Programul începe printr-o analiză a business-urilor online a companiilor partenere și un training intensiv de eCommerce, pe mai multe zile. VTEX Partner Insights e făcut pentru companii online, dar și pentru cele care au o abordare omnichannel și vor să crească pe Internet.

Cum funcționează programul Partner Insights

Programul este structurat pe 3 etape. Prima etapă înseamnă o întâlnire între experții VTEX și managementul companiilor, pentru a înțelege nevoile acestora în online și pentru a defini obiectivele.

Ulterior, VTEX stabilește o structură de training personalizată, complet adaptată la nevoile de business și la profilul companiilor.

Training-ul înseamnă a treia etapă, cu module de câte o zi, în care experții VTEX prezintă o analiză a magazinului online, a canalelor de vânzare, oferă recomandări despre lucrurile care ar trebui îmbunătățite, schimbate, implementate, tips & tricks ale industriei de eCommerce.

Ce primesc firmele la finalul training-ului:

  • acces la resurse VTEX din România și din străinătate cu noi strategii, metode și instrumente de creștere ale vânzărilor online
  • auditul obiectiv al business-ului în domeniul online
  • consultanță privind abordarea industriei eCommerce adaptată nevoilor personalizate
  • plan de acțiune

Programul a fost lansat în cadrul evenimentului European Digital Commerce, organizat astăzi, 31 octombrie, împreună cu 150 de specialiști care au discutat tendințele comerțului, procesul de digitalizare și cele mai bune practici.

Planurile lui Cristi Movilă, noul country manager VTEX România

În cadrul evenimentului a vorbit și Cristi Movilă, noul Country Manager al VTEX România, cu experiență în comerțul electronic încă din 2007, când a deschis unul dintre primele magazine online de încălțăminte.

Conform lui Movilă, VTEX a ales România ca dezvoltare pentru că firma folosește un criteriu numit “dorință de schimbare”, adică identificarea pe piață a clienților și magazinelor online care vor să folosească noi tehnologii.

VTEX are ca tactică în România partenerierea cu diferiți furnizori de soluții tehnice, nu un partener principal. “VTEX generează la nivel global 3 dolari pentru fiecare dolar pe care-l produce pentru isne. Modelul nostru de business e să avem parteneri și ei să genereze venituri mai mari”, spune Movilă.

În momentul acesta VTEX are 5 clienți în România, printre ei numărându-se Meli melo, Miniprix, F64, Dacris și Pentruanimale. Conform lui Cristi Movilă, principalul criteriu pentru VTEX în alegerea clienților este dorința acestora de a înțelege comerțul unificat, atât offline, cât și online.

La finalul anului viitor VTEX dorește să aibă 10 clienți, dar focusul lor nu este pe vânzare, ci pe educarea pieței. De asemenea, caută să aducă doi angajați noi într-o echipă de patru persoane. La începutul anului VTEX va căuta un angajat pe postul de customer experience, persoane care să poată îmbina zona tehnică și cea comercială.

Și pentru a ajuta clienții, Cristi Movilă se uită și spre modele internaționale. De exemplu, ar vrea să introducă și în România ideea de “infinite aisle”, adică să mergi în magazin fizic, să vezi produsele și să le comanzi ca să ajungă direct acasă.