Din studiu mai reiese și că 19% din români își fac selfie-uri zilnic sau aproape zilnic, 27% săptămânal, 15% lunar și 40% mai rar de atât. Din totalul românilor care își fac selfie-uri, 30% le editează folosind filtre și aplicații online.

Motivele pentru care utilizatorii locali apelează la filtre sunt diverse, variind de la faptul că este o plăcere personală (49% din totalul celor care surprind acest tip de fotografii), la faptul că le oferă o imagine mai bună despre sine (34%) sau că primesc validarea în online.

Astfel 20% își editează selfie-urile pentru a urma trendurile actuale, 17% pentru a avea succes în social media, 16% pentru a influența părerea prietenilor virtuali și 10% pentru a arăta asemănător persoanelor publice pe care le admiră.

"Decalogul nu este decât un îndemn la echilibru în modul în care ne promovăm imaginea în social media. Eu sper să fim cât mai mulți cei care înțelegem că trebuie să ne bucurăm atunci când ne arătăm așa cum suntem și care să promovăm poza naturală, luminoasă făcută cu sufletul zâmbind", a declarat Gelu Duminică, sociolog.

Care sunt cele 10 reguli recomandate de brandul de tehnologie și de sociolog pentru a aduce autenticitate pe rețelele de socializare.

Studiul online, comandat de OPPO Romania și implementat de iSense Solutions, a fost realizat în perioada august-septembrie 2023, pe un eșantion reprezentativ de 1000 respondenți.