Fenomenul Black Friday a luat avânt în țara noastră încă din 2011, când eMAG a introdus acest concept la nivel local, un număr tot mai mare de retaileri alăturându-se celei mai mari zi de cumpărături din an. Însă ce produse își doresc românii de Black Friday și care sunt magazinele de unde le vor cumpăra?

Kantar Millward Brown România, una dintre cele mai mari companii de pe segmentul de cercetare de marketing, a realizat un studiu privind popularitatea fenomenului Black Friday în România și intențiile de achiziție ale românilor în timpul acestui eveniment.

”Datele studiului din acest an arată că evenimentul Black Friday a dobândit o recunoaștere pe scară largă la nivelul populației României. Notorietatea evenimentului a fost susținută de participarea tot mai numeroasă din anii trecuți a comercianților și de apetitul românilor pentru reduceri”, a declarat Mădălin Vladu, Account Director, Kantar Millward Brown România.

Black Friday: interes sporit pentru achiziții

Astfel, studiul arată că 79% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani au auzit despre Black Friday și 45% vor să achiziționeze ceva cu ocazia evenimentului anual de reduceri. Ca și în 2016, lista de dorințe este dominată de produse din categoria electro-IT.

În esență, 40% dintre respondenți doresc să cumpere în Vinerea Neagră un produs din categoria electrocasnice mici, iar următoarea categorie din topul preferințelor este reprezentată de televizoare (33%). De Black Friday 2017, 24% dintre români doresc să cumpere telefoane mobile la preț redus. Pe lista de dorințe se află și electrocasnice mari: frigidere (20%) și mașini de spălat (17%).

În rândul produselor pentru care s-a înregistrat un interes în creștere în ceea ce privește intenția de cumpărare se numără, în acest an, și produsele fashion. 16% dintre persoanele care au zis că intenționează să cumpere ceva de Black Friday au menționat această categorie, iar Fashion Days este primul magazin menționat din categoria fashion online.

Topul magazinelor de Black Friday 2017

Pentru a face cumpărături de Black Friday, românii vor alege produse atât de pe rafturile magazinelor online, cât și din retailul tradițional. Primele 5 magazine care au venit în mintea respondenților atunci când au fost întrebați de unde au de gând să-și cumpere ceva de Black Friday au fost:

1) eMAG

2) Altex

3) Flanco

4) Carrefour

5) Media Galaxy

În același timp, topul categoriilor de produse pe care oamenii intenționează să le cumpere de Black Friday este dominat, în ordine, de electrocasnice mici, televizoare, telefoane mobile, frigidere, mașini de spălat, produse fashion, laptopuri, aragaze, tablete, produse pentru casă și grădină.

Cercetarea a fost realizată la nivel național, pe un eșantion reprezentativ. La această cercetare au participat 2.008 de respondenți, din mediul urban și rural, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Interviurile s-au desfășurat în perioada 24 – 31 octombrie 2017. Eroarea de eșantionare este de +/- 2,2%.

Black Friday 2017 la eMAG și la alți comercianți

eMAG Black Friday 2017 începe pe 17 noiembrie și tot atunci încep reducerile și la alți retaileri, precum F64, Fashion Days, CEL.ro. Alți retaileri, precum Altex, evoMAG, Flanco, sau Telekom, deja au promoții active. Pe site-ul start-up.ro veți găsi toate detaliile despre cele mai bune oferte ale anului. Toate articolele scrise pe tema aceasta pot fi găsite aici, în secțiunea dedicată Black Friday 2017.