Din totalul profitului net, producția de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creștere de aproape 4 ori față de profitul înregistrat de producția de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.

Sporirea semnificativă a profitabilității pentru producția de electronice survine unei creșteri constante a cifrei de afaceri din activitatea de bază, cu 20% față de 2019, respectiv 36% față de 2018.

Allview a înregistrat creșteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, față de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.

„În pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Creșterea cifrei de afaceri și a profitului pentru activitatea noastră de bază, dispozitivele electronice, arată că reușim să intuim tendințele pieței dinamice pe care acționăm, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-preț competitiv. Cred că am dovedit că suntem o companie matură, care știe să își urmeze planurile de dezvoltare inclusiv în condiții de piață dificile, precum cele generate de pandemia COVID-19, dar și să maximizeze oportunitățile care apar.” a declarat Lucian Peticilă, fondator și director general al Allview.

Între realizările din 2020 ale companiei se numără o premieră pentru un brand românesc: extinderea gamei de televizoare smart ePlay cu Android TV și Google Assistant, cu modele QLED, facilitând democratizarea tehnologiei Quantum Dot.

Din perspectiva activității comerciale, la creșterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Visual Fan SRL în eforturile mediului de business din România de a procura echipamente medicale care deveniseră greu de găsit în trimestrul al II-lea.

Pe baza relațiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania brașoveană a reușit să achiziționeze, într-un ritm accelerat și la prețuri avantajoase, consumabile medicale pentru mai mulți parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât și cel privat.

O altă oportunitate valorificată de Allview, în 2020, a fost segmentul educațional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze școala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei).

Portofoliul companiei a fost diversificat rapid prin dispozitive precum Viva H1003 LTE PRO (dispozitiv special conceput pentru educația online), Allbook I (echipat cu procesor Intel Core i3 din a 10-a generație, sistem de ventilație performant, capacitate de memorie extinsă, ce le oferă utilizatorilor toate funcționalitățile de care au nevoie, și Allbook Q (primul laptop Allview cu procesor Snapdragon și modem G4 integrat).

Pentru 2021-2022, Allview își propune să devină lider pe piața românească de Smart TVs cu Android TV și Google Assistant integrat, obiectiv ce are toate premisele de a fi atins, având în vedere oferta diferențiată și diversificată de produse, precum și potențialul de creștere pe care piața îl manifestă.

O altă direcție de dezvoltare se va concentra pe conceptul Touchless, care permite interacțiunea cu dispozitivele electronice fără atingere, ceea ce a devenit un aspect fundamental în contextul măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

La nivel operațional, compania își propune investiții în dezvoltarea capacităților in-house de creare și implementare a tehnologiilor și de a atrage cele mai bune talente de pe piață pentru a se alătura echipei Allview.

Pentru finanțarea planurilor de dezvoltare, Allview pregătește listarea companiei la Bursă, alături de brokerul TradeVille.