Pe plan local, în martie 2022, Bolt România a înregistrat o creștere de 10 ori a curselor cu trotinetele electrice, față de luna martie a anului trecut. Compania estoniană este prezentă în șapte orașe, dintre care trei sunt lansate anul acesta, și va fi prezentă cu serviciile de micromobilitate în mai multe orașe din țară, până în iunie, inclusiv.

De asemenea, compania estoniană a anunțat și planul de investiții în micromobilitate. Bolt va aloca peste 150 de milioane de euro în 2022, pentru a-și extinde operațiunile de trotinete și biciclete electrice și pentru a dezvolta soluții de promovare a siguranței și îmbunătățire a experienței de utilizare. Bolt își va extinde în mod constant flota, care va ajunge la peste 230.000 de trotinete și biciclete electrice la sfârșitul acestui an.

Creșterea uluitoare a numărului de călătorii din martie este rezultatul expansiunii rapide în orașe și țări noi. În momentul de față, compania Bolt este prezentă cu serviciile de micromobilitate în 170 de orașe europene din 20 de țări, față de aproximativ 60 de orașe din 15 țări, unde era în urmă cu un an.

Compania intenționează să opereze flote în peste 250 de orașe din Europa, până la finalul acestui an. Bolt a confirmat planurile de extindere din 2022, prin obținerea de licențe de operare a trotinetelor în orașe precum Oslo (Norvegia), Rijeka (Croația), Torino (Italia) și Göteborg (Suedia).

Creșterea popularității trotinetelor demonstrează modul în care aplicația Bolt promovează mobilitatea partajată, pe măsură ce tot mai mulți oameni renunță la utilizarea mașinilor private, care sunt principala cauză a traficului din orașe și a poluării aerului.

”Misiunea noastră este de a ajuta la construirea de orașe pentru oameni, nu pentru mașini, oferind alternative de mobilitate partajată accesibile și ecologice pentru toate călătoriile intraurbane. Trotinetele electrice sunt o alternativă perfectă la mașini, pentru cursele mai scurte, din orașe, iar faptul că vedem o cerere crescută pentru trotinete, pe măsură ce continuăm să ne extindem în toată Europa, este încurajator”, spune Călin Leuștean, Micromobility Manager Bolt Romania.

La începutul acestui an, Bolt a publicat concluziile cercetării sale efectuate în parteneriat cu Institutul Norvegian de Economie a Transporturilor (Transportøkonomisk institutt, TØI), care a constatat că încurajarea alegerii de alternative în aplicație a dus la o creștere cu până la 60% a numărului de utilizatori din zece orașe europene, aceștia trecând de la cursele de ride-hailing, la trotinetele electrice pe distanțe scurte, evidențiind, astfel, potențialul de îmbunătățire a calității aerului în orașe.

Bolt oferă servicii de micromobilitate în peste 170 de orașe din 20 de țări din Europa. Pentru toate serviciile sale, Bolt are 100 de milioane de utilizatori în 45 de țări și peste 400 de orașe din Europa și Africa.

Compania este prezentă în România cu serviciile de transport la cerere, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.