Astfel, în intervalul 29 noiembrie – 3 decembrie 2019, vânzările de software și servicii digitale au fost, în medie, cu 37% mai mari decât într-o zi obișnuită din luna noiembrie, la nivel global.
În România, în perioada Black Friday, vânzările de software și servicii digitale au fost cu 73% mai mari decât într-o zi obișnuită din luna noiembrie, în timp ce, cu ocazia Cyber Monday creșterea a fost de 79%.
Cu toate acestea, ziua în care s-a stabilit recordul de vânzări la software și servicii online a fost 30 noiembrie - 158% peste media unei zile obișnuite din luna noiembrie.
Așa cum era de așteptat, Statele Unite a fost și în acest an prima în clasamentul țărilor unde s-au înregistrat cele mai mari vânzări în perioada evenimentelor de shopping amintite, urmată de Marea Britanie, Franța, Canada și Germania.
Totuși, recordul de creștere procentuală a vânzărilor de Black Friday nu s-a înregistrat în Statele Unite (doar 33%), ci în Germania unde evoluția vânzărilor de software, SaaS și servicii online a fost de 51%.
Canada, Spania, Italia și Olanda au urmat în acest clasament, unde vânzările de Black Friday au fost în medie cu 49% mai mari decât într-o zi normală, respectiv cu 48%, 44% și 42%.
În timpul Cyber Monday (2-3 decembrie) cele mai accentuate creșteri s-au înregistrat în Spania (80%), Italia (77%), Germania (66%), Marea Britanie (63%) și Canada (57%).
În China s-a observat în acest an o creștere cu 77% a vânzărilor de software și servicii digitale, dar nu de Black Friday sau Cyber Monday, ci de Singles Day, cel mai mare eveniment anual de shopping, ce are loc pe 11 noiembrie. Hong Kong, de asemenea, a înregistrat un record de vânzări în timpul Singles Day, când s-au vândut cu 93% mai multe aplicații software și servicii online decât într-o zi obișnuită din noiembrie.
Cele mai căutate aplicații și servicii au fost cele de securitate IT, în toate țările studiate, urmate de cele audio-video, softuri de dezvoltare web și aplicații utilitare, cu excepția Statelor Unite unde produsele financiare au ocupat locul al doilea în topul celor mai mari vânzări.
În România, cele mai achiziționate produse de Black Friday și Cyber Monday au fost aplicațiile și serviciile de securitate IT, cele audio-video, softuri de dezvoltare web și aplicații utilitare.
Majoritatea clienților din portofoliul 2Checkout au derulat campanii promoționale în perioada 29 noiembrie – 3 decembrie, mulți dintre ei continuând promoțiile pe parcursul lunii decembrie.