Astfel PayU România estimează o creștere cu 55% a volumelor tranzacționate de Black Friday 2017 față de anul 2016. Reprezentanții companiei se așteaptă ca pe pe data de 17 noiembrie valoarea totală a tranzacțiilor online va ajunge la peste 175 milioane lei.

Black Friday crește în fiecare an. Nu este doar cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, ci și momentul care definește cum va merge business-ul magazinelor online în anul ce urmează. Statisticile noastre arată că vârful vânzărilor de Black Friday este direct proporțional cu direcția de creștere a vânzărilor comercianților pentru anul următor,” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

Cum vor cumpăra românii de Black Friday 2017

Potrivit estimărilor PayU, 30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online. Dintre metodele de plată preferate, plata cu cardurile de rate câștigă din ce în ce mai mult teren. ”Dacă anul trecut plățile prin carduri cu rate au reprezentat o treime din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, ne așteptăm ca anul acesta acest procent să crească cu peste 40%, ajungând la aproximativ 50 milioane de lei”, mai spune Marius Costin.

Ce produse se cumpără de Black Friday

Aproximativ 60% din totalul produselor achiziționate de Black Friday sunt din categoria IT&C . Un interes din ce în ce mai crescut se remarcă pentru produsele din categoria eTail, precum home&deco, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri.

Statistici Black Friday la PayU

”Magazinele online trebuie să aibă un plan bine pus la punct din punct de vedere tehnic, care să le asigure în primul rând susținerea unui volum mare de clienți într-o singură zi. Anul trecut, în platforma PayU a fost înregistrat un maximum de 500 de tranzacții de minut, peste dublul valorii înregistrate în 2015. Investițiile constante în platforma noastră ne permit să procesăm peste 3.000 de tranzacții pe minut”, precizează Alin Breabăn, Software Development Manager Technology Center PayU Group.

O echipă de peste 70 de persoane, atât de la birourile PayU din România, cât și din Polonia va garanta suportul IT, monitorizarea platformei de plată, asigurarea serviciilor antifraudă pe data de 17 noiembrie.

Retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta sunt eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, Carrefour, iStyle.

De altfel, eMAG a precizat în cadrul unei conferințe de presă care sunt primele oferte de Black Friday 2017. De Vinerea Neagră 2017, eMAG va vinde și abonamente Digi, bilete Electric Castle, antichități și bilete Tarom.

În același timp, ofertele de Black Friday 2017 la Fashion Days vor apărea pe site încă din 16 noiembrie, seara. În acest an, retailerul de modă și accesorii va avea 1 milion de produse în portofoliu, cu discount-uri de până la 90%.