Încă de la începutul anului trecut, Facebook a început să ia măsuri pentru combaterea fenomenului fake news. Pentru început, Facebook a permis să raportezi site-urile despre care crezi că publică informații false, după ce au fost acuzați că nu au luat măsuri pentru oprirea manipulării în timpul campaniei prezidențiale din Statele Unite. Apoi, în iulie 2018, Facebook a cumpărat un startup britanic de AI pentru a combate fake news.

Acum, Zuckerberg a decis că este nevoie să introducă o măsură similară și pe Instagram, companie din portofoliul Facebook. Având peste un miliard de utilizatori, Instagram va permite verificarea autenticității acestor conturi de pe platformă, scriu cei de la Reuters.

Instagram a anunțat că va lansa opțiunea “About This Account”, prin care va permite utilizatorilor să vadă reclamele pe care le face un cont, țara de proveniență, schimbările de nume din ultimul an și alte detalii care ar ajuta la determinarea autenticității contului.

De asemenea, Reuters scrie că Instagram va oferi posibilitatea de autentificare în doi pași, cu ajutorul unor instrumente ca DUO Mobile și Google Authenticator, pentru a spori securitatea conturilor.