În plus, ca urmare a pandemiei, oferta pentru școli include în acest an și produse oferite pentru sistemul medical, toate aceste schimbări marcând o premieră în industria de papetărie.

România are peste 2,8 milioane de elevi în învățământul preuniversitar, o valoare similară cu Austria și Cehia la un loc. Cu toate acestea, când vorbim de investiții în educație ne referim foarte puțin la ceea ce reprezintă baza materială: mediul creat și unelte necesare pentru procesul de învățare, de la calitatea mobilierului din sălile de clasă până la rechizitele necesare.

„Back to School în pandemie a adus în prim plan, pentru prima dată în peste 25 de ani, de când suntem noi pe piață, tocmai această bază materială a educației, ceea ce este un lucru foarte bun, care sperăm să fie păstrat pe termen lung. Educația înseamnă mai mult decât ghiozdan nou, stilou nou, măști și dezinfectant”, a adăugat Lidia Fați, CO-Founder, Head of Strategy and New Markets, în cadrul Dacris.

Pe lista de cumpărături pentru Back to School au apărut, pe lângă rechizite, produse de protecție și prevenție, soluții de curățenie și dezinfecție, precum și piese de mobilier, potrivit Dacris.

Ce înseamnă în acest an Back to school în cifre

Un alt lucru schimbat ca urmare a pandemiei este perioada vânzărilor de Back to School, care a fost decalată, în contextul în care anunțul privind începerea școlii a întârziat și în continuare există incertitudine în ceea ce privește modul de desfășurare a cursurilor, decizie care, cel mai probabil, va rămâne la latitudinea fiecărei comunități. Dacă în anii trecuți, campania de Back to School începea pe 15 august si ținea până la aproximativ două săptămâni de la începerea școlii, anul acesta Dacris estimează o dinamică a vânzărilor la început de septembrie și până la finalul lunii octombrie.

„Pentru școli, previzionăm o creștere a cifrei de afaceri, dar cu modificarea mixului de produse. Anul acesta predomină mobilierul, produsele IT și produsele de protecție și prevenție. Contextul alegerilor locale ar putea avea o influență pozitivă, având în vedere dorința autorităților de a crea o experiență diferită pentru copiii care revin la școală ca spațiu fizic după aproape șase luni de pauză. În ceea ce privește vânzările către persoanele fizice, ne așteptăm la o scădere a cifrei de afaceri de până la 30%, comparativ cu anul trecut. Părinții nu se grăbesc să facă cumpărături de la începutul anului școlar, ci așteaptă să vadă cum evoluează lucrurile”, a mai spus co-fondatoarea Dacris.

Pentru Dacris, campania de Back to School reprezenta, de obicei, până la 15% din totalul cifrei de afaceri, dar anul acesta, pentru prima oară în peste 25 de ani de activitate, nu au putut face o previzionare clară a veniturilor.

„Eram obișnuiți ca în perioada Back to School să angajăm oameni extra pentru a putea face față volumului ridicat de comenzi, dar în acest an ne putem descurca doar cu echipa Dacris. Atât noi, cât și partenerii noștri din retail, am acționat cu pași mici, dar am avut grijă să fim pregătiți pentru comenzile primite pe ultima sută de metri”, a declarat Lidia Fați.

În același timp, conceptul de predare hibrid a generat un interes în creștere pentru tehnologia necesară în procesul de învățare. Acest apetit este firesc având în vedere că peste 900.000 de copii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (laptop, tabletă, desktop - pentru școala online), conform unui studiu realizat de Institutului Român pentru Evaluare și Strategie – IRES în primăvara acestui an. Mai mult, ONU avertizează că există riscul unei crize educaționale la nivel global, din moment ce peste 463 de milioane de copii nu au acces la școala online. În perioada pandemiei, 1,5 miliarde de copii nu au mai putut merge la școală.