Serviciul de livrare acasă pe perioada stării de urgență este oferit gratuit tuturor companiilor care au un abonament la serviciile corporate oferite de Bookster (livrare, campanii de încurajare a lecturii, recomandări personalizate). La fiecare împrumut de carte, cititorii pot alege unde își doresc să fie făcută livrarea: acasă sau la birou.

Livrarea cărților la sediul companiilor care au abonament la serviciile corporate oferite de Bookster a continuat neîntrerupt și în această perioadă, pentru cei care au mers la birou.

Totodată, pe lângă livrarea acasă a cărților împrumutate, booksterii au acces prin platforma online www.bookster.ro și la mii de articole, prezentări video, cărți electronice sau podcast-uri grupate în colecții specifice perioadei de criză. Nu lipsesc lecturile pe teme actuale și utile, ca lucrul de acasă sau gestionarea anxietății cauzate de incertitudine sau resursele utile pentru părinți („Școala de Acasă”, Lecturi școlare pentru copii, Povești de seară pentru copiii mai mici, Cum învățăm copiii să învețe singuri) și povești scurte.

O altă inițiativă de adaptare la criză este legată de dezinfectarea cărților. Încă din prima zi după anunțarea stării de urgență, Bookster a luat măsurile necesare de siguranță: toate cărțile din bibliotecă au fost dezinfectate, iar cărțile care se întorc de la cititori sunt ținute în carantină câteva zile în plus față de traseul lor obișnuit de o săptămână între doi cititori diferiți.

Acestor măsuri li se adaugă reguli suplimentare de igienă a angajaților – aceștia se spală pe mâini, se dezinfectează frecvent și poartă mănuși și măști de protecție.

Am ajustat rapid procesele de logistică ale bibliotecii Bookster de mai multe ori în ultima perioadă - atât pentru a răspunde nevoilor abonaților noștri cât și pentru a asigura toate măsurile de siguranță pentru echipa de logistică, ai cărei membri au venit zi de zi la birou pentru a pregăti livrările de cărți. Cred că agilitatea devine și mai importantă în zilele acestea – ne permite să ne îndeplinim misiunea socială în continuare, respectând restricțiile și recomandările acestei perioade”, spune Dragoș Dăescu, Manager Logistică Bookster.

Momentele libere, pe care mulți dintre noi nu le aveam până acum, pot fi văzute ca o oportunitate de a învăța ceva nou sau de a reciti autorii clasici. Declanșarea crizei a reprezentat o nouă provocare pentru diversificarea tipurilor de lecturi și a suporturilor pe care acestea pot fi citite, precum podcasturi și e-books. Rafturile digitale ale bibliotecii sunt îmbogățite zilnic cu articole, discursuri și interviuri din domenii variate.

Bookster este prima bibliotecă publică modernă din România. De la deschiderea bibliotecii în 2013, cei 75.000 de cititori au făcut peste 3 milioane de împrumuturi. Aceștia au acces gratuit la 100.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din diferite domenii, de la dezvoltare personală și profesională, la hobby-uri, beletristică și cărți de copii.