UPDATE 10 noiembrie, ora 9:30

Cel mai mare Black Friday din istoria Fashion Days și cel mai așteptat sale al anului, mai ales în randul femeilor, a început în jurul orei 7, timp în care peste 40.000 de oameni au accesat, simultan, aplicația Fashion Days.

Doar în prima oră au fost plasate aproximativ 25.000 de comenzi însumând un total de 58.000 de produse. În acest interval, valoarea comenzilor efectuate pe Fashion Days depășește 12 milioane de lei.

Cele mai vândute categorii în prima oră:

Ghete pentru femei

Pantofi sport

Jachete și veste pentru femei

Genți pentru femei

Ghete pentru bărbați

Aproximativ 48% dintre comenzi au fost achitate cu cardul, iar opțiunea preferată de livrare a fost easybox.

UPDATE 10 noiembrie

Campania de Black Friday 2021 la Fashion Days a început puțin după ora 7 în această dimineață.

Cele mai interesante oferte pe care le-a anunțat Fashion Days pentru Black Friday sunt:

70% din produse vor fi livrate până vineri noaptea, iar restul vor fi livrate până pe 25 noiembrie. Modalitățile de livrare promovate sunt easybox, acolo unde clienții vor putea participa și la concursuri dacă-și ridică produsele foarte rapid, dar și curierat prin Sameday, FAN Courier și Poșta Română.

Am selectat pentru voi câteva accesorii stylish din oferta Fashion Days de Black Friday 2021 pentru o plimbare pe afară sau pe care să le purtați la birou ori la un prânz la restaurant.

Aici regăsiți niște propuneri de produse Fashion Days la ofertă de Black Friday 2021 perfecte pentru o plimbare prin parc.


Black Friday 2021 va fi la Fashion Days miercuri, 10 noiembrie. Retailerul fashion va intra în ziua reducerilor cu 2 zile înainte de eMAG, care pornește Black Friday pe 12 noiembrie.

În pregătirea Black Friday 2021 Fashion Days a anunțat statisticile pentru anul 2021. În 2021 Fashion Days a avut o creștere de 92% față de 2019, perioada de dinainte de pandemie.

Black Friday 2021 are, conform unui studiu Kantar, un awareness de peste 90%, iar 60% din români vor să cumpere ceva de Black Friday. De asemenea, hainele de Black Friday sunt în top 3 categorii căutate și cu un 23% potențial de achiziție. În plus, există aproximativ 10% potențial de achiziție pentru încălțăminte de Black Friday.

Cele mai interesante oferte pe care le-a anunțat Fashion Days pentru Black Friday sunt:

Piața va crește foarte puțin anul acesta, online și offline, de 2-3%, conform estimărilor lui Robert Berza de la Fashion Days. Fashion Days vrea să aibă o creștere de 25% în market share pe piață față de 2020.

70% din produse vor fi livrate până vineri noaptea, iar restul vor fi livrate până pe 25 noiembrie. Modalitățile de livrare promovate sunt easybox, acolo unde clienții vor putea participa și la concursuri dacă-și ridică produsele foarte rapid, dar și curierat prin Sameday, FAN Courier și Poșta Română.

La nivel estimărilor de piață pentru Black Friday 2021, Fashion Days se așteaptă la 597.000 de comenzi online în săptămâna de Black Friday anul acesta, față de 502.000 anul trecut și 372.000 de comenzi în 2019.

De asemenea, Fashion Days și Mastercard promovează plata cu cardul de Black Friday 2021, iar estimările arată că vor fi 56% din comenzi plătite cu cardul.

Totuși, de ce nu începe Fashion Days Black Friday vineri? Motivul principal pentru care campania va începe miercuri e că Fashion Days e în grup cu eMAG și logistic ar fi fost foarte greu. Așadar, 70% din produse vor fi predate curierilor până vineri noaptea.

80% din produsele din stoc vor avea cel mai bun preț din an și vor fi puse la dispoziție clienților peste 2 milioane de produse disponibile. Conform estimărilor vor fi 60.000 de vizitatori simultani în aplicația Fashion Days, iar vârful de comenzi în prima oră va fi de 15.000 de comenzi. Conversia notificărilor push va fi de 20% în acest Black Friday 2021.

Fashion Days se așteaptă la 39.000 de clienți noi, o creștere de 23% față de anul trecut. Numărul total de clienți va fi de 168.000 de clienți, în creștere cu 28% față de 2020.

Aplicația Fashion Days aduce 76% din venituri

Fashion Days a avut pentru 2021 o strategie de a-și crește vizibilitatea pe piață, dar și implicarea în campanii de responsabilitate și implicare socială. Conform datelor Fashion Days, brandul a crescut la 10% ad awareness datorită reclamelor din ultima perioadă concentrate pe ideea de bun simț și responsabilitate pentru vaccinare.

În 2021 Fashion Days și-a schimbat abordarea față de investițiile în advertising. A scăzut cu 28% ponderea investițiilor în TV, iar investițiile în YouTube și TikTok au crescut cu 60% în 2021.

De asemenea, Fashion Days a investit în brandurile românești și a adăugat 92 de branduri locale în ceea ce se numește Romanian Corner, o zonă unde promovează produsele designerilor din România.

Aplicația Fashion Days are 2 milioane de utilizatori și are o creștere de 19% față de 2020, iar la nivel de venituri, aplicația aduce 76% din veniturile totale, în creștere față de 2020, când aducea 71% din venituri.

Plata cu cardul online a ajuns la 47% în 2021, iar livrările în locker în București și Ilfov au ajuns la 60%. De exemplu în 2020 raportul livrărilor în locker în București și Ilfov era de 28%.

În plus Fashion Days va adăuga servicii de Buy now pay later, adică posibilitatea de a plăti eșalonat sau mai târziu.

Black Friday 2021 - trenduri pe piața de fashion retail

În zona de fashion retail numărul de căutări online sunt în creștere. Oamenii au căutat cu 25% mai mult îmbrăcăminte, cu 17% mai mult încălțăminte și există o creștere de 10% pentru genți, ceasuri și accesorii, ceea ce se va vedea și în trendurile de Black Friday de anul acesta.

În momentul acesta, Fashion Days și eMAG au ajuns pe locul 3 pe piață și sunt la doar 3% distanță de H&M. Principalul retailer de fashion din România este Inditex. Pe locul 4 pe piață este Pepco.

La nivel de trenduri, Robert Berza de la Fashion Days, a spus de faptul că mobilitatea redusă a oamenilor a dus la o creștere a comerțului online. Cu toate acestea, în 2021 mobilitatea oamenilor a crescut, cu toate restricțiile actuale.