”Vânzările Ascendis din 2022 au fost cu 35% mai mari decât în 2021 și cu 20% peste nivelul din 2019. După pandemie și cu un 2022 marcat de războiul de la graniță, ne-a surprins că am avut asemenea rezultate. Cererea crescută de programe de training la clasă (80% din programe au fost livrate în sală în 2022 și 20% au fost efectuate online), dar și evenimentele mari de team building, cu sute de angajați, au fost motoarele de creștere a vânzărilor”, a declarat Andrei Goșu, managing partner al grupului Ascendis.

Leadership, managementul schimbării, managementul de proiect și agile management au fost printre cele mai căutate tematici de training de către angajatori. Peste 60.000 de angajați au participat anul acesta la cele 4.500 de sesiuni de formare și coaching, conferințe și evenimente de team building organizate de Ascendis.

Tot în 2022, Ascendis a participat la cel mai mare proiect de transformare culturală din cadrul unei instituții publice din România și are în derulare și câteva proiecte destinate formării profesionale a angajaților din primării.

Piața de training corporate, estimată de noi la o valoare de 30-40 de milioane de euro anual, are un mare potențial de creștere, pentru că avem de recuperat un decalaj uriaș față de restul statelor europene. În plus, nevoia de dezvoltare de abilități noi este în creștere. Chiar și în PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență- se pune un accent foarte mare pe componenta de training, pentru că economia are nevoie de abilități noi, de competențe noi, atât în zona tehnică, cât și în zona de soft skills”, a mai spus Andrei Goșu.

Din totalul veniturilor de 10 milioane de euro ale grupului, 1 milion de euro a fost generat de platforma de microlearning Code of Talent, iar 700.000 de euro au provenit din programele derulate în celelalte țări în care Ascendis are birouri (Republica Moldova, Serbia și Ucraina).

”Războiul din Ucraina a condus însă la o scădere a veniturilor venite din divizia Ascendis din Ucraina, care a generat, în 2021, venituri de 400.000 de euro (6% din cifra de afaceri din 2021). În mod surprinzător însă, în 2022 Ascendis Ucraina a continuat să organizeze programe de training, online și offline, generând venituri de 150.000 de euro. Chiar săptămâna trecută echipa de acolo a organizat programe de training în sală în Kiev”, a mai spus Andrei Goșu.

Grupul Ascendis, fondat în 1997, este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building și evenimente corporate, consultanță, servicii de evaluare, coaching, studii de piață), Code of Talent (programe de microlearning în parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova, Ascendis Ucraina și Ascendis Serbia.