Archbee rezolvă o problemă unsexy, dar extrem de importantă: documentația pentru ingineri software; este un fel de Slack pentru technical knowledge management.”, spune fondatorul startup-ului, Dragoș Bulugean, un software developer pasionat de ceea ce înseamnă Developer Tools.

Problema identificată de ei este că atunci când un proiect e implementat de mai mult de 10 oameni, majoritatea echipelor simt nevoia de a documenta mai mult în scris, pentru că knowledge-ul tribal începe să încetinească mult procesul de development.

Ce soluții oferă Archbee

Produsul dezvoltat de Archbee oferă un editor de text clasic și widget-uri speciale, cum ar fi diagrame Swagger, GraphQL, editor de coduri, changelog-uri și altele. De asemenea, cu ajutorul acestuia, conținutul echipei este mai bine organizat și mai ușor de găsit, iar sincronizarea se face în timp real. Poate fi integrat în Slack pentru fluxurile de lucru ale echipelor.

În ceea ce privește documentele produselor pentru clienți, spațiile pot fi distribuite public și pot fi personalizate cu ajutorul log-urilor, link-urilor personalizate și șabloanelor. De asemenea, Archbee poate găzdui spațiile pe propriul domeniu al clienților cu certificate SSL gratuite, în mod similar cu GitBook sau Readme.io. Produsul este integrat în Google Analytics, pentru a vă monitoriza traficul, și în Intercom, pentru a discuta cu clienții direct din documente create.

Echipa

Dragoș Bulugean povestește că a visat în ultimii 5 ani să creeze următorul startup de un miliard de dolari, citind și ascultând cam orice se întâmplă în Silicon Valley din punctul de vedere al fondatorilor și investitorilor VC.

„Am mai încercat să pornesc un business pe partea de AI în 2015, ca intraprenor, când am vrut să vând un software de predicție de vânzări către McDonalds, Wendy’s și 7Eleven. Am avut un MVP destul de impresionant, însă nu am avut skill-ul, înțelegerea și timpul necesar să pot vinde acestor corporații cu cicluri super lungi de vânzări. Atunci am realizat că trebuie să lucrez la un produs unde să înțeleg foarte bine end-userul și problema rezolvată, iar așa a apărut Archbee.”, povestește Dragoș.

A adus alături de el în startup o echipă formată din prieteni și foști colegi, care au competențe complementare.Bogdan Andreias este UI/ UX designer cu experiență vastă în domeniu. Cu Mihai Sora am lucrat împreună pentru un startup care s-a terminat dramatic acum câțiva ani, iar la Archbee a trecut repede de la customer support, la database analyst, la automation QA și a venit cu idei inovatoare în recrutare; îl consider un fel de Swiss Army knife pentru Archbee, de aceea îl văd ca fiind și partenerul meu. Iulian Popescu are experiență în vânzări pe partea de FMCG și e-commerce.” Acum ei sunt în căutarea unui om pe content marketing, care să înțeleagă startup-urile, să scrie excelent în engleză și să aibă dorința de a înțelege bine produsul și piața.

Cum s-a „aprins becul”

Motivul pentru care au decis să vină cu acest produs pe care îl oferă Archbee este faptul că toate soluțiile de knowledge management existente sunt generice. Potrivit lui Dragoș, toate încearcă să fie un fel de "catch-all" pentru toate echipele care pot exista într-o companie de software - de la echipe de vânzări, marketing și produs până la design și engineering. „Inspirația a venit de la competitorul nostru Quip, care a fost achiziționat de Salesforce și s-a specializat ca features pe echipe de vânzări. Momentul meu de «bec aprins» a fost când am realizat că echipele de ingineri software folosesc Confluence și Slite, soluții care nu le aduc nimic mai mult decât un Google Docs.”, relatează fondatorul.

Ideal, am vrea să avem în portofoliu clienți mari mai puțini decât clienți medii mai mulți.

Modelul de business pe care se bazează Archbee este un SaaS B2B freemium. Asta înseamnă că oferă un software pe bază de licență pentru companii și poate fi achiziționat în baza unui abonament, fiind gratuit pentru echipe mici. Clientul ideal al Archbee sunt companiile care fac software și încearcă să crească peste numărul inițial de angajați

„În momentul actual, suntem orientați către IMM-uri cu planul nostru de Startup, iar următorul pas este să construim caracteristici necesare pentru companii mari. Ideal, am vrea să avem în portofoliu clienți mari mai puțini decât clienți medii mai mulți, dar asta depinde de cât de repede învățăm să vindem către aceștia și cât de repede putem forma o echipa de superstars vânzători enterprise.”, afirmă Dragoș.

Pentru a valida ideea și nevoia din piață, echipa a dezvoltat un MVP, pe care l-au pus în fața mai multor echipe profesioniste de software development. „A devenit evident foarte devreme în proces că, pe lângă faptul că mulți nu erau mulțumiți de soluții antice gen Confluence, am confirmat și ipoteza că este dorită o soluție specializată pentru ingineri software.”, dezvăluie fondatorul.

Deși inițial își stabilise printre obiective product market fit, ca să-și găsească piața potrivită, Dragoș spune că între timp a învățat un alt concept, „mult mai valoros”, fiind vorba de founder-market fit sau FMF. „Un concept evident pe care îl știam și chiar mă ghida, dar doar când l-am auzit într-un podcast de la a16z [Andreessen Horowitz, o firmă VC din Silicon Valley], am devenit încrezător că sunt pe drumul cel bun.”, povestește Dragoș. El spune că acum sunt într-o piață mare și în creștere și sunt „echipați cu insight-ul necesar pentru a construi un produs dominant.”

Provocări și competitori

Potrivit lui, una dintre provocări a fost și încă este aceea de a învăța cum să aducă produsul în fața multor clienți. Au lansat de curând Archbee pe ProductHunt unde au avut „un succes neașteptat, inclusiv un spike masiv de trafic și rată de conversie de 80%”, ceea ce îl face să creadă că încep să învețe ce înseamnă marketing-ul.

Printre competitori la nivel de market mare vede pe Confluence, Quip, Slite, Slab, Notion și Nuclino. „Deocamdată, liderul este Confluence, dar vedem o migrare masivă și câștigătorul este departe de a fi determinat. În același timp, toți cei menționați oferă o soluție generică, în timp ce noi suntem nișați pe echipe de ingineri, iar acolo avem un singur competitor, Gitbook.”, remarcă Dragoș.

Suntem cumva într-un «blue ocean market» și nu ne concentrăm pe ce fac competitorii, doar ne ascultăm clienții actuali și construim produsul zi de zi.

În ceea ce privește obiectivele startup-ului pentru următoarea perioadă, Dragoș spune că iau lucrurile pas cu pas, motiv pentru care și „ambițiile pe un an sunt modeste: să avem primii 500 de clienți plătitori, să ne găsim superstarul pe content marketing, să intrăm la Y Combinator sau să ridicăm un seed round similar, însă vrem să o facem fără prea multă ceremonie și fără să ne răpească timpul și atenția de la produs și userii actuali; vrem să punem bazele produsului pentru enterprise.”, conchide Dragoș Bulugean.