Magazinul online CEL.ro, business gestionat de compania Corsar Online, a raportat o creştere de 35% a cifrei de afaceri aferente anului trecut. Astfel, retailerul a avut vânzări de aproximativ 240 milioane lei (aproximativ 53 milioane de euro), înregistrând cu 150.000 mai multe comenzi comparativ cu 2015.
![ecommerce card online magazin retail](https://cdn.start-up.ro/img/wp-content/uploads/2015/09/5194-378324.jpg)
Din datele companiei, în 2016, telefoanele mobile au generat vânzări mai mari cu 60% ca valoare şi cu 30% ca număr de unităţi faţă de 2015. Valoarea medie a unei achiziții de telefoane a crescut faţă de 2015 cu 25% şi se pare că în 2016 clienţii au preferat terminalurile cu ecranul mai mare (media ecranului în 2015 era de 4,3 inci, iar în 2016 a fost 5 inci).
Electrocasnicele au înregistrat o creştere de 100%, iar categoria de componente şi echipamente IT de 40%. Televizoarele au crescut cu 60% ca număr de unităţi şi s-a observat o tendinţă crescută a interesului clienţilor pentru diagonalele de 55 – 65 inci şi caracteristici 4K.
În plus, vânzările din 2016 au fost susţinute şi de categoriile de gadgeturi, parfumuri, ceasuri şi home & deco.
În ceea ce privește terminalele de pe care clienții au vizitat site-ul, în 2016 vizitele de pe dispozitivele mobile au ajuns la 42% din totalul vizitelor pe site. Tranzacţiile de pe aceste device-uri reprezintă însă în continuare doar 27% din totalul tranzacţiilor, majoritatea achiziţiilor făcându-se încă de pe desktop. Dispozitivele mobile au un potenţial din ce în ce mai mare să devină şi dispozitivele finale preferate în procesul de cumpărare - cumpărăturile de pe mobile au înregistrat o creştere de 72% faţă de 2015.
Oficialii companiei estimează ca 2017 să aducă un plus de de aproximativ 30% al business-ului CEL.ro, susţinut, printre altele, de diversificarea portofoliului de produse. Una dintre categoriile nou adăugate pe site este cea de asigurări RCA.