Catwalk15 este unul dintre cele trei startup-uri selectate în programul de accelerare RICAP. Aplicația de mobil funcționează ca o punte de legătură între bloggerii de fashion și utilizatori, iar sistemul este unul bazat pe opinii și feedback reciproc în ceea ce privește domeniul modei. Am stat de vorbă cu unul dintre fondatorii proiectului, Mark Filipaș, și am aflat care sunt planurile de viitor ale Catwalk15, acum că aplicația urmărește să treacă la nivelul următor.

”Prima mea afacere a fost fondată în 2010. Este o agenție de web development, Riluri. Majoritatea clienților mei erau bloggeri de fashion. Am observat că aceștia nu puteau comunica eficient cu cititorii lor, iar atunci ne-a venit ideea aplicației. În esență, am vrut să le ușurăm comunicarea și să le permitem să țină mai bine legătura cu publicul, deoarece nu aveau cum să răspundă tuturor pe mail”, povestește Mark.

”Atunci ne-am hotărât să stăm de vorbă cu ei ca să putem face ceva în sensul ăsta, să-i ajutăm. Împreună cu Alina Ceușan, am început să lucrăm la aplicație. Chiar la început, am participat la un eveniment de tip ”Startup Weekend”, iar acest lucru mi-a dat imboldul necesar pentru a demara proiectul, alături de celălalt co-fondator, Marius Jumolea".

Doi programatori și un blogger de fashion

catwalk15-mark-1
Mark Filipaș

Mark și Marius se ocupă în paralel și de afacerile proprii, iar Alina, unul dintre cei mai urmăriți bloggeri de fashion din România, îi ajută cu sfaturi în ceea ce privește moda: ”Eu înca am firma mea de dezvoltare web, iar cu ajutorul resurselor de acolo am pus aplicația pe picioare. Și Marius are același tip de background, cu firma Greppy Systems. Alina Ceușan e fashion adviser-ul nostru. Ea a fost alături de noi de la bun început”.

Cât despre investiție, cei doi antreprenori au susținut startup-ul din resursele proprii, iar pe partea de business au fost ajutați de mentorii puși la dispoziție de programul de pre-accelerare MVP Academy: ”Nu am apelat în exterior pentru investiții. Am investit doar din resurse proprii, a fost mai ușor așa, pentru început. Am vrut să valorificăm acest concept, să ne răspundem la toate întrebările, să vedem dacă ideea noastră ar funcționa cum trebuie. Primul pas a fost să căutăm experți în business. Un mentor. Am participat la un program de pre-accelerare bazat pe mentorat, la MVP Academy”.

catwalk15-mark-2

”Munca propriu-zisă la aplicație, am început-o la final de 2014, pentru ca în martie 2015 să lansăm varianta de iOS. După aceea, am căutat să creștem comunitatea, să atragem cât mai mulți bloggeri. Momentan lucrăm la varianta de Android a aplicației, și am fost acceptați în programul de accelerare RICAP”, mai spune Mark.

Colaborare cu afaceriști din SUA și România

RICAP a selectat startup-ul lui Mark împreună cu alte două afaceri, din peste 100 de candidați înscriși: ”Suntem unul dintre cele trei startup-uri selectate în acest program. Lucrăm cu oameni specializați din SUA și din România. Pe viitor, cu ajutorul lor, vrem să creștem la nivel internațional. În acest moment avem 4.000 de utilizatori și lucrăm cu aproxmativ 100 de bloggeri. Până acum au fost schimbate 800.000 de opinii în aplicație cu ajutorul a 17.000 de ținute. Acum vrem să ducem aplicația la următorul nivel, vrem să atragem un partener. Fie un program de accelerare din Europa, fie un investitor de tip angel din România”.

Generația ”milennial” cheltuie, numai în SUA, 600 de miliarde de dolari pe an, iar 40% din această sumă se duce pe haine și accesorii

catwalk15-logoAplicația nu monetizează momentan, însă acesta este pasul următor pentru Catwalk15 potrivit lui Mark: ”Momentan nu ne-am concentrat pe partea de monetizare, ci doar pe partea de user experience. Ne bazăm pe generația ”milennial”, acesta este targetul nostru. În lume, această generație numără 2,5 miliarde de oameni, iar numai în SUA, aceștia cheltuie 600 de miliarde de dolari pe an, 40% din buget fiind destinat hainelor și accesoriilor. În partea de brand-uri și retaileri, bugetul pentru publicitatea pe partea de mobile crește vertiginos. Ne-am dat seama că lucrăm într-o piață cu creștere rapidă, unde se cheltuie din ce în ce mai mulți bani pe publicitate. Vrem și noi să intrăm în acest joc. De-asta ne gândim la o investiție din exterior, vrem să punem și canalele de monetizare în funcțiune. Acest aspect e un punct crucial pentru noi în următoarea perioadă”.

catwalk15-screenshot

Aplicația a prins bine pe piața locală, iar cu ajutorul bloggerilor aceasta s-a făcut remarcată și în străinătate: ”Vrem să ne orientăm spre piața internațională, avem foarte mulți utilizatori din Vestul Europei. Va urma după aceea, sperăm noi, și piața din America de Nord. Noi am început la nivel local, iar o mare parte din bloggerii noștri au și reach internațional. În modul acesta am reușit să ajungem și la utilizatori din alte țări. Ne vom extinde și pe Android, aplicația urmând a fi lansată în aproximativ două săptămâni”.