„Vom dubla valoarea investițiilor în 2022, față de anul trecut. Creșterea vine pe un fond favorabil, generat de o cerere mai mare în piață de soluții noi care accelerează digitalizarea în mediul de business. Ne vom concentra, anul acesta, pe dezvoltarea de soluții complete pentru IMM-uri, ERP (soft de gestionare a resurselor interne) și CRM (soft de gestionare a vânzărilor) cu multiple automatizări, procesare facturi cu roboți preprogramați, hyperautomation, integrarea tehnologiei RPA (Robotic Process Automation) în cât mai multe produse dezvoltate anterior, în încercarea de a răspunde cât mai bine necesităților companiilor, cu accent, în principal, pe reducerea pierderilor și a cheltuielilor, concomitent cu maximizarea vânzărilor”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

În dezvoltarea noilor produse și servicii, DigiSinergy va pune accent pe utilizarea de tehnologii reziliente, agile și elastice, pentru a putea răspunde nevoilor urgente ale IMM-urilor. De asemenea, extinderea paletei de produse este în acord cu principalele tendințe ale industriei:

„Cloud platforms” – a stat la baza deciziei companiei de a dezvolta, pentru anumite produse, și o variantă cloud, cu arhitectură modulară, adresată companiilor mici;

„Decision Intelligence” a ghidat DigiSinergy în crearea de rapoarte utile și relevante pentru antreprenori în procesul de decizie;

„Hyperautomation” este o tendință care determină compania să aibă o abordare holistică a proiectelor, care implică o digitalizare completă, fără nevoia de a implica resurse umane pe fluxul de lucru.

„Chiar dacă nevoia de digitalizare este tot mai mult conștientizată în rândul companiilor, iar acestea alocă bugete în creștere în proces, ne așteptăm la un boom în domeniul digitalizării IMM-urilor în momentul în care vor putea fi accesate fonduri europene pentru a susține investițiile în această direcție. Nevoia există în piață, este stringentă, dar lipsa resurselor de capital amână investițiile în acest domeniu. În România procesul de digitalizare este doar reactiv, în cele mai multe situații. Este nevoie de educație antreprenorială și financiară pentru a avea o abordare proactivă, orientată către o gândire pe investiții”, mai spune Natalia Lepădatu.

Nivelul redus al competențelor digitale, rezistența la schimbare și birocrația sunt principalii blockeri în adopția soluțiilor digitale în companiile din România.

Acesta este și unul dintre principalele motive pentru care strategia DigiSinergy pentru 2022 prevede extinderea la nivel internațional, pe piețele în care viteza de adopție a noilor tehnologii este una accelerată.

DigiSinergy se află în discuții cu mai mulți clienți din vestul Europei și SUA pentru implementarea soluțiilor dezvoltate, fructificând o tendință în rândul companiilor din aceste regiuni de a automatiza deciziile pe fluxul operațional ce nu necesită implicare umană și sunt repetitive. Un rol important în proces îl are inteligența artificială, care învață din acțiunile umane, creându-se reguli ce, ulterior, îmbunătățesc rata de precizie a deciziilor.