Este vorba despre Londra, cea mai mare piață europeană pentru companiile de ride-hailing.
Compania cu sediul în Tallinn a lansat operațiunile în Londra în luna septembrie a lui 2017, însă a fost nevoită să le închidă după doar 3 zile, motivul fiind o problemă de ordin administrativ. Se pare că în Londra, Bolt nu era înregistrat ca operator de taxi sub acest nume, un lucru absolut necesar într-un oraș care are reglementări foarte clare pe segmentul transporturilor.
”Până acum a fost un monopol care a dus la probleme precum prețuri foarte mari și servicii de proastă calitate. Vrem să oferim o soluție pentru aceste probleme, dar ne va lua 2-3 ani ca să putem face acest lucru”, declara recent Markus Villig, fondatorul Bolt, într-un interviu citat de TechCrunch.
Odată revenit în Londra, Bolt le va percepe șoferilor parteneri un comision de 7,5% în primele două luni, ulterior urmând să perceapă un comision de 15% - totuși, oficialii companiei afirmă că acesta este la jumătate față de cel perceput de alte companii.
În ceea ce privește beneficiile pentru pasageri, Bolt se va relansa în Londra cu un discount de 50%, urmând ca în momentul în care va trece la tarifele normale, acestea să fie cu 5-10% mai ieftine decât cele ale competitorilor. Chiar în 2017 Bolt se lansase în Londra cu tarife sub cele practicate de Uber.
Bolt este prezent în orașe din Europa și Africa și are în acest moment circa 25 de milioane de utilizatori în 30 de țări și 100 de orașe.
Ce trebuie să știi despre cum se vrea a fi reglementat ridesharingul în România?
Foto: TechCrunch