOXO nu l-au anticipat - ”supriza plăcută” este, potrivit Alinei Stan, că vârsta medie a utilizatorului YOXO este ”de peste 35 de ani”.

”Am gândit YOXO ca un produs de nișă, care avea să își găsească utilizatorii între persoanele care nu ar fi vrut neapărat un abonament clasic, dar ar fi preferat totuși o variantă care să nu necesite atât de multă grijă precum o cartelă pre-pay. Ceva care să ofere flexibilitate, posibilități de personalizare, un serviciu care să se plieze pe nevoile persoanelor digitalizate, iar toate studiile ne arătau că cei mai digitalizați dintre oameni sunt tinerii, generația Z și Y. Așadar, am fost o surpriză pentru noi, însă una extrem de plăcută, să vedem că vârsta medie a utilizatorului YOXO este de peste 35 de ani. Dincolo de acest aspect, 87% dintre abonații noștri locuiesc în mediul urban și 66% dintre ei au studii universitare sau post-universitare”, detaliază reprezentanta serviciului.

Și mai există o categorie de clienți - cei care accesează beneficiile abonamentelor YOXO pentru părinții lor sau pentru copiii lor. Iar pentru ei, YOXO plănuiește noi funcționalități.

Utilizatorii YOXO ”folosesc zilnic tehnologia sau care sunt chiar nativi digitali, mereu în mișcare, pentru care telefonul nu este doar un gadget prin care păstrează legătura cu cei dragi, ci un hub care îi ajută să gestioneze o mare parte dintre evenimentele de zi cu zi. Cu toate acestea, YOXO a fost dezvoltat să fie a un serviciu ușor de utilizat, intuitiv și accesibil cât mai multor oameni. De aceea, toți clienții sunt bineveniți pe YOXO”.

Fiind obișnuiți cu tehnologia, așteptările clienților YOXO sunt ”mai stricte”, explică Alina Stan. Caută simplitate și valoare adăugată în consumul zilnic. ”De aceea, noul portofoliu de abonamente, lansat cu ocazia împlinii a 1 an de la lansarea YOXO, include mai multe resurse de net in fiecare abonament. Atfel, clienții YOXO pot alege luna de luna între un abonament de 50, 100 sau 150 GB, dar la aceleași prețuri atractive”, continuă ea.

Smartphone-urile, centru de divertisment pentru români

Am fost curioși să aflăm și pentru ce își folosesc telefoanele clienții YOXO. Potrivit Alinei Stan, ”divertismentul conduce detașat în topul intereselor principale ale utilizatorilor YOXO”.

”85% dintre ei care au declarat că preferă vizionarea conținutului video și a muzicii pe YouTube. Apoi, 82% dintre ei spun că își petrec timpul citind diferite articole, 62% navighează pe platformele de social media, iar 35% se destind ascultând podcasturile lor preferate. Gaming-ul și vizionarea filmelor și a serialelor pe Netflix sunt, de asemenea, printre opțiunile alese de recreere”, detaliază reprezentanta YOXO.

YOXO oferă și opțiuni de trafic de date în roaming. Având în vedere situația pandemică, am vrut să știm dacă românii au călătorit în ultimul an și dacă și-au activat aceste opțiuni. S-ar părea că utilizatorii YOXO s-au plimbat în special în perioada verii.

”Întradevăr, în 2021 am observat o revenire la sezonalitatea plecărilor în afara țării, înregistrând creșteri atât în perioada sărbătorilor de Paști, cât și în perioada de vară, preponderent în lunile iulie și august. De aceea, planul de 150 GB de internet are roaming inclus, dintre care 4.46 GB sunt dedicați internetului internațional, cu minute și SMS-uri nelimitate, la un cost total de 39 de lei. Clienții care stiu că urmează o vacanță și au planurile de 50GB sau 100 GB își pot modifica abonamentul în unul de 150GB în luna în care pleacă. Pentru călătorii spontane, indiferent de plan, clientii isi pot activa și optiunea Adaugă internet de 150GB pentru a avea acces la roaming”, explică Alina Stan.

Portare digitală și eSIM - două funcționalități introduse anul acesta

După cum a menționat de mai multe ori reprezentanta YOXO, serviciul este unul aflat într-o stare permanentă de evoluție. Anul 2021 a marcat introducerea a două noi funcții pe care utilizatorii și le doreau de la un serviciu digital de telefonie mobilă - portarea 100% digitală și posibilitatea folosirii unui SIM virtual, adică eSIM.

