Experiența de utilizare în SEO

În trecut în zilele de început ale internetului, procesul de SEO era unul simplu. Pur și simplu adăugai multe cuvinte cheie pe pagină și te clasai pe prima pagină. Ce nu aș da să fie așa și azi! Acum, Google dar și alte motoare de căutare pur și simplu iau în considerare diverse metrici pentru a clasa bine un site în rezultatele de căutare.

Asta înseamnă că și experiența de utilizare a unui site este un factor de clasare a unui site în rezultatele de căutare Google. Este important să ne întrebăm următoarele:

- cât de ușor de navigat este site-ul meu?

- am un site care are content de calitate pe care cititorii să îl consume cu plăcere?

- este site-ul sigur, rapid și responsive?

Hai să vedem cum afectează experiența utilizare site-ul nostru și cum putem să creștem UX de pe site pentru a oferii o experiență de utilizare plăcută pentru useri și să ne clasăm mai bine site-ul în căutările Google.

Iată câteva elemente de care să ținem cont când optimizăm experiență de utilizare de pe site.

  • Titlurile
  • Ele sunt de obicei cu font mai mare față de restul elementelor de tip text pe site și spun în mare despre ce este vorba pe pagină.

    Pe lângă această, titlurile ajută roboții Google să își dea seama despre ce este vorba în content.

    Titlurile sunt de la 1-6 și spun roboților și oamenilor despre ierarhia logică de pe pagină și dau mai multe informații.

    Recomand să utilizezi un singur H1 pe pagină prin care să spui câteva informații despre ce este pe acea pagină.

    Adaugă în titluri cuvintele cheie după care dorești să îți clasezi pagină.

    Alte titluri precum h2 până la h6 trebuie să urmeze structura h1 și să organizeze mai bine restul paginii.

  • Navigația simplă și structura logică 
  • Poate ai intrat pe anumite site-uri web și nu ai știut ce să faci. Structura site-ului tău nu este doar importantă pentru useri dar este și că o harta a site-ului tău web. 

    Ține minte că nu toți userii ajung pe site-ul tău chiar pe pagina de homepage. Asta înseamnă că site-ul tău trebuie să fie ușor de navigat indiferent de pagină pe care află userul.

    Navigarea pe site trebuie să fie lipsită de popups, lista de opțiuni, jocuri, ads.

    O structura bună a site-ului tău îl ajută să facă posibilă apariția de sitelinks în Google search results. Sitelinkurile ajută site-ul tău să ocupe mai mult spațiu în rezultatele de căutare. 

    Google va afișa sitelink-urile site-ului tău dacă va consideră că ele sunt utile pentru useri.

  • Semnale de la useri
  • Un factor important în experiență de utilizare din punctul de vedere SEO este reprezentat de semnalele de utilizare a vizitatorilor de pe site. Este important să ai activitate pe pagină de Google Business, oamenii care ajung pe site să dea click pe elementele de pe landing page, etc.

    Astfel Google cu ajutorul algoritmului sau de machine learning și inteligență artificială își da seama cât de mulțumiți sunt oamenii cu site-ul tău. Google se uită la metrici precum timpul petrecut de oameni pe site-ul tău, rată de bounce, viteză de încărcare. 

    Cu ajutorul acestor elemente, acest motor de căutare își da seama cât de plăcut este site-ul tău web.

  • Viteză de încărcare a site-ului 
  • În ziua de azi dacă site-ul tău web nu se încarcă rapid, atunci pierzi mulți clienți potențiali și poziții bune în rezultatele de căutare. 

    Deci este foarte important să ai un site rapid, care să ofere o experiență de utilizare plăcută.

  • Experiență vizuală
  • Elementele care afectează foarte mult experiență de utilizare a unui user pe site-ul tău sunt imaginile, designul și materialele video. Acestea trebuie să fie de calitate ridicată pentru a inspiră încredere oamenilor care intră pe site-ul tău web.

    Asigura-te că o dată la 150-200 de cuvinte "spargi" textul în diverse secțiuni cu ajutorul diverselor imagini, video-uri - ele se pot utiliza și că suport.

  • Web design responsive
  • Nu cred că mai trebuie să zic că în ziua de azi dacă nu ai un site care este optimizat pentru diverse device-uri mobile atunci pierzi șansă să atragi clienți potențiali pe site. Asigura-te că oamenii care intră pe site de pe mobile pot să navigheze bine pe site.



    Citeste si