Cele mai multe dintre companii, 86%, îşi stabilesc din timp bugetul şi ştiu ce produse vor să cumpere cu această ocazie.
La o valoare medie a comenzilor de 1.273 lei, mai mare cu 11% decât în mod normal, firmele sunt caracterizate de achiziţii strategice cu scopul de a ajusta cheltuielile pe termen mediu, potrivit unei analize IT Genetics, lider pe piaţa DC/POS şi organizator al celei mai mari campanii Black Friday dedicate exclusiv afacerilor din 2012 până în prezent.
“Deşi Black Friday este prin definiţie un concept de promoţii pentru consumatori persoane fizice, am considerat că este important pentru companii să beneficieze de o zi plină de reduceri. Aşa a apărut #BlackFridaypentruAfaceri, o singură zi de noiembrie care de la an la an este tot mai aşteptată de către proprietarii de magazine, farmacii, restaurante, cafenele şi depozite, dar şi de micii producători locali. Pentru orice business, scăderea cheltuielilor este prioritară, iar un moment predictibil ca Black Friday determină antreprenorii să îşi planifice bugetele şi să pună pe listă echipamentele de care au nevoie şi pe care le pot cumpăra la preţuri mai mici”, declară Liviu Mihai Sima, CEO IT Genetics.
Potrivit analizei IT Genetics, care adună concluziile după şase ediţii Black Friday pentru Afaceri, companiile din retail şi logistică, urmate de producţie, HoReCa, sănătate şi educaţie, sunt cele mai interesate să facă o achiziţie în ziua de Black Friday. Astfel, cele mai căutate echipamente sunt imprimantele fiscale, imprimantele de etichete, cititoare de coduri de bare, aparatele fiscale mobile, cântarele electronice şi marcatoarele de preţ.
Aproximativ 65% dintre companii cumpără două produse diferite, 25% cumpără trei sau mai multe produse şi doar 5% comandă un singur produs. Cele mai multe comenzi sunt plasate între orele 09.00 şi 15.00. În general, este preferată comanda online, în general de pe desktop, dar și prin aplicaţia mobilă ITGStore.ro, care este din ce în ce mai folosită pentru comenzi rapide.
Interesul companiilor pentru Black Friday a crescut constant de la an la an, tendinţă reflectată în numărul tot mai mare al comenzilor. Pentru Black Friday 2019, IT Genetics estimează o creştere cu 23% a vânzărilor faţă de anul anterior.
Cea mai mare campanie Black Friday pentru Afaceri este organizată anul acesta, pentru prima oară, în parteneriat cu Honeywell, unul dintre cei mai mari producători de echipamente IT profesionale, și are loc pe 15 noiembrie, de la ora 07.00, pe magazinul online www.itgstore.ro. Desfăşurată sub sloganul “Creşte forţa afacerii”, campania vine cu sute de echipamente IT la preţuri mai mici cu până la 60% şi vouchere de discount care pot fi folosite ulterior pentru cumpărarea oricăror produse.