”Portarea digitală a fost una dintre cele mai cerute funcționalități YOXO și una pe care am reușit să o introducem complet în această vară. La început, portarea a fost posibilă 100% digital exclusiv din rețeaua Orange, însă cererea a fost atât de mare din partea utilizatorilor încât echipa noastră de dezvoltare a făcut o prioritate din a introduce această opțiune pentru toți utilizatorii din România. Specificul YOXO, adică 100% digital s-a reflectat și în procesul de portare. De aceea, la noi nu este necesar să trimiți acte pe email, să mergi în shop sau să iei legătura cu un agent. Totul se întâmplă automat din aplicație”, detaliază Alina Stan.

”eSIM (embedded SIM) funcționează ca o cartelă virtuală, care permite dispozitivelor mobile compatibile, precum smartphone-uri, tablete sau smartwatch-uri, conectarea la rețeaua GSM fără a necesita utilizarea unui SIM fizic. Așadar, procesul se realizează automat, direct din telefonul clientului YOXO, fără ca acesta să mai depindă de curier pentru a-i aduce o cartelă SIM fizică. A fost a doua cea mai cerută opțiune, după portarea din alte rețele, cu toate că dispozitivele compatibile sunt încă mai puține, decât cele care încă folosesc o cartelă obișnuită. În acest caz, inovația pe care YOXO o aduce, a constat în faptul că procesul începe în aplicație și profilul de eSIM se descarcă direct pe telefonul compatibil, fără a fi nevoie de scanarea unui cod QR”, mai explică ea.

Ofertă aniversară YOXO - disponibilă și pentru clienții noi, și pentru cei existenți

Spre finalul lunii octombrie, când s-a împlinit efectiv un an de la lansarea YOXO, a fost prezentată și ofertă aniversară specială, cu mai mult trafic de date inclus. Dar, spre deosebire de alte campanii de acest gen din lumea telecom, aceasta se adresează atât clienților noi cât și celor deja existenți, o premieră și din acest punct de vedere.

”Oferta aniversară include mai mult internet pentru toți clienții noștri și este modul nostru de a ne arăta recunoștința față de clienții YOXO fideli, dar și celor mai noi abonați. La YOXO, suntem foarte dedicați utilizatorilor serviciului, așa că dorim să serbăm 1 an de succes împreună cu cei care ne-au ajutat pe parcursul procesului de îmbunătățire al acestui abonament, cu promoții optime pentru toată lumea. De asemenea, este important de menționat că în cazul clienților existenți, aceștia pot trece acum la noile oferte, printr-un singur pas simplu, direct din aplicatie. Trebuie doar să selecteze oferta nouă, iar începând cu următoarea lună de abonament vor beneficia de mai multi GB”, a explicat Alina Stan, YOXO Lead.

Iar lucrurile nu se opresc aici pentru clienții YOXO. Anul 2022 va aduce ”nenumărate surprize pe măsura dorințelor și nevoilor lor”, menționează reprezentanta serviciului. ”Printre dorințele exprimate de userii YOXO se numără și posibilitatea de a gestiona mai multe numere de telefon din același cont, iar această opțiune este cu siguranță pe lista noastră în ceea ce privește viitorul apropiat”, detaliază ea.

Cum YOXO este un serviciu care funționează în rețeaua Orange 4G, am vrut să aflăm și care sunt planurile în ceea ce privește traficul de date la viteze 5G. Alina Stan spune că utilizatorii YOXO se vor putea bucura de această tehnologie odată ce aceasta va crește în popularitate.

”5G este viitorul telecomunicațiilor de pretutindeni, iar în România, Orange oferă acoperire 5G in 17 orașe și cele mai bune viteze de internet 5G din țară. Deși această tehnologie a depășit stadiul de tendință, este încă în plină dezvoltare și departe de a-și atinge potențialul real. În cazul YOXO, ascultăm și luăm în considerare toate nevoile și dorințele clienților noștri, urmărind în același timp evoluția gradul de adopție al serviciilor 5G din România. Pe masură ce popularitatea acestei tehnologii va crește, ne vom asigura că vom aduce 5G pentru clienții YOXO la momentul oportun”, a conchis reprezentanta YOXO.