Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro
Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.
Urmărește specialiștii!
În acest articol vei afla cum să îți optimizezi site-ul On Page pentru a obține o poziție cât mai bună în rezultatele de căutare.
1. Optimizare cuvinte cheie
Citește conținutul de pe pagină cu atenție și alege un cuvânt cheie principal și un cuvânt cheie secundar după care să optimizezi acea pagină. Este important ca acele cuvinte cheie să fie relevante și să atragă noi vizitatori pe site. Spre exemplu, să zicem că ai un cabinet stomatologic în București. Poți alege ca și cuvânt cheie principal "cabinet stomatologic București", iar ca și cuvânt cheie secundar "cabinet dentar București". În jurul acestor cuvinte cheie poți dezvolta conținutul de pe pagină.
2. Titlul paginii
Titlul paginii apare în motoarele de căutare ca fiind albastru, bolduit și subliniat și, de asemenea, apare în partea stângă a browser-ului. Iată câteva criterii de care să ții cont când optimizezi titlul de pe pagină:
- titlul paginii trebuie să aibă maxim 70 de caractere și să includă cuvântul cheie principal în titlu, de preferat la început
- cuvântul cheie principal trebuie să fie prezent la începutul titlului
- fiecare pagină trebuie să aibă un titlu unic
Încearcă să dezvolți titluri persuasive pentru ca persoanele care caută produsele/serviciile tale să dea click pe rezultatul tău de căutare.
3. Descrierile
Meta descrierea este acel text care apare în rezultatele de căutare sub titlu. Meta descrierea ajută oamenii să se decidă dacă vor da click, sau nu, pe rezultatul tău de căutare sau pe alte rezultate de căutare. Gândește-te la descrierile de pe pagină ca la un call to action - un îndemn pe care îl transmiți oamenilor să dea click pe rezultatul tău de căutare.
Iată câteva criterii de care să ții cont când dezvolți meta descrieri pentru site-ul tău:
- adaugă cuvântul cheie în descrieri
- numărul maxim de caractere să fie de maxim 150
- încearcă să dezvolți descrieri persuasive
4. URL-uri
Url-urile sunt des neoptimizate pe multe site-uri. Motoarele de căutare apreciază site-urile care au url-uri simple, ușor de citit și care conțin cuvântul cheie în ele. Fiecare pagină trebuie să aibă url cât mai simplu, scurt și care să conțină cuvântul cheie.
Separă cuvintele din url prin semnul "-".
5. Subtitluri
Fiecare pagină trebuie să aibă subtitluri unice de tip H1. Aceste subtitluri H1 trebuie să conțină cuvântul cheie și trebuie să fie în concordanță cu textul de pe site, titlu, url. Acest H1 trebuie să apăra în partea de sus a conținutului de pe site.
Poți adaugă și subtitluri de tip H2 până la H6 prin care să oferi o structură mai bună o conținutului de pe site.
6. Conținutul de pe site
Conținutul de pe site este crucial pentru succesul unei campanii de SEO. Fiecare pagină trebuie să aibă un conținut unic, relevant și format din minim 600 de cuvinte.
Conținutul paginii tale trebuie să fie relevant pentru vizitatori să fie centrat în jurul unui cuvânt/ unei expresii cheie.
7. Link-uri
Link-urile sunt importante pentru că ele leagă conținutul de pe site cu alte resurse de conținut. Este important să ai link-uri interne care duc către alte resurse de pe site care pot fi utile pentru vizitatori. Pe lângă aceasta este important să ai link-uri externe care duc către rețelele tale de social media, alte resurse proprii exterioare.
8. Imagini
Fiecare imagine de pe site-ul tău trebuie să fie bine optimizată pentru că motoarele de căutare. Adaugă cuvântul cheie în alt textul imaginilor, în descrierile imaginilor pentru ca motoarele de căutare să citească mai bine imaginile de pe site. Pe lângă aceasta, trebuie să comprimi imaginile care au dimensiuni mari pentru a reduce timpul de încărcare a site-ului.
Adaugă cuvântul cheie în numele fișierului imaginii.
Citește și:
Ghid SEO - noțiuni de bază despre SEO
Ghid SEO - (II) - Cum să dezvolți o strategie de optimizare