Clienții ING Bank au donat prin aplicația Home’Bank 361.000 lei. Donațiile au ajutat 10.824 de persoane din 22 de județe. Astfel, cu sprijinul rețelei Fundațiilor Comunitare din țară au fost oferite 4.951 de mese calde, 5.559 de pachete cu alimente și 3.122 cu produse de igienă și 508 pachete cu medicamente.
Dincolo de necesitățile medicale urgente pe care ING Bank le-a adresat deja printr-o donație de 1,6 milioane lei, Fondul de Urgență a fost creat pentru a merge dincolo de criza de sănătate, spre nevoile comunităților și grupurilor vulnerabile, cum sunt familiile monoparentale, persoanele în vârstă, copiii din centrele de plasament, persoanele imobilizate, victimele violenței domestice etc.
”Dacă ne dorim să creștem comunități în care oamenii se bucură că trăiesc, trebuie să fim alături de cei mai vulnerabili dintre noi. Cu toții cunoșteam dinainte cifrele și statisticile despre nivelul de sărăcie din România: 40% din copii se duc frecvent la culcare fără să fi mâncat suficient, și aproape un sfert dintre români trăiesc sub pragul de sărăcie. De la începutul crizei sanitare, am știut că acești oameni vor trăi nu doar cu problemele de fiecare zi – ci cu riscul ridicat să contacteze boala, cu efecte catastrofale în grupuri mari de oameni. Acest fond de finanțare a fost despre alimente și produse de igienă de bază, dar a fost mai ales despre cum putem avea grijă unii de alții, atunci când tuturor ne este greu.” Alina Kasprovschi, director executiv Fundația Comunitară București.
Prima etapă a fondului s-a încheiat pe 18 mai, opțiunea de a dona în Home’Bank rămâne deschisă și în perioada următoare, iar fondurile vor fi destinate nevoilor urgente apărute în comunitățile care au fost finanțate în prealabil prin fond.