Poți fi omul rău, dur, care muncește subalternii din răsputeri, sau poți fi tipul degajat căruia nu-i e frică să se scufunde în proverbialul nămol și să lucreze cot la cot cu ei. Entrepreneur.com a vorbit despre termenul de ”servant leadership”, care este cel mai bine definit prin știința de a balansa exact cele două extreme la care te poți situa ca lider. Cea exigentă și cea serviabilă.
Poți fi prietenul subalternilor tăi, poți da dovadă de empatie, poți fi înțelegător și în același timp să fii respectat. Asta e rețeta ideală la care încep să adere din ce în ce mai mulți CEO ale marilor companii de pe piața americană. E noul trend, cum s-ar spune. Angajații vor ști că pot vorbi liber, fără frica de repercusiuni, și în același timp vor da dovadă de respectul cuvenit unui șef bun.
Cum să fii un șef mai înțelegător și mai amabil
Arată-ți fața
Nu te izola într-un acvariu de sticlă. Asta va crea percepția că tu ești de neatins. În schimb, poți socializa cu fiecare angajat al tău, de mai multe ori pe zi. Rezervă-ți în program câteva zeci de minute în fiecare zi, pentru a te interesa de subalternii tăi și de a-ți construi o relație sănătoasă cu aceștia.
Ajută-ți fiecare angajat
Cred că fiecare a auzit de micromanagement. Însă nu aceasta e calea, neapărat. De fiecare dată când subalternii tăi vor da peste o problemă pe care nu știu s-o rezolve, ajută-i. Nu-i trage la răspundere. Asta e cheia spre productivitate. Ieșiți împreună în întâmpinarea fiecărui lucru problematic și totul va fi mai bine.
Ai grijă de toate tipurile de angajați
Toată lumea știe că niciun subaltern nu e egal cu celălalt. Unii performează mai bine, alții mai puțin. Ai fi tentat să spui că cel mai important lucru este să lucrezi mai mult cu cei mai slabi dintre ei, deoarece așa îi poți imbunătăți. Însă astfel riști să-i neglijezi pe cei care se descurcă bine. Ideal este să îndrumi pe toată lumea, indiferent de capacitate.