Vestea retragerii Uber de pe piața camioanelor fără șofer vine de la Reuters, motivul invocat fiind încercarea companiei de a se concentra mai mult pe automobilelele autonome pentru pasageri.

Uber a achiziționat, în 2016, Otto, o companie care realiza kit-uri aftermarket ce puteau fi montate pe camioane și care le permitea să se conducă singure. Valoarea achiziției a fost de 680 de milioane de dolari, iar Uber își testa de ceva timp sistemele autonome și semi-autonome pe șoselele americane.

Totuși, achiziția s-a dovedit a fi una cu bătăi de cap pentru Uber. Anthony Levandowski, cofondator al Otto și inginerul care a construit primul vehicul autonom al Google, ar fi plecat de la Google (în 2015) cu mii de documente importante care includeau și planurile pentru sistemele de automatizare a tirurilor. În februarie 2017, Waymo - divizia Alphabet pentru vehicule autonome - a dat în judecată Uber. Cele două companii au ajuns la o înțelegere, după o serie de procese.

”Am decis să oprim dezvoltarea programului nostru de camioane autonome și să-l continuăm doar pe cel cu mașini. În urmă cu puțin timp am făcut un pas important și am reușit să ne întoarcem pe drumurile publice din Pittsburgh - vrem să ne folosim de acest imbold și cred că cea mai bună cale de a face asta este să avem toată energia și expertiza echipei concentrată pe acest efort”, a declarat Eric Meyhofer, directorul diviziei pentru tehnologii avansate din cadrul Uber.

Uber Freight, serviciul care le permite companiilor să găsească șoferi de camion care să le transporte marfa, nu va fi afectat de decizia de a renunța la divizia de camioane autonome. Toți angajații vor fi păstrați și repartizați către alte proiecte.