Bunnyshell, platformă de infrastructură cloud, lansează o campanie de pregătire pentru Black Friday prin care asigură disponibilitatea și fiabilitatea 100% a platformelor ecommerce.

În contextul COVID-19, multe afaceri din retail au făcut trecerea de la magazinele fizice, la cele online, iar cererea cumpărătorilor este în creștere. În ultimele 2 săptămâni din luna martie, numărul de magazine online noi realizate pe platforma Shopify a crescut cu peste 20%.

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă magazinele online, an de an, din punct de vedere tehnic este reprezentată de fluctuațiile de trafic asociate cu perioada Black Friday.

Creșterile spontane ale traficului, în limite neprevăzute, duc de foarte multe ori la picarea site-ului, timpul de încărcare crescut și performanța scăzută la nivel general.

Pentru a evita astfel de probleme, magazinele online ar trebui să își pregătească infrastructura tehnică încă de pe acum.

Pașii pe care trebuie să-i urmeze un magazin online pentru a se pregăti pentru Black Friday

Specialiștii Bunnyshell menționează că business-urile care vând online pot câștiga un avantaj competitiv de Black Friday dacă sunt proactive când vine vorba despre setup-ul infrastructurii.

Cei mai importanți pași pe care magazinele online ar trebui să îi parcurgă pentru a-și pregăti platformele pe care își derulează activitatea sunt:

Analiză

Verificarea completă a site-ului și a serverelor - care este capacitatea infrastructurii actuale a site-ului și care sunt opțiunile pentru scalare (pentru creșterea sau organizarea diferită a serverelor), în funcție de așteptările de volum și de trafic.

Listarea tuturor problemelor pe care le-a avut magazinul online în 2019 de Black Friday - trecerea în revistă a principalelor lucruri care nu au funcționat în 2019, soluția agreată pentru a fi evitate și soluții de back-up.

Analiza datelor - colectarea tuturor datelor necesare, documentarea și analiza lor pentru a identifica tipare sau informații care pot ajuta la îmbunătățirea site-ului.

Stress Testing

Stress test pentru platformă - direcționarea de trafic conform volumelor de trafic așteptate pentru a verifica dacă site-ul este configurat corect;

Atenție: e important ca “testul de stres” să se realizeze pe toate paginile website-ului pentru a descoperiți posibilele erori care ar putea crea probleme în lanț, greu de identificat în timpul unei perioade ca Black Friday.

Optimizare

Rezolvarea problemelor majore de infrastructură cloud - în această etapă trebuie incluse crearea unei hărți pentru infrastructură, o consultare în prealabil cu furnizorul de cloud, optimizările minore și reducerea timpului de încărcare a site-ului.

Pregătirea pentru probleme neprevăzute - optarea pentru funcții automate precum serverele auto-scalabile care permit ca platforma să fie 100% disponibilă, indiferent de volumul traficului; uneori aceasta este o soluție ideală mai ales în cazul companiilor care nu au un specialist în Devops în cadrul echipei.

“Este important să te pregătești din timp când vine vorba de Black Friday. Pe parcursul anului, multe platforme de Ecommerce își îmbunătățesc infrastructura, adaugă funcționalități noi, includ produse noi și consideră că nu mai este nevoie de testare înaintea evenimentului. Cu toate acestea, pentru a fi siguri că lucrurile merg bine de Black Friday, noi recomandăm o serie de optimizări și un stress test cel puțin o dată, cu câteva săptămâni înainte de Black Friday. Pentru companiile care nu au un specialist în Devops în echipă trebuie să știe că în loc să cumpere servere doar pentru această perioadă a anului, platformele de E-commerce au acum la dispoziție opțiuni mai bună, precum tool-uri pentru scalarea automată a infrastructurii cloud cu scalare automată. Acest lucru reduce costurile și ajută platformele să nu își piardă clienții din cauza problemelor tehnice“, afirmă Roxana Ciobanu, CTO Bunnyshell.

Cum te asiguri că nu cedează site-ul de Black Friday

Pentru cei care nu sunt siguri care este cel mai bun plan pentru platforma lor, pot apela la specialiști și instrumente pentru managementul în cloud a infrastructurii tehnice.

Începând cu luna septembrie, Bunnyshell oferă tuturor companiilor de ecommerce un audit complet al infrastructurii tehnice în cloud și sprijin în optimizarea și eficientizarea ei pentru Black Friday 2020.

Un audit pentru pregătirile de Black Friday este făcut pentru a veni în ajutorul companiilor de E-commerce pentru ca ele să se concentreze mai mult pe vânzări și mai puțin pe problemele tehnice.

Un astfel audit trebuie să cuprindă cel puțin:

  • optimizări de infrastructură
  • o listă personalizată cu toate lucrurile necesare pentru îmbunătățirea infrastructurii;
  • stress testing pentru toate paginile site-ului;
  • funcționalități de automatizare a scalării (a creșterii numărului de servere) care garantează resursele necesare pentru acoperirea tuturor nevoilor, indiferent de neprevăzut.