eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe data de 12 noiembrie. Anul acesta, clienții vor avea parte, mai mult decât oricând, de categorii noi de produse în ofertă și de livrare flexibilă, la orice oră din zi și din noapte, în rețeaua easybox, care s-a dezvoltat accelerat în ultimii doi ani, de la 200 de unități în octombrie 2019 la 2.000 în octombrie 2021.

Încă de la prima ediție, Black Friday a atras clienți noi care comandă online pentru prima oară datorită prețurilor bune și gamei variate de produse accesibile de oriunde. Numărul clienților care își fac cumpărăturile online a crescut semnificativ și va antrena în continuare trecerea în online, dar și diversificarea categoriilor de cumpărături.

De asemenea, Black Friday este un moment în care se văd bine tendințele anului în ecommerce. Anul acesta, așteptările vizează creșterea plăților cu cardul, diversificarea coșului de cumpărături cu produse din mai multe categorii și creșterea comenzilor la easybox.

Anul trecut, nouă din zece români știau ce este Black Friday, iar mai mult de 54% dintre aceștia își propuseseră să cumpere cel puțin un produs la ofertă, potrivit Kantar România.

Black Friday 2021 la eMAG - la ce ne putem aștepta

În 2020, Black Friday la eMAG a început pe 13 noiembrie, la ora 7.53.

În ziua de Black Friday 2020, s-au înregistrat 12,4 milioane de vizite pe eMAG. Comanda ridicată în cel mai scurt timp s-a înregistrat la easybox, la doar 7 minute de la încărcare, chiar în ziua de Black Friday. În primul minut de la start s-au comandat 8.260 de produse, iar comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței.

Astfel, în prima zi, au fost comandate produse în valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul anterior. Față de prima ediție de acum 11 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare și de trei ori mai mare față de acum șase ani.

Ziua de Black Friday a fost de la început un etalon pentru tendințele care definesc evoluția ecommerce, fiind un eveniment concentrat într-o singură zi, iar anul acesta nu face excepție. Sunt câteva trend-uri validate de eveniment: numărul clienților care își fac cumpărăturile online a crescut semnificativ și va antrena în continuare trecerea în online; clienții și-au schimbat comportamentul de consum și au adoptat rapid beneficiile ecommerce, plasând comenzi din categorii diverse, nu doar electro-IT; pragul în ce privește plățile cu cardul a fost depășit, atingând 54,58%; clienții vor servicii predictibile și flexibile de livrare și au comandat în proporție record la easybox.

De Black Friday, clienții eMAG au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.

În spatele scenei eMAG Black Friday 2020

  • Comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței
  • 8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut de la start
  • Cel mai valoros produs vândut a fost un automobil BMW 220d, la prețul de 40.200 euro, redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)
  • Peste 95% dintre comenzile înregistrate de eMAG în primele 10 minute au fost plasate de pe telefoanele mobile, ceea ce reprezintă un record al celor 10 ediții. Tot în primele 10 minute ponderea plăților cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor edițiilor de Black Friday
  • Ultimele produse comandate la final de Black Friday: comandă pentru culcuș pentru câine Vida XL din Brașov, din localitatea Pasărea, Soundbar JBL Wireless, din Voluntari telefon Nokia 5310, în București tricou cu mânecă scurtă Colin’s

O varietate de opțiuni, produse comandate:

  • 271.000 de produse pentru casă și îngrijirea casei, aproape dublu comparativ cu anul trecut
  • 66.000 de televizoare
  • 106.000 de electrocasnice mici
  • 197.000 de produse pentru îngrijirea personală, dublu față de 2019
  • 35.000 de frigidere
  • 66.000 de băuturi și cafea
  • 90.000 de jucării

Produse speciale vândute:

  • 1.881 de teste RT-PCR și servicii medicale
  • 15 mașini
  • 367 închiriere de rulote, mașini, servicii taxi și car-sharing
  • 53.000 litri de carburant
  • 1.220 de nopți de cazare
  • 8,8 Kg monede și lingouri de aur
  • 183 de ceasuri și bijuterii de lux

Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei:

  • În 39 de secunde 500 bucăți - Apă de toaletă Hugo Boss The Scent, la prețul de 99,99 lei, redus de la 219,99 lei (reducere 54%)
  • În 40 de secunde 500 bucăți - Set 6 piese Tefal Ingenio Elegance, la prețul de 149,99 lei, redus de la 399,99 lei (62% reducere)
  • În 52 de secunde 1.000 de bucăți - Televizor Samsung 43TU7092, 108 cm, la prețul de 999,99 lei, redus de la 1.399,99 lei (reducere 28%)

Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Sibiu, Timișoara și Brașov.