În ianuarie 2009, Brian Acton și Jan Koum lansau aplicația de mesagerie WhatsApp. Cinci ani mai târziu, aceasta era cumpărată de Facebook, pentru suma de 19 miliarde de dolari. Una dintre caracteristicile care i-au adus serviciului popularitatea a fost faptul că nu stochează mesajele utilizatorilor, iar cofondatorii s-au opus mereu când a venit vorba despre transmiterea de reclame către utilizatorii săi.
Dar se pare că lucrurile nu au mai mers la fel de bine, iar demisiile de la Facebook s-au ținut lanț. În septembrie 2017, Brian Acton a demisionat de la conducerea companiei, zvonindu-se că motivul principal ar fi neînțelegerile cu privire la confidențialitatea datelor, conform unei surse apropiate situației. În luna mai a acestui an, și Jan Koum și-a anunțat decizia de a pleca de la Facebook.
Ultimii care s-au retras au fost cofondatorii Instagram, fiind invocate aceleași conflicte cu Mark Zuckerberg referitor la direcția pe care trebuie să o urmeze aplicația de photo-sharing.
Nu poate fi negat meritul lui Zuckerberg la dezvoltarea unui titan în industria tehnologiei, dar se pare că platforma clachează în ceea ce privește confidențialitatea datelor. Modelul de publicitate al Facebook folosește date personale pentru a permite transmiterea targetată de reclame. Aceste este și unul dintre motivele pentru care vânzarea către Facebook este o decizie care pare să îl deranjeze până în prezent pe cofondatorul WhatsApp, Brian Acton.
Într-un interviu acordat publicației Forbes, cofondatorul povestește că s-a ajuns la tensiuni cu CEO-ul Facebook și COO-ul, Sheryl Sandberg. El își amintește că viziunea lui asupra modului în care ar trebui să funcționeze aplicația nu era aceeași cu a celor de la Facebook și singura soluție a fost să se dea la o parte. „A fost probabil cea mai scumpă luare de poziție din istorie din punct de vedere moral”, scrie Forbes, cu referire la faptul că, în timp ce ieșea pe ușă, Acton a făcut o captură de ecran la prețul acțiunilor - decizia l-a costat 850 milioane de dolari.
La rândul său, Brian Acton spune că „Am vândut confidențialitatea utilizatorilor mei pentru un beneficiu mai mare” și că aceasta a fost o alegere și un compromis cu care trebuie să trăiască în fiecare zi.
Potrivit publicației Forbes, un purtător de cuvânt al WhatsApp a confirmat faptul că aplicația va începe să plaseze reclame începând cu anul viitor.