Daniel Gilbert, antreprenor și profesionist cu experiență în conducerea echipelor în care predominau tinerii din generația millennials, spune pe Entrepreneur că nu contează cum sunt delimitate generațiile, ci este important să se țină cont de diferențele culturale dintre acestea, iar angajatorii trebuie să se adapteze. Iată care sunt recomandările lui pe baza experienței și cercetărilor care îi susțin aceste opinii.

Fii deschis pentru comunicare

Din fericire, generația millennials este foarte deschisă la a oferi și primi feedback, ceea ce reprezintă o sursă importantă de informații ce pot fi adunate de la angajați și cu ajutorul cărora pot fi luate cele mai bune decizii pentru întreaga companie.

Gilbert citează un studiu realizat de PwC care identifică dorința pentru feedback regulat ca fiind una dintre cele mai puternice trăsături ale milenarilor și doar 1% consideră că feedback-ul nu este important. În plus, noua generație de angajați preferă ca schimbul de feedback să se facă personal, în timp real.

Acceptă nevoia de flexibilitate

Această categorie de angajați va lucra din greu pentru tine, doar pentru a primi la schimb mai multă flexibilitate și libertate. Tinerii pun mai multă valoare pe echilibrul dintre viața profesională și cea personală și nu sunt dispuși să accepte compromisuri nici măcar în schimbul unui beneficiu financiar sau progres mai rapid în carieră.

Un alt studiu PwC a arătat că acest concept de work-life balance este „unul dintre cei mai importanți factori în retenția angajaților”. În același timp, millennials consideră că rezultatele sunt mult mai importante decât orele petrecute la birou. Și nu greșesc în aceată privință, întrucât sunt studii care arată că fericirea angajaților este strâns legată de performanța companiei, deci ar trebui să găsești modalități prin care să fie toată lumea mulțumită.

Fii adeptul tehnologizării

Generația millennials s-a născut în era digitală, așa că accesul la cele mai bune instrumente și tehnologii la locul de muncă reprezintă o prioritate pentru aceasta. Aproape 60% dintre tinerii chestionați în cadrul unui studiu au declarat că o cultură orientată spre tehnologie reprezintă un aspect important atunci când iau în considerare un loc de muncă, iar 3 din 4 cred că accesul la tehnologie crește productivitatea.

În această promovare a tehnologizării intră și utilizarea paltformelor de social media la locul de muncă. Potrivit unui studiu realizat Pew Research Centerfound, angajații folosesc rețelele sociale pentru o varietate de motive, inclusiv pentru a rezolva probleme legate de serviciu sau pentru a-și consolida relațiile profesionale. Astfel, 56% cred că utilizarea rețelelor de social media le-a îmbunătățit performanța profesională.

Promovează o cultură sănătoasă

Cultura companiei este strâns legată de satisfacția angajaților la locul de muncă și loialitatea față de companie. În plus, s-a constatat că legătura emoțională cu o companie susține retenția. Majoritatea millennialilor vor ca oamenii de la birou să fie a doua lor familie, motiv pentru care colaborarea eficientă este strâns legată de productivitate, eficiență și rezultate și este un factor important în inovare.

De asemenea, angajații cred că pasiunea pentru un job este mai importantă decât salariul. În același timp, este important ca ei să se poată implica în probleme sociale. Un studiu recent al Deloitte arată că 2 din 3 angajați vor ca angajatorii lor să contribuie la cauze sociale pe care ei le consideră importante. Această abordare le oferă un sentiment mai puternic de apartenență și o dorință de a rămâne în companie.

Nu te opune schimbării

Deși a devenit o preconcepție faptul că generația millennials nu este una stabilă și își schimbă locul de muncă prea des, statisticile arată că sunt mai puțin predispuși să plece de la un loc de muncă sigur decât în anii precedenți. Mai mult decât atât, tinerii din această generație care au studii superioare stau mai mult la un job decât cei din generațiile anterioare.

Totuși, ei nu vor rămâne la un job care nu se ridică la nivelul așteptărilor lor. Dar în loc să-ți fie teamă să nu te lase, trebuie să fii pregătit pentru asta și să asiguri un mediu de lucru unde este încurajată comunicarea. În acest fel, companiile pot evolua constant și se pot adapta la nevoile angajaților învățând unii de la alții